bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Koszt naprawy turbiny VNT - Ceny za usługę

Typowe usterki oraz koszty związane z naprawą

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


W Polsce pojawia się coraz więcej serwisów, które oferują naprawę turbiny oraz jej regeneracje, jednak, gdy przejdziemy do znalezienie takiego warsztatu, który zrobi to naprawdę profesjonalnie, przekonamy się, że nie jest to takie proste. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie takiego zakładu, który w swojej ofercie posiada kompleksową naprawę turbosprężarek, zaczynając od zdiagnozowania usterki, wymontowania, naprawie oraz ponownego montażu turbiny, zwykle odbywa się to w taki sposób, że musimy wymontować I dostarczyć nasze turbo do warsztatu. W artykule poruszymy temat kosztów związanych z naprawą turbiny. Opierając się na kosztach związanych z naprawą turbiny w Audi A3, A4 b6, Passat B5 oraz Renault Scenic.



KOSZT NAPRAWY TURBINY VNT
KOSZT NAPRAWY TURBINY VNT


Gdy już dostarczymy naszą turbosprężarkę, a mechanik ją diagnozuje przeważnie na samym początku widzi, jaka jest przyczyna awarii, którą może ustalić na podstawie śladów, które znajdują się na naszym turbo, czy problem tkwił w braku smarowania, w zanieczyszczonym oleju, nadmiernych obrotach, czy może coś wpadło w łopatki sprężarki. Podstawowa naprawa, która polega na rozebraniu turbiny na części pierwsze, wypiaskowaniu i umyciu jej elementów, następnie jej złożeniu i wyważeniu. W podstawowej naprawie, wymianie ulegają części ze standardowego zestawu naprawczego: łożyska ślizgowe, łożysko oporowe, odrzutnik oleju, podstawka odrzutnika, pierścienie uszczelniające odrzutnika I wałka, pierścień ustalający wałka, łożyska ślizgowego, oringi uszczelniające, nakrętka koła kompresji i wszystkie śruby montażowe. Koszt naprawy turbiny wynosi nie powinny przekroczyć tysiąca złoty. Gdy rozkręcimy turbinę na części pierwsze i okaże się, że wałek z kołem kompresji uległ zniszczeniu, mechanik powinien skonsultować się z klientem do ewentualnej wyceny nowego wałka. Średni koszt za taki o to wałek wynosi około dwieście złoty. Niekiedy awarii może ulec także koło kompresji, które jest wykonane ze stopów aluminium. W turbosprężarce, także ulega uszkodzeniu obudowa łożyskowań, ta kosztuje średnio dwieście złoty. Niekiedy w turbinie występują bardzo poważne uszkodzenia kilku elementów, wtedy należy się zastanowić czy zamawiamy poszczególne elementy czy też zamawiamy cały środek. Nazwa takiego środka to Center Housing Rotating Assemblies jest to fabrycznie zmontowany środek naszej turbiny. Koszt nowego kompletnego CHRA wynosi około 600-800 zł.



RDZEŃ TURBINY
RDZEŃ TURBINY


Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że po wymianie CHRA nasze turbo jest jak nowe, jedynie ze starego turbo zostają nam muszle i siłownik. Odnosi się to do przypadku turbin bez zmiennej geometrii. Turbo dzielimy na zwykłe oraz te bardziej rozbudowane oraz skomplikowane. Zwykłe turbo wyposażone jest w zawór upustowy natomiast te bardziej rozbudowane ze zmienną geometrią. W przypadku turbin VNT, czyli tych ze zmienną geometrią do wymiany bywa również mechanizm, który jest odpowiedzialny za zmianę zmiennej geometrii. Koszt takiego mechanizmu mieści się w granicy do 500 zł. Można także kupić sam siłownik, koszt nie jest zbyt wysoki. Podsumowując, jeżeli nasza turbina nie posiada poważnych uszkodzeń, występują luzy poprzeczne jak również osiowe, albo jest nieszczelna - prawdopodobnie wystarczy wypiaskować zardzewiałe i zaśniedziałe elementy, umyć, wymienić zestaw naprawczy i wyważyć całość. Gdy jakiś opiłek metalu lub inne ciało obce dostało się do środka uszkodzeniu uległo koło kompresji lub wałek - musimy skonsultować czy wymieniamy poszczególne elementy czy całe CHRA koszt takiej regeneracji to ok. kilka set złoty. Jeżeli w turbinie dodatkowo uszkodzeniu uległ mechanizm zmiennej geometrii, koszt naprawy turbiny wzrośnie dodatkowo. Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym Serwisem w Stalowej Woli.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.