bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

NOWY TYP TURBOSPRĘŻARKI ŁOPATKA TURBINY – NA CZYM POLEGA REGENERACJA TURBINY – NOWA TURBOSPRĘŻARKA ze względu na brak oryginalnych części i technologii naprawy takiego zespołu

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Sprężarka odśrodkowa

Sprężarka odśrodkowa jest dość ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Jej budowa opiera się na dwóch urządzeniach: kompresorze oraz turbosprężarce. Na kompresorze, ponieważ zastosowany tutaj sposób napędu za pomocą paska od wału korbowego, tworzy więź mechaniczną tak samo, jak ma to miejsce w przypadku kompresora. Cechą, która łączy sprężarkę odśrodkową z turbosprężarką jest strona sprężająca powietrze. Za sprężanie powietrza odpowiedzialne jest zatem koło kompresji, identyczne jak to, zastosowane w turbosprężarkach. Łopatka turbiny połączona z wałkiem, czerpie napęd od koła pasowego przekazującego napęd przez przekładnię zwiększającą prędkość obrotową koła kompresji. Postawienie więc tezy, że sprężarka odśrodkowa jest w połowie kompresorem a w połowie turbosprężarką jest tutaj jak najbardziej na miejscu, gdyż z obu tych urządzeń zaczerpnięto rozwiązania konstrukcyjne. Ponieważ występuje w tym przypadku więź mechaniczna pomiędzy silnikiem a sprężarką, zjawisko turbo-dziury w ogóle nie ma tutaj miejsca. Przebieg krzywych mocy oraz momentu obrotowego układa się podobnie do tego, jaki uzyskiwany jest przy pomocy kompresora: płynny w całym zakresie prędkości obrotowych. Elastyczność silnika jest zatem ogromna. Dzięki takiemu napędowi, waga i rozmiar koła kompresji, a co za tym idzie jego bezwładność, nie jest już tak ważna pod względem reakcji. Oczywiście im cięższy i większy wirnik zostanie zainstalowany, tym więcej mocy będzie potrzebowała sprężarka od silnika do napędu. Dlatego tak bardzo istotne jest to, żeby znaleźć odpowiedni balans, co przynieść może najwyższą sprawność takiej sprężarki.

sprężarka


Sprężarka odśrodkowa podobnie jak kompresor, swoją najwyższą sprawność uzyskuje przy wysokich prędkościach obrotowych silnika, ponieważ koło kompresji może generować najwyższe ciśnienie doładowania. Ogromną zaletą tego systemu doładowania jest to, że sprężarka odśrodkowa jest smarowana niezależnie, co eliminuje problematyczną rozbudowę układu smarowania, niezbędnego już dla turbosprężarki. Ponadto, urządzenie jest małe oraz dość kompaktowe, co daje większe pole do zabudowy komory silnikowej. Zdecydowaną wadą tego rozwiązania jest cena samej sprężarki odśrodkowej. Często przekracza ona cenę montażu turbosprężarki, której praca przynosi większe korzyści w postaci osiągów silnika. Pytanie na koniec nasuwa się samo: na czym polega regeneracja turbiny tego typu można powiedzieć, że podobnie jak przy turbosprężarkach zwykłych na wymianie części na nowe. Ze względu na brak oryginalnych części nowa turbosprężarka w razie awarii będzie nie małym wydatkiem.

turbo

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.