blog

Wypalanie sadzy z turbiny – czy to w ogóle możliwe?

26 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Przywrócenie turbosprężarki jej sprawności polega na poddaniu jej procesowi regeneracji, który polega na dokładnym oczyszczeniu turbo z nagromadzonego nagaru. Czynność jaką jest wypalanie sadzy z turbo z pewnością nie zalicza się do działań regeneracyjnych – to nie jest filtr cząstek stałych. Dlaczego? Zbyt wysoka temperatura wypalania sadzy, w przypadku turbosprężarki doprowadzić może do poważnych jej uszkodzeń - pęknięte koło kompresji, zdeformowane łopatki wirnika turbiny, pęknięta muszą turbo.

czy mozliwe jest wypalanie sadzy

Jeżeli Twoja turbosprężarka wymaga regeneracji, najlepiej zlecić ją sprawdzonemu serwisowi, który podda ją profesjonalnemu czyszczeniu w specjalistycznej maszynie. Co więcej, po rozebraniu turbosprężarki oprócz dokładnego czyszczenia, możliwa będzie wymiana jej uszkodzonych komponentów.

1. Olej w tłumiku i intercoolerze

Obecność oleju zarówno w układzie wydechowym, jak i dolotowym wskazywać może na awarię turbosprężarki. Przed montażem sprawnej już turbiny należy pamiętać o tym, aby oczyścić wszystkie elementy ze starego oleju. Niestety czynność, jaką jest wypalanie oleju po wymianie turbiny, nie należy do najrozsądniejszych. Wysoka temperatura doprowadzić może do nieodwracalnych uszkodzeń wspomnianych elementów, tak samo zastosowanie myjki ciśnieniowej. Olej między innymi ze względu na swoją konsystencję jest trudny do usunięcia, dlatego efektywne czyszczenie elementów, w których on zalega zapewnić może jedynie specjalistyczna maszyna oraz adekwatna wiedza doświadczonych mechaników.

Zanieczyszczenie mechanizm VNT

Nagar oraz inne zanieczyszczenia osiadające na łopatkach zmiennej geometrii turbiny powodują ich zacinanie się, a nawet doprowadzić mogą do całkowitego ich zablokowania. Rozruszanie zmiennej geometrii turbiny poprzez jej wyczyszczenie przywróci jej wcześniejszą sprawność.

zanieczyszczenie mechanizmu

Nie zawsze nagromadzony brud jest powodem awarii mechanizmu VNT. Gruszka turbiny, a dokładniej jej sztanga odpowiada za położenie łopatek zmiennej geometrii VNT. Nieszczelny siłownik podciśnieniowy będzie powodował, że będą występować skoki sztangi turbiny lub jej całkowite unieruchomienie.

Bez względu na powód awarii turbo ważny jest czas reakcji właściciela pojazdu. Im szybciej umówi się on na wizytę w serwisie, tym koszta naprawy będą niższe, a co najważniejsze nie dojdzie do poważnych defektów turbo oraz jednostki napędowej.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Albert
2023-01-12 14:49:48
Turbosprężarka jest dość skomplikowanym podzespołem, które może ulec uszkodzeniu z powodu nagromadzenia się sadzy. Wypalanie sadzy z turbosprężarki jest możliwe, ale wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego sprzętu. Proces ten polega na usunięciu sadzy z turbosprężarki za pomocą specjalistycznych narzędzi i chemikaliów. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, lepiej jest skontaktować się z profesjonalnym warsztatem w celu usunięcia sadzy.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60