W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Wręcz przeciwnie, turbosprężarka ma za zadanie ponieść sprawność silnika, co przekłada się na zwiększenie mocy i obniżenie zużycia paliwa. Pamiętajmy jednak, że układ turbodoładowania jest znacznie bardziej skomplikowany konstrukcyjnie, co stawia o wiele wyższe wymagania pozostałym elementom, jak np. rozrządowi. Zasada działania tego układu jest stosunkowo prosta – po wpompowaniu do cylindrów większej ilości powietrza, otrzymamy mieszankę, która jest spalana bardziej efektywnie. Warto wspomnieć o tym, że żywotność turbiny jest niemal całkowicie uzależniona od techniki i stylu jazdy kierowcy.
Wszystko o turbosprężarkach - Uszkodzona turbina objawy
Układ turbodoładowania rozgościło się we współczesnych samochodach, powodem tego jest szereg zalet wynikający ze stosowania tego urządzenia, np. dzięki mniejszej pojemności skokowej silnika otrzymuje moc większej jednostki napędowej, a do tego płacimy niższe stawki ubezpieczenia OC. Mimo wszystko znajdziemy też wady – częste występujące awarii, a naprawy są znacznie droższe niż w silnikach wolnossących. Do typowych objawów uszkodzonej turbiny zliczymy: spadek mocy samochodu i jego głośna praca, gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, a także widoczny ubytek oleju silnikowego.
1. Korzyści z turbodoładowania - Ile koni daje turbosprężarka
Stosowanie turbosprężarki w samochodach ma niewątpliwie wiele zalet. Pierwszą zaletą jest stosunek mocy do wagi – w silnikach z turbiną jest o wiele mniejszy niż w silniku, w którym spaliny usuwane są w sposób naturalny. Warto wiedzieć, że wydajności silnika z turbosprężarką na dużych wysokościach obrotowych jest znacznie lepsza. Układ turbodoładowania może podnieść moc samochodu nawet o 40%, jednak nie jesteśmy w stanie określić dokładnej ilości koni mechanicznych, jaką zyskasz dzięki niej.
2. Turbosprężarka - działanie, wady i zalety – Turbosprężarka
Mechanizm działania układu turbodoładowania jest prosty – spaliny z silnika trafiają na wirnik turbiny, który jest połączony z kołem kompresji przy pomocy wału. Wirnik, który się obraca, wprawia w ruch koło kompresji turbiny znajdujące się w sprężarce – jej zadaniem jest sprężenie zassanego powietrza i przekazanie go do silnika. Turbo ma tak naprawdę jedną wadę, związaną z nieodpowiednim użytkowaniem jej przez właściciela pojazdu; brak cyklicznej wymiany oleju i filtrów, brak studzenia turbiny po długiej podróże oraz męczenie silnika kiedy, nie jest on, jak i olej dostatecznie rozgrzany.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze