W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Przywrócenie turbosprężarki jej sprawności polega na poddaniu jej procesowi regeneracji, który polega na dokładnym oczyszczeniu turbo z nagromadzonego nagaru. Czynność jaką jest wypalanie sadzy z turbo z pewnością nie zalicza się do działań regeneracyjnych – to nie jest filtr cząstek stałych. Dlaczego? Zbyt wysoka temperatura wypalania sadzy, w przypadku turbosprężarki doprowadzić może do poważnych jej uszkodzeń - pęknięte koło kompresji, zdeformowane łopatki wirnika turbiny, pęknięta muszą turbo.
Jeżeli Twoja turbosprężarka wymaga regeneracji, najlepiej zlecić ją sprawdzonemu serwisowi, który podda ją profesjonalnemu czyszczeniu w specjalistycznej maszynie. Co więcej, po rozebraniu turbosprężarki oprócz dokładnego czyszczenia, możliwa będzie wymiana jej uszkodzonych komponentów.
1. Olej w tłumiku i intercoolerze
Obecność oleju zarówno w układzie wydechowym, jak i dolotowym wskazywać może na awarię turbosprężarki. Przed montażem sprawnej już turbiny należy pamiętać o tym, aby oczyścić wszystkie elementy ze starego oleju. Niestety czynność, jaką jest wypalanie oleju po wymianie turbiny, nie należy do najrozsądniejszych. Wysoka temperatura doprowadzić może do nieodwracalnych uszkodzeń wspomnianych elementów, tak samo zastosowanie myjki ciśnieniowej. Olej między innymi ze względu na swoją konsystencję jest trudny do usunięcia, dlatego efektywne czyszczenie elementów, w których on zalega zapewnić może jedynie specjalistyczna maszyna oraz adekwatna wiedza doświadczonych mechaników.
Zanieczyszczenie mechanizm VNT
Nagar oraz inne zanieczyszczenia osiadające na łopatkach zmiennej geometrii turbiny powodują ich zacinanie się, a nawet doprowadzić mogą do całkowitego ich zablokowania. Rozruszanie zmiennej geometrii turbiny poprzez jej wyczyszczenie przywróci jej wcześniejszą sprawność.
Nie zawsze nagromadzony brud jest powodem awarii mechanizmu VNT. Gruszka turbiny, a dokładniej jej sztanga odpowiada za położenie łopatek zmiennej geometrii VNT. Nieszczelny siłownik podciśnieniowy będzie powodował, że będą występować skoki sztangi turbiny lub jej całkowite unieruchomienie.
Bez względu na powód awarii turbo ważny jest czas reakcji właściciela pojazdu. Im szybciej umówi się on na wizytę w serwisie, tym koszta naprawy będą niższe, a co najważniejsze nie dojdzie do poważnych defektów turbo oraz jednostki napędowej.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze