Gdzie znajduje się turbina w samochodzie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
TwinScroll jest rodzajem dwukanałowej turbosprężarki. TST charakteryzuje się przedzielonym na dwa kanały kolektorem wydechowym. Jeden kanał odpowiada za obsługę cylindrów zewnętrznych, natomiast drugi wewnętrznych. Kanały różnią się od siebie przekrojem, a ich ukształtowanie zostało skonstruowane w taki sposób, aby umożliwić spalinom szybszy przepływ przy niskich obrotach. Drugi kanał odpowiada za prawidłowy przepływ spalin przy wyższych prędkościach. Takie rozwiązanie wpłynęło nie tylko na poprawę dynamiki silnika, dużą moc, dobry moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, a co najważniejsze, pozwoliło zminimalizować zjawisko turbodziury.
BiTurbo, Twin Turbo, Twin Scroll Turbo – co to znaczy? - Turbosprężarka Twin Scroll - cena
Kolejnym rozwiązaniem, które przyczyniło się do zminimalizowania turbodziury oprócz mechanizmu VNT i TST okazał się montaż dwóch turbosprężarek zamiast jednej. BiTurbo znaleźć można w silnikach widlastych o parzystej liczbie cylindrów o pojemności silnika powyżej 2.0. W tych silnikach turbosprężarki ulokowane są po obu bokach silnika, a każda z nich odpowiada za swoją liczbę cylindrów. W przypadku TwinTurbo również są 2 turbiny, jednak różnią się one rozmiarem – mniejsza turbina pracuje w niskim zakresie obrotów – do około 2500 obr/min., natomiast druga (większa) zaczyna pracować, kiedy pojazd wchodzi na wyższe obroty – zawyczaj około 3000 obr/min. Twin Turbo spotkać można w małych silnikach.
1. Twin scroll turbo - Twin Turbo - co to?
Zasada działania turbosprężarki Twin Scroll a Twin Turbo nieco różni się od siebie, tak samo jest z ich budową. Jednak mają taki sam cel – zwiększenie mocy pojazdu, poprawa dynamiki jazdy, obniżenie spalania, a w szczególności zminimalizowanie zjawiska turbodziury. Różnice w budowie obu turbosprężarek widoczne są przede wszystkim w kształcie wirnika turbiny oraz sprężarki. Wadą turbosprężarek typu Twin Turbo jest to, że w przypadku usterki jednej turbiny, awaria może również spotkać i drugą, co wiąże się z podwójnym wydatkiem.
2. Turbo w BMW - BiTurbo, Twin Turbo i Twin Scroll - tylko fakty! - Turbo twin-scroll vs single
Fakt nr 1. BiTurbo oraz Twin Turbo to dwie różne turbiny, a nie nazwy zamienne.
Fakt nr 2. Zastosowanie dwóch turbosprężarek wpływa na wydajniejszą pracę pojazdu.
Fakt nr 3. Jazda wyłącznie po mieście szkodzi turbosprężarce.
Fakt nr 4. Turbodoładowane silniki wymagają szczególnego traktowania.
Fakt nr 5. Jakość oleju wpływa na żywotność turbo oraz silnika.
Fakt nr 6. Po dynamicznej jeździe należy schłodzić turbinę.
3. Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo - czym się różnią turbiny w samochodach? - Turbo twin-scroll vs single
Różnice w turbinach znaleźć można przede wszystkim w ich budowie. Dla porównania: BiTurbo i Twin Turbo różnią się nie tylko swoją konstrukcją, ale również i zastosowaniem; BiTurbo montowane jest w silnikach V8, V10 i większych, natomiast Twin Turbo montowane jest w małych silnikach. W przypadku turbosprężarek standardowych mamy do czynienia z turbo z mechanizmem zmiennej geometrii turbiny, jak i bez VNT – ten drugi rodzaj jest już rzadziej spotykany w pojazdach. Jest też inny rodzaj turbosprężarek, które montowane są w pojazdach wykorzystywanych w motosportach, mianowicie hybrydowe turbo – charakteryzuje się większym kołem kompresji, ale również i jego większą trwałością.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Mam B48 w G20 i Twin Turbo. N54 i N55 sie roznily od siebie, ze to drugie mialo Twin Scroll Turbo + Valvetronic.
Twin Scroll Turbo jest rodzajem turbosprężarki, która ma dwa oddzielne kanały do odprowadzania spalin z silnika. W odróżnieniu od standardowej turbosprężarki, w której spaliny z różnych cylindrów są mieszane przed przepływem przez turbinę, twin scroll umożliwia odprowadzanie spalin z poszczególnych cylindrów osobno. Dzięki temu, twin scroll pozwala na lepsze wykorzystanie ciśnienia spalin, co przekłada się na większą moc i moment obrotowy silnika, a także na bardziej dynamiczną reakcję na pedał gazu. To rozwiązanie jest szczególnie skuteczne dla silników o niskich obrotach i krótszych czasach reakcji.