Zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeżeli występuje zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny to jest to oznaka przeładowania turbosprężarki. Czym jest to spowodowane? Przekroczeniem ponad normę wymaganych prędkości obrotowych turbiny, co w efekcie może spowodować awarię - uszkodzenie zarówno turbosprężarki, jak i silnika samochodowego, ponieważ po uzyskaniu maksymalnych prędkości może dojść do rozerwania koła kompresji i przedostania się jego elementów do silnika, co może spowodować jego zatarcie.
Za duże ciśnienie doładowania turbosprężarki jest spowodowane przede wszystkim nieprawidłową regulacją ciśnienia doładowania w układzie zmiennej geometrii. Prawidłowo ustawiony kąt łopatek kierownicy spalin odpowiada za zwiększenie i za zmniejszenie masy spalin, które są kierowe na łopatki turbiny. W przypadku uszkodzenia kierownicy spalin właściwa regulacja ciśnienia doładowania turbiny będzie zabiegiem koniecznym, aby zniwelować zbyt wysokie ciśnienie doładowania w układzie turbo, co ma miejsce w przypadku zablokowania łopatek kierownicy turbiny w pozycji zamkniętej. Regulacja zmiennej geometrii powinna się odbywać przez fachowców z dziedziny regeneracji turbosprężarek, ponieważ jest to układ wymagający wiedzy i precyzji w ustawieniu.
Błąd wysokiego ciśnienia doładowania
Bardzo często przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia doładowania turbo jest uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, który dokonał błędnego pomiaru ciśnienia obecnego w układzie turbodoładowania. Po czym poznać, że za taki stan rzeczy odpowiada czujnik doładowania turbiny? Objawy mówiące o usterce tego urządzenia, to wątpliwa praca silnika samochodowego, czyli:
- spadek mocy silnika
- brak dynamizmu jazdy
- nieprzyjemne szarpanie
które wyraźnie wpływa na kulturę i komfort jazdy naszego pojazdu. Jeżeli wymienione objawy dotyczą właśnie usterki czujnika ciśnienia doładowania, to możemy go sprawdzić samodzielnie, demontując i sprawdzając jego stan pod kątem czystości. W sytuacji trwałego uszkodzenia urządzenia pomiarowego jedynym wyjściem z sytuacji jest zakup nowego czujnika ciśnienia i jazda testowa po jego wymianie, która wskaże, czy za występujące przeładowanie w turbinie odpowiada zepsuty czujnik ciśnienia doładowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbosprężarki może być spowodowane kilkoma przyczynami, takimi jak:
Uszkodzony regulator ciśnienia doładowania: Regulator ciśnienia doładowania jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Jeśli jest uszkodzony, może prowadzić do zbyt wysokiego ciśnienia.
Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania: Czujnik ciśnienia doładowania jest odpowiedzialny za przesyłanie informacji o ciśnieniu do komputera samochodu. Jeśli jest uszkodzony, może prowadzić do błędnych odczytów i zbyt wysokiego ciśnienia.
Nieszczelność w układzie dolotowym: Nieszczelności w układzie dolotowym mogą prowadzić do zwiększenia ciśnienia doładowania.
Zużyte łożysko turbosprężarki: Zużyte łożysko turbosprężarki może prowadzić do przegrzewania i uszkodzenia turbosprężarki, co może prowadzić do zwiększenia ciśnienia doładowania.
Aby rozwiązać problem zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, należy przeprowadzić diagnostykę i upewnić się, że wszystko jest prawidłowo zamontowane i działa poprawnie. Jeśli to konieczne, należy wymienić regulator ciśnienia doładowania, czujnik ciśnienia doładowania, uszczelniacze lub inne części.