Co to jest przeładowanie turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Co to jest przeładowanie turbo? Na to pytanie będziemy starali się odpowiedzieć w sposób jasny, aby bez mrugnięcia okiem, móc zdefiniować to zjawisko. Przeładowanie turbo, jak również przeładowanie turbiny 1.9 JTD oznacza występowanie za dużego ciśnienia doładowania w turbosprężarce. Ciśnienia, które jest wyższe, niż zakłada to sterownik. W jaki sposób dochodzi do tego niebezpiecznego, szczególnie podczas jazdy, czy w trakcie manewru wyprzedzania, zjawiska? Odpowiedź jest prosta. Jeżeli wystąpi jakakolwiek mała usterka, turbosprężarka odmawia współpracy. W przypadku przeładowania turbiny głównym sprawcą jest zawór upustowy wastegate, który uległ dysfunkcji, jaką jest zacięcie. Nagłe ograniczenie mocy jednostki napędowej powoduje włączenie trybu awaryjnego – występuje 1.9 TDI błąd przeładowania turbiny (w przypadku tego rodzaju silnika).
Przeładowanie turbiny – jak naprawić dysfunkcję zaworu WG
Jak wspomniane było na początku tekstu, mankament wastegate w formie zacięcia zaworu upustowego powoduje przeładowanie maszyny wirnikowej, a tym samym obniżenie parametrów jednostki napędowej. Sprawny zawór WG jest odpowiedzialny za szybkość obrotów wirnika turbiny oraz sprężarki. Jego występowanie pomaga w określeniu balansu ciśnienia doładowania. Zawór wastegate nie pozwala na przekroczenie określonej wartości ciśnienia, co jest zasadniczą kwestią bytowania zaworu w urządzeniu turbo. W sytuacji osiągnięcia wartości ciśnienia doładowania już maksymalnej, zawór WG zostaje postawiony w pozycji otwartej, a nadwyżka spalin transportowana jest bezpośrednio do wydechu. Takie działanie powoduje, że turbina nie wchodzi na coraz większe i większe obroty, co mogłoby dać efekt całkowitej degradacji turbosprężarki oraz silnika. Nasz samochód traci power jazdy. Jak temu zaradzić? Koniecznym działaniem będzie proces naprawy zaciętego zaworu WG. Przeładowanie turbiny po regeneracji przytrafiła się właśnie Tobie? To znak, że miejsce, w którym została przeprowadzona naprawa Twojego turbo, zostało wybrane przypadkowo. Prawidłowo przeprowadzana regeneracja turbosprężarki powinna opierać się przede wszystkim na wiedzy i fachowości ekipy tam pracującej, która wie, w jaki sposób prawidłowo dokonać regulacji sztangi turbiny. Regeneracja zmiennej geometrii turbiny to proces dość skomplikowany, więc należy ją zlecić tylko autoryzowanemu serwisowi, którego domeną jest regeneracja turbosprężarek, aby niepożądane działanie, jakim jest przeładowanie turbiny 2.0 TDI, nie pojawiło się zaraz po wyjeździe z punktu moto.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Przeładowanie turbo, zwane też przeładowaniem, oznacza zwiększenie ciśnienia doładowania powietrza w układzie turbo. Przeładowanie pozwala na dostarczenie więcej powietrza do silnika, co prowadzi do zwiększenia mocy i momentu obrotowego. Przeładowanie może być osiągnięte poprzez różne sposoby, takie jak: zwiększenie średnicy lub przepustowości przewodów dolotowych, zwiększenie ciśnienia w układzie dolotowym za pomocą mapy wtryskiwaczy lub układu chiptuning, zwiększenie wydajności turbosprężarki poprzez zmianę na większą lub instalację układu chłodzenia doładowania. Przeładowanie turbo może przynieść znaczne korzyści dla mocy i osiągów silnika, jednak należy pamiętać, że jest to też proces obarczony ryzykiem. Przeładowanie może prowadzić do uszkodzenia komponentów silnika lub układu turbo, a także do nadmiernego zużycia paliwa i emisji spalin. Dlatego też przed przeładowaniem należy skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od tuningu silników, który pomoże dobrać odpowiednie rozwiązanie dla danego modelu i typu samochodu.
Przeładowanie turbiny może doprowadzić do jej poważnych awarii, wybierając serwis w którym przeprowadzicie regenerację warto dopytać w jaki sposób i czy w ogóle regulują turbo po regeneracji.