Localizations image

Nowy typ turbo łopatka turbiny – nowa turbosprężarka

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

NOWY TYP TURBOSPRĘŻARKI ŁOPATKA TURBINY – NA CZYM POLEGA REGENERACJA TURBINY – NOWA TURBOSPRĘŻARKA ze względu na brak oryginalnych części i technologii naprawy takiego zespołu

Sprężarka odśrodkowa

Sprężarka odśrodkowa jest dość ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Jej budowa opiera się na dwóch urządzeniach: kompresorze oraz turbosprężarce. Na kompresorze, ponieważ zastosowany tutaj sposób napędu za pomocą paska od wału korbowego, tworzy więź mechaniczną tak samo, jak ma to miejsce w przypadku kompresora. Cechą, która łączy sprężarkę odśrodkową z turbosprężarką jest strona sprężająca powietrze. Za sprężanie powietrza odpowiedzialne jest zatem koło kompresji, identyczne jak to, zastosowane w turbosprężarkach. Łopatka turbiny połączona z wałkiem, czerpie napęd od koła pasowego przekazującego napęd przez przekładnię zwiększającą prędkość obrotową koła kompresji. Postawienie więc tezy, że sprężarka odśrodkowa jest w połowie kompresorem a w połowie turbosprężarką jest tutaj jak najbardziej na miejscu, gdyż z obu tych urządzeń zaczerpnięto rozwiązania konstrukcyjne. Ponieważ występuje w tym przypadku więź mechaniczna pomiędzy silnikiem a sprężarką, zjawisko turbo-dziury w ogóle nie ma tutaj miejsca. Przebieg krzywych mocy oraz momentu obrotowego układa się podobnie do tego, jaki uzyskiwany jest przy pomocy kompresora: płynny w całym zakresie prędkości obrotowych. Elastyczność silnika jest zatem ogromna. Dzięki takiemu napędowi, waga i rozmiar koła kompresji, a co za tym idzie jego bezwładność, nie jest już tak ważna pod względem reakcji. Oczywiście im cięższy i większy wirnik zostanie zainstalowany, tym więcej mocy będzie potrzebowała sprężarka od silnika do napędu. Dlatego tak bardzo istotne jest to, żeby znaleźć odpowiedni balans, co przynieść może najwyższą sprawność takiej sprężarki.

Nowa turbosprężarka

Turbo i kompresor

Sprężarka odśrodkowa podobnie jak kompresor, swoją najwyższą sprawność uzyskuje przy wysokich prędkościach obrotowych silnika, ponieważ koło kompresji może generować najwyższe ciśnienie doładowania. Ogromną zaletą tego systemu doładowania jest to, że sprężarka odśrodkowa jest smarowana niezależnie, co eliminuje problematyczną rozbudowę układu smarowania, niezbędnego już dla turbosprężarki. Ponadto, urządzenie jest małe oraz dość kompaktowe, co daje większe pole do zabudowy komory silnikowej. Zdecydowaną wadą tego rozwiązania jest cena samej sprężarki odśrodkowej. Często przekracza ona cenę montażu turbosprężarki, której praca przynosi większe korzyści w postaci osiągów silnika. Pytanie na koniec nasuwa się samo: na czym polega regeneracja turbiny tego typu można powiedzieć, że podobnie jak przy turbosprężarkach zwykłych na wymianie części na nowe. Ze względu na brak oryginalnych części nowa turbosprężarka w razie awarii będzie nie małym wydatkiem.

Komentarze

Paweł 2023-01-25 10:04:28

Nowy typ turbo łopatki turbiny to rozwiązanie, które ma na celu zwiększenie efektywności i wydajności turbosprężarki. Może ono obejmować różnego rodzaju innowacje, takie jak:
Zmiana kształtu łopatek: nowe kształty łopatek mogą poprawić przepływ powietrza przez turbinę i zwiększyć ciśnienie w komorze spalania.
Zmiana materiału łopatek: użycie nowych materiałów, takich jak włókno węglowe, może zwiększyć trwałość i odporność łopatek na wysokie temperatury.
Zmiana liczby łopatek: zwiększenie liczby łopatek może zwiększyć efektywność turbiny.
Zmiana geometrii łopatek: inna geometria łopatek może poprawić przepływ powietrza i zwiększyć ciśnienie w komorze spalania.
Nowa turbosprężarka z nowym typem łopatki turbiny będzie charakteryzować się lepszymi parametrami pracy niż poprzednie modele, co przełoży się na lepszą efektywność silnika i większą moc.

Jarek 2020-03-04 14:21:42

Super się czyta nowinki ze świata motoryzacji.

Bawara216 2019-08-27 12:31:10

krótki, ale trafiający w sedno artykuł :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO