bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

ZALETY I WADY TURBOSPRĘŻARKI – TURBODOŁADOWANIE SILNIKA – TURBOSPRĘŻARKA JAK DZIAŁA? jej praca jest prostsza niż by się wydawało patrząc jaki ma wpływ na pracę silnika kiedy jest uszkodzona

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Silniki doładowane – zalety oraz wady lub za i przeciw to jest pytanie. Wprowadzenie silników doładowanych do powszechnego użytku w pojazdach ciężarowych oraz osobowych było ważnym momentem w historii motoryzacji. Od początku konstruktorzy szukali możliwości zwiększenia sprawności silnika, poprzez zwiększenie jego mocy ale jednocześnie obniżając zużycie paliwa. Jak widać obecnie, większość pojazdów poruszających się po naszych drogach jest wyposażona w silniki doładowane, co pozwala stwierdzić, że konstruktorom udało się zrealizować cel. Silnik doładowany cechuje się większą mocą a także momentem obrotowym, już w zakresie niskich prędkości obrotowych. Jego jednostkowe zużycie paliwa jest odpowiednio niższe w porównaniu do jednostki wolnossącej. Co ważniejsze z punktu widzenia konstruktorów oraz ekologów jest to, że silniki doładowane posiadające turbosprężarki obniżyły znacząco emisję szkodliwych substancji do atmosfery, stając się bardziej przyjaznymi dla środowiska.


przebieg momentu obrotowego silników turbodoładowanych


Jak widać na przedstawionym wyżej wykresie porównawczym, wyraźnie zauważyć można łagodniejszy przebieg momentu obrotowego silników turbodoładowanych. Oczywiście widać też wyraźnie wzrosty tych wartości. Dużą zaletą jest turbodoładowanie silnika i to, że producent może dowolnie kształtować charakterystykę przebiegu momentu obrotowego silnika. Taka możliwość szczególnie dotyczy pojazdów ciężarowych, gdzie wydłużono moment pomiędzy zmianami biegów. Silniki doładowane są również znacznie sprawniejsze w górzystym terenie, gdzie odpowiednik wolnossący miałby problemy.


pojazdy ciężarowe - silniki doładowane

Pojazdy ciężarowe dzięki silnikom doładowanym, mogą łatwiej przemieszczać się w górzystym terenie.


Współcześnie produkowane samochody osobowe są wyposażane w silniki z turbosprężarką, co również odbiło się bardzo pozytywnie z punktu widzenia osiągów, zużycia paliwa oraz emisji spalin, ale już nie awaryjności takiej jednostki napędowej. Niewłaściwie eksploatowane silniki turbodoładowane, bardzo szybko ulegają awariom – szczególnie turbosprężarka. Wiadomo, nawet silnik wolnossący nieodpowiednio eksploatowany odmówi posłuszeństwa, jednak silniki z turbo są bardziej wyczulone chociażby na zmiany oleju w silniku czy filtrów powietrza. Turbosprężarka jak działa nieprawidłowo to zaczynają się piętrzyć dla nas problemy wynikające z czasu naprawy, regeneracji i kosztów z tym związanych.

Do innych czynników przyczyniających się do awarii silników turbodoładowanych zaliczyć można:

- jakość zregenerowanej turbosprężarki (zawsze warto przeprowadzić ją profesjonalnie)
- prawidłowy montaż turbosprężarki,
- zmniejszony wydatek pompy olejowej,
- uszkodzone przewody dolotowe lub wylotowe,
- zablokowane kierownice zmiennej geometrii.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.