Localizations image

Gdzie znajduje się turbina w samochodzie?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
turbosprężarka i twin scroll

TwinScroll jest rodzajem dwukanałowej turbosprężarki. TST charakteryzuje się przedzielonym na dwa kanały kolektorem wydechowym. Jeden kanał odpowiada za obsługę cylindrów zewnętrznych, natomiast drugi wewnętrznych. Kanały różnią się od siebie przekrojem, a ich ukształtowanie zostało skonstruowane w taki sposób, aby umożliwić spalinom szybszy przepływ przy niskich obrotach. Drugi kanał odpowiada za prawidłowy przepływ spalin przy wyższych prędkościach. Takie rozwiązanie wpłynęło nie tylko na poprawę dynamiki silnika, dużą moc, dobry moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, a co najważniejsze, pozwoliło zminimalizować zjawisko turbodziury.

BiTurbo, Twin Turbo, Twin Scroll Turbo – co to znaczy? - Turbosprężarka Twin Scroll - cena

Kolejnym rozwiązaniem, które przyczyniło się do zminimalizowania turbodziury oprócz mechanizmu VNT i TST okazał się montaż dwóch turbosprężarek zamiast jednej. BiTurbo znaleźć można w silnikach widlastych o parzystej liczbie cylindrów o pojemności silnika powyżej 2.0. W tych silnikach turbosprężarki ulokowane są po obu bokach silnika, a każda z nich odpowiada za swoją liczbę cylindrów. W przypadku TwinTurbo również są 2 turbiny, jednak różnią się one rozmiarem – mniejsza turbina pracuje w niskim zakresie obrotów – do około 2500 obr/min., natomiast druga (większa) zaczyna pracować, kiedy pojazd wchodzi na wyższe obroty – zawyczaj około 3000 obr/min. Twin Turbo spotkać można w małych silnikach.

1. Twin scroll turbo - Twin Turbo - co to?

Zasada działania turbosprężarki Twin Scroll a Twin Turbo nieco różni się od siebie, tak samo jest z ich budową. Jednak mają taki sam cel – zwiększenie mocy pojazdu, poprawa dynamiki jazdy, obniżenie spalania, a w szczególności zminimalizowanie zjawiska turbodziury. Różnice w budowie obu turbosprężarek widoczne są przede wszystkim w kształcie wirnika turbiny oraz sprężarki. Wadą turbosprężarek typu Twin Turbo jest to, że w przypadku usterki jednej turbiny, awaria może również spotkać i drugą, co wiąże się z podwójnym wydatkiem.

2. Turbo w BMW - BiTurbo, Twin Turbo i Twin Scroll - tylko fakty! - Turbo twin-scroll vs single

Fakt nr 1. BiTurbo oraz Twin Turbo to dwie różne turbiny, a nie nazwy zamienne.
Fakt nr 2. Zastosowanie dwóch turbosprężarek wpływa na wydajniejszą pracę pojazdu.
Fakt nr 3. Jazda wyłącznie po mieście szkodzi turbosprężarce.
Fakt nr 4. Turbodoładowane silniki wymagają szczególnego traktowania.
Fakt nr 5. Jakość oleju wpływa na żywotność turbo oraz silnika.
Fakt nr 6. Po dynamicznej jeździe należy schłodzić turbinę.

turbo jak wygląda regeneracja

3. Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo - czym się różnią turbiny w samochodach? - Turbo twin-scroll vs single

Różnice w turbinach znaleźć można przede wszystkim w ich budowie. Dla porównania: BiTurbo i Twin Turbo różnią się nie tylko swoją konstrukcją, ale również i zastosowaniem; BiTurbo montowane jest w silnikach V8, V10 i większych, natomiast Twin Turbo montowane jest w małych silnikach. W przypadku turbosprężarek standardowych mamy do czynienia z turbo z mechanizmem zmiennej geometrii turbiny, jak i bez VNT – ten drugi rodzaj jest już rzadziej spotykany w pojazdach. Jest też inny rodzaj turbosprężarek, które montowane są w pojazdach wykorzystywanych w motosportach, mianowicie hybrydowe turbo – charakteryzuje się większym kołem kompresji, ale również i jego większą trwałością.

Komentarze

Radek 2024-02-07 20:41:04

Mam B48 w G20 i Twin Turbo. N54 i N55 sie roznily od siebie, ze to drugie mialo Twin Scroll Turbo + Valvetronic.

Zbyszek 2023-01-11 13:19:59

Twin Scroll Turbo jest rodzajem turbosprężarki, która ma dwa oddzielne kanały do odprowadzania spalin z silnika. W odróżnieniu od standardowej turbosprężarki, w której spaliny z różnych cylindrów są mieszane przed przepływem przez turbinę, twin scroll umożliwia odprowadzanie spalin z poszczególnych cylindrów osobno. Dzięki temu, twin scroll pozwala na lepsze wykorzystanie ciśnienia spalin, co przekłada się na większą moc i moment obrotowy silnika, a także na bardziej dynamiczną reakcję na pedał gazu. To rozwiązanie jest szczególnie skuteczne dla silników o niskich obrotach i krótszych czasach reakcji.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO