Wiesz, jak sprawdzić czy turbina jest sprawna?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Pierwszy sposób można przeprowadzić samodzielnie polega on na oględzinach układu turbodoładowania, jak i miejsca, w którym stoi pojazd – ślady oleju silnikowego wskazywać mogą na jego wyciek. Kolejna metoda weryfikacji, którą możesz przeprowadzić samodzielnie, polega na nasłuchiwaniu pracy turbosprężarki – świst, zgrzytanie, pogwizdywanie, wycie – to typowe dźwięki uszkodzonej turbiny.
Inną metodą, jak sprawdzić turbinę w silniku benzynowym lub dieslu jest podłączenie komputera diagnostycznego. W sterowniku ECU zapisane powinny być błędy, które tester pozwoli odczytać. Skasowanie ich nie spowoduje, że pojazd zostanie naprawiony.
1. Uszkodzona turbina - czy można jechać?
W przypadku wystąpienia awarii układu turbodoładowania w tym turbosprężarki decyzja o kontynuowaniu jazdy może okazać się gwoździem do trumny dla turbo. Co więcej, w ten sposób obciążony zostaje silnik, co w konsekwencji doprowadzić może do jego poważnej usterki. Nie inaczej wygląda drastyczny pomysł odłączenia turbosprężarki i kontynuowania podróży.
Najlepszym rozwiązaniem jest wezwanie lawety, która odholuje niesprawne auto do najbliższego serwisu.

Uszkodzony wirnik turbiny – przyczyny
Do uszkodzenia wirnika turbiny może dojść w sposób naturalny, lata użytkowania turbo w trudnych warunkach powodują jego zużywanie się. Przyczyną uszkodzenia wirnika może być także ciało obce, które przedostało się układem dolotowym do turbiny, ale również może być to pęknięty, oderwany element silnika lub końcówka wtrysku. W przypadku wymiany starej turbosprężarki na nową należy usunąć wszelkie elementy z awarii tej poprzedniej, ponieważ mogę one doprowadzić do ponownej awarii nowej już turbiny.
Zbyt mała ilość oleju silnikowego jest jednak najczęstszą przyczyną, ponieważ nie tylko powoduje zatarcie wirnika, ale i przegrzanie. W przypadku przegrzania turbo, czyli wystąpienia zbyt wysokiej temperatury w turbinie dochodzi do zdeformowania łopatek wirnika, ale także wałek łączący wirnik i koło kompresji ulega przebarwieniu.
O tym, że doszło do usterki wirnika turbiny, czyli również do awarii turbo poinformuje Cię kontrolka trybu awaryjnego, której towarzyszy znaczny spadek mocy pojazdu. Innym objawem będzie zaburzona praca silnika pojazdu oraz kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Nie należy również ignorować głośnej pracy turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić czy turbina jest sprawna, należy przeprowadzić serię testów i przeglądów, które obejmują:
Sprawdzenie ciśnienia oleju: niskie ciśnienie oleju może oznaczać uszkodzenie turbiny.
Kontrola dźwięku: hałas lub wibracje mogą sugerować problemy z turbiną.
Sprawdzenie zużycia paliwowego: wzrost zużycia paliwa może oznaczać problemy z turbiną.
Kontrola ciśnienia doładowania: niskie ciśnienie doładowania może sugerować problemy z turbiną.
Sprawdzenie położenia wałka turbiny: nieprawidłowe położenie wałka turbiny może być oznaką uszkodzenia.
Inspekcja wizualna: oznaki uszkodzenia, takie jak wycieki oleju lub pęknięcia, mogą sugerować problemy z turbiną.
Diagnostyka komputerowa: wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania do diagnozy stanu turbiny
Przegląd i testy na maszynie: Wymiana filtrów, testowanie ciśnienia, testy prędkości i inne testy mechaniczne.
Podsumowanie: po przeprowadzeniu wszystkich testów i przeglądów należy wyciągnąć wnioski i określić stan turbiny.