
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Co to jest przeładowanie turbo? Na to pytanie będziemy starali się odpowiedzieć w sposób jasny, aby bez mrugnięcia okiem, móc zdefiniować to zjawisko. Przeładowanie turbo, jak również przeładowanie turbiny 1.9 JTD oznacza występowanie za dużego ciśnienia doładowania w turbosprężarce. Ciśnienia, które jest wyższe, niż zakłada to sterownik. W jaki sposób dochodzi do tego niebezpiecznego, szczególnie podczas jazdy, czy w trakcie manewru wyprzedzania, zjawiska? Odpowiedź jest prosta. Jeżeli wystąpi jakakolwiek mała usterka, turbosprężarka odmawia współpracy. W przypadku przeładowania turbiny głównym sprawcą jest zawór upustowy wastegate, który uległ dysfunkcji, jaką jest zacięcie. Nagłe ograniczenie mocy jednostki napędowej powoduje włączenie trybu awaryjnego – występuje 1.9 TDI błąd przeładowania turbiny (w przypadku tego rodzaju silnika).

Przeładowanie turbiny – jak naprawić dysfunkcję zaworu WG
Jak wspomniane było na początku tekstu, mankament wastegate w formie zacięcia zaworu upustowego powoduje przeładowanie maszyny wirnikowej, a tym samym obniżenie parametrów jednostki napędowej. Sprawny zawór WG jest odpowiedzialny za szybkość obrotów wirnika turbiny oraz sprężarki. Jego występowanie pomaga w określeniu balansu ciśnienia doładowania. Zawór wastegate nie pozwala na przekroczenie określonej wartości ciśnienia, co jest zasadniczą kwestią bytowania zaworu w urządzeniu turbo. W sytuacji osiągnięcia wartości ciśnienia doładowania już maksymalnej, zawór WG zostaje postawiony w pozycji otwartej, a nadwyżka spalin transportowana jest bezpośrednio do wydechu. Takie działanie powoduje, że turbina nie wchodzi na coraz większe i większe obroty, co mogłoby dać efekt całkowitej degradacji turbosprężarki oraz silnika. Nasz samochód traci power jazdy. Jak temu zaradzić? Koniecznym działaniem będzie proces naprawy zaciętego zaworu WG. Przeładowanie turbiny po regeneracji przytrafiła się właśnie Tobie? To znak, że miejsce, w którym została przeprowadzona naprawa Twojego turbo, zostało wybrane przypadkowo. Prawidłowo przeprowadzana regeneracja turbosprężarki powinna opierać się przede wszystkim na wiedzy i fachowości ekipy tam pracującej, która wie, w jaki sposób prawidłowo dokonać regulacji sztangi turbiny. Regeneracja zmiennej geometrii turbiny to proces dość skomplikowany, więc należy ją zlecić tylko autoryzowanemu serwisowi, którego domeną jest regeneracja turbosprężarek, aby niepożądane działanie, jakim jest przeładowanie turbiny 2.0 TDI, nie pojawiło się zaraz po wyjeździe z punktu moto.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze