Zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny
Jeżeli występuje zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny to jest to oznaka przeładowania turbosprężarki. Czym jest to spowodowane? Przekroczeniem ponad normę wymaganych prędkości obrotowych turbiny, co w efekcie może spowodować awarię - uszkodzenie zarówno turbosprężarki, jak i silnika samochodowego, ponieważ po uzyskaniu maksymalnych prędkości może dojść do rozerwania koła kompresji i przedostania się jego elementów do silnika, co może spowodować jego zatarcie.
Za duże ciśnienie doładowania turbosprężarki jest spowodowane przede wszystkim nieprawidłową regulacją ciśnienia doładowania w układzie zmiennej geometrii. Prawidłowo ustawiony kąt łopatek kierownicy spalin odpowiada za zwiększenie i za zmniejszenie masy spalin, które są kierowe na łopatki turbiny. W przypadku uszkodzenia kierownicy spalin właściwa regulacja ciśnienia doładowania turbiny będzie zabiegiem koniecznym, aby zniwelować zbyt wysokie ciśnienie doładowania w układzie turbo, co ma miejsce w przypadku zablokowania łopatek kierownicy turbiny w pozycji zamkniętej. Regulacja zmiennej geometrii powinna się odbywać przez fachowców z dziedziny regeneracji turbosprężarek, ponieważ jest to układ wymagający wiedzy i precyzji w ustawieniu.
Błąd wysokiego ciśnienia doładowania
Bardzo często przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia doładowania turbo jest uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, który dokonał błędnego pomiaru ciśnienia obecnego w układzie turbodoładowania. Po czym poznać, że za taki stan rzeczy odpowiada czujnik doładowania turbiny? Objawy mówiące o usterce tego urządzenia, to wątpliwa praca silnika samochodowego, czyli:
- spadek mocy silnika
- brak dynamizmu jazdy
- nieprzyjemne szarpanie
które wyraźnie wpływa na kulturę i komfort jazdy naszego pojazdu. Jeżeli wymienione objawy dotyczą właśnie usterki czujnika ciśnienia doładowania, to możemy go sprawdzić samodzielnie, demontując i sprawdzając jego stan pod kątem czystości. W sytuacji trwałego uszkodzenia urządzenia pomiarowego jedynym wyjściem z sytuacji jest zakup nowego czujnika ciśnienia i jazda testowa po jego wymianie, która wskaże, czy za występujące przeładowanie w turbinie odpowiada zepsuty czujnik ciśnienia doładowania.
Dodaj komentarz

Komentarze
Zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbosprężarki może być spowodowane kilkoma przyczynami, takimi jak:
Uszkodzony regulator ciśnienia doładowania: Regulator ciśnienia doładowania jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Jeśli jest uszkodzony, może prowadzić do zbyt wysokiego ciśnienia.
Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania: Czujnik ciśnienia doładowania jest odpowiedzialny za przesyłanie informacji o ciśnieniu do komputera samochodu. Jeśli jest uszkodzony, może prowadzić do błędnych odczytów i zbyt wysokiego ciśnienia.
Nieszczelność w układzie dolotowym: Nieszczelności w układzie dolotowym mogą prowadzić do zwiększenia ciśnienia doładowania.
Zużyte łożysko turbosprężarki: Zużyte łożysko turbosprężarki może prowadzić do przegrzewania i uszkodzenia turbosprężarki, co może prowadzić do zwiększenia ciśnienia doładowania.
Aby rozwiązać problem zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, należy przeprowadzić diagnostykę i upewnić się, że wszystko jest prawidłowo zamontowane i działa poprawnie. Jeśli to konieczne, należy wymienić regulator ciśnienia doładowania, czujnik ciśnienia doładowania, uszczelniacze lub inne części.