blog

Części Do Turbosprężarek - Budowa oraz ceny części do turbo

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Budowa oraz ceny części do turbosprężarek samochodowych

Teoretycznie turbosprężarka powinna wstanie wytrzymać tyle, co cały silnik. Jedynym problem jest to że gdy odpalamy samochód, występuje zimny rozruch, przy którym wirnik w turbo kręci sie na sucho, gdyby nie wpadały zanieczyszczenia do układu dolotowego, wirnik powinien wytrzymać nawet do 1 000 000 kilometrów, jednak w rzeczywistości jest inaczej turbosprężarka zaczyna zdradzać objawy awarii po przebiegu 200-250 tysięcy kilometrów, natomiast jeśli silnik ma wady wrodzone np. w układzie smarowania to taka turbina może skończyć swój żywot przy przebiegu 100 000 km. Turbo składa się z:

- wirnika turbiny,
- wirnika sprężarki,
- łożyska ślizgowego,
- kadłuba turbiny,
- kadłuba sprężarki,
- kadłuba środkowego,
- łożyska oporowego,
- kanałów olejowych,
- pierścieni uszczelniających,
- wałka turbosprężarki.

Naprawa turbosprężarek cena

Naprawa turbo opłaca się jedynie wtedy gdy jej koszt nie przekracza 50% ceny nowego podzespołu. Przy takich wyliczeniach powinniśmy brać pod uwagę cenę orginalnego turbo, a nie chińskich podróbek. Jest grupa aut, do których turbosprężarki kosztują kilka set złoty w takim wypadku użytkownik wybierze nowy podzespół. Jeżeli jednak zużyje lub zepsuje się turbo warte 3000-5000 zł, to profesjonalna regeneracja jest bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Dobrej klasy zestawy naprawcze do turbosprężarek, z nowym wirnikiem i wszystkimi zużywającymi się elementami do zwykłej turbosprężarki nie powninien przekroczyc kwoty tysiąca zloty , gdy uszkodzeniu ulegnie zmienna geometrii trzeba doliczyć jeszcze pare złoty, a w przypadku sterowania elektrycznego trzeba doliczyć kolejną kwotę. Więc koszt orginalnych części zamiennych to zwykle 1000 zł. Trudno więc oczekiwać ceny na poziomie kilku set zł za pełną i profesjonalną regenerację. Przy takich ofertach często serwisańci stosują najtańsze podzespoły. Również nie ma możliwości poświęcenia np. 20 minut na precyzyjne wyważenie przy wysokich obrotach. Należy przyjąć, że koszt pełnej i profesjonalnej naprawy turbo wacha się w granicach tysiąca w przypadku turbosprężarek o zmiennej geometrii firm Garrett czy KKK Borg Warner (ponad tysiąc przy japońskich IHI czy Mitsubishi) oraz nawet kilka set tysięcy złoty przy turbosprężarkach sterowanych elektrycznie. Znacznie taniej usługę naprawy wykonują profesjonalne oraz wyspecializowane zakłady zajmujące się tylko I wyłącznie naprawą turbosprężarek.

Zapobieganie awariom turbosprężarek

Naprawa turbiny to jednak nie wszystko. W wielu wypadkach awarie wynikają z kłopotów z innymi układami pracującymi pod maską naszego auta. Dlatego przed ponownym podłączeniem naprawionej turbosprężarki trzeba je usunąć. Inaczej może dojść do uszkodzenia dopiero co wymienionego elementu. Kilka porad jak przedłużyć życie naszego turbo:

- Stosuj olej wysokiej jakości i wymieniaj go regularnie, - Bez powodu nie przechodź przy dużym przebiegu z oleju syntetycznego na mineralny, - Co roku wymieniaj filtr powietrza,
- Reaguj na problemy z układem smarowania,
- Nie wciskaj mocno pedału gazu, póki silnik jest nierozgrzany,
- Uruchamiaj silnik bez wciskania pedału gazu,
- Pozwól silnikowi i olejowi się schłodzić po forsownej jeździe,
- W przypadku silników ze zmienną geometrią turbo regularnie wykonuj dłuższe jazdy, przy których mechanizm ma szansę wygrzać się i pozbyć nagarów.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Rafał
2023-01-25 10:00:00
Turbosprężarka składa się z kilku głównych części, które razem pracują, aby dostarczyć dodatkową moc silnika. Oto kilka z tych części: Rdzeń turbosprężarki: Jest to serce turbosprężarki, które składa się z wałka kompresji i wałka turbiny. Rdzeń jest odpowiedzialny za kompresowanie powietrza i przetłaczanie go do silnika. Turbina: Znajduje się po stronie wydechowej silnika i jest napędzana przez spaliny. Prędkość obrotowa turbiny jest przekazywana na wałek kompresji, kompresując powietrze. Wałek kompresji: Znajduje się po stronie dolotowej silnika i jest napędzany przez wałek turbiny. Kompresuje powietrze i przesyła je do silnika. Uszczelniacze: Służą do uszczelnienia wałka kompresji i wałka turbiny, aby zapobiec przeciekom powietrza. Łożyska: Służą do utrzymania wałka kompresji i wałka turbiny w odpowiedniej pozycji. Cena części do turbosprężarek może się różnić w zależności od marki, modelu i rocznika samochodu oraz producenta części. Na przykład, rdzeń turbosprężarki może kosztować kilkaset do kilku tysięcy złotych, podczas gdy uszczelniacze mogą kosztować kilkadziesiąt złotych. Warto zwrócić uwagę na jakość części, najlepiej korzystać z oryginalnych lub zamienników od renomowanych producentów.
Majk34
2020-03-04 11:59:45
Jestem zainteresowany, czy są u was dostępne katalogi turbosprężarek garrett?
peterson
2019-10-18 15:49:36
czy można zakupić w waszym serwisie części do turbosprężarek garrett?
Fifi
2019-08-27 12:37:52
Bardzo przydatne kwestie zostały zawarte w tym artykule

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi