bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Nowe Turbosprężarki Garrett

Zmienna geometria i fabrycznie regenerowane turbiny

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Coraz popularniejsze staje się doładowywanie silnika spalinowego sprężonym powietrzem, nowych silników diesel’a, bez turbiny, ciężko uświadczyć na naszych drogach, a rynek obrotu wtórnego wraca na echach „wyżu demograficznego” pierwszej fali turbodoładowania, nic więc dziwnego, że Internet pęka w szwach od ofert sprzedaży turbin z drugiej ręki. Nowa czy używana? Czy turbo można regenerować? Co znaczy GOR albo VNT?


TURBOSPRĘŻARKA FIRMY GARRET PO REGENERACJI
TURBOSPRĘŻARKA FIRMY GARRET PO REGENERACJI



Zacznijmy może od końca, VNT oznacza turbosprężarkę wyposażoną w tak zwaną zmienną geometrię, co oznacza, iż łopatki kierowniczki spalin są ruchome i przybierają pozycję zależnie od pracy silnika, od kąta prostego przy spokojnej jeździe, po bardzo ostry kąt nadmuchu spalin, w przypadku gwałtownego przyspieszania. VNT to akronim, a pochodzi z angielskiego od pierwszych liter variable nozzle turbine. Rozwiązanie innowacyjne, które ma na celu wyeliminowanie zjawiska turbodziury, czyli opóźnienia pomiędzy wciśnięciem gazu a reakcją turbiny.


Turbosprężarkę oczywiście można regenerować, ba, jeśli chcemy uchronić się od poważnych problemów, w tym i pożaru samochodu, to nawet trzeba. GOR oznacza właśnie Garrett Originally Remanufactured, czyli turbinę regenerowaną fabrycznie, Garrett zapewnia taką sprzedaż takiego podzespołu pod warunkiem przesłania naszej zużytej turbiny, ewentualnie wpłaconej kaucji. Co sprawia, że turbo się zużywa? Temperatura pracy nowych modeli, w czasie bardzo wymagającej eksploatacji, np podczas sportowej jazdy, sięga powyżej 1000 stopni Celsjusza. W przypadku niedopatrzeń nawet niekoniecznie związanych ze stanem technicznym naszej turbosprężarki, np pojawiającymi się nieszczelnościami, wyeksploatowanym intercoolerem, niedostateczną ilością oleju a jednoczesnej intensywnej eksploatacji możemy spodziewać się uszkodzeń i pojawiania się problemów. Zagrożeń jest wiele – zapieczony olej, osady w środowisku pracy podnoszą opory ruchu, a tym samym również temperaturę, co prowadzi do uszkodzeń łożysk i uszczelnień. Trzeba pamiętać, że nie ma mowy przy uszczelnianiu turbiny, o wykorzystaniu elastomerów, dla których tak wysoka temperatura jest zabójcza, stosuje się uszczelnienia dynamiczne. Innym problemem jest utrata wyważenia, poprzez mechaniczne uszkodzenia, od osi obrotu, co wywołuje bicia, może prowadzić do zniszczenia wirnika i/lub korpusu turbiny. Materiały wykorzystywane w produkcji elementów pracujących w turbinie bogate są w chrom i nikiel, metale odporne na wysokie temperatury ale jednocześnie kruche, zapewnia to turbinie możliwość pracy w trudnych warunkach ale czyni jednocześnie podatną na uszkodzenia mechaniczne. Ciało obce wielkości nakrętki trafiające w środowisko pracy turbiny, maleńki kamyczek na pewno doprowadzi do zniszczenia tego delikatnego urządzenia.


DEMONTAŻ TURBOSPRĘŻARKI GARRET NA CZĘŚCI PIERWSZE
PRZYGOTOWANIE TURBOSPRĘŻARKI GARRET
DO REGENERACJI


I ostatnie pytanie, nowa czy używana… Cóż, Garrett udziela takiej samej gwarancji na swoje regenerowane modele jak na fabrycznie nowe. Pomimo rzekomych nieco niższych osiągów, regenerowanego sprzętu, jest on wciąż bardzo atrakcyjną opcją dla wszystkich klientów, którym podczas jazdy jako cel nadrzędny nie przyświeca poprawienie czasu okrążenia poprzedniego kierowcy. Dużo niższa cena skłania wielu do wykorzystania możliwości skorzystania z regenerowanego sprzętu (oznaczonego czerwonymi tabliczkami) Garretta, który spełnia właściwie wszystkie wymagania przeciętnego użytkownika. Jeśli jednak, zajmujemy się jazdą sportową, najrozsądniejszym rozwiązaniem jest korzystanie ze sprzętu fabrycznie nowego. W jednym i drugim wypadku, podczas wymiany turbiny, serdecznie zapraszam sprawdzenia oferty Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, ponieważ najprawdopodobniej możemy zaoferować lepszą ofertę, niż ta która została Państwu przedstawiona. Każdego Klienta traktujemy indywidualnie, dlatego zapraszam do kontaktu telefonicznego, nasz dział obsługi klienta chętnie odpowie na wszystkie pytania , a być może uda się nam wspólnie obniżyć koszt regeneracji takiej turbiny do kilkuset złotych.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.