Localizations image

Turbo padło po regeneracji – co może być tego powodem?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Główną przyczyną, która spowodowała, że turbo padło zaraz po procesie regeneracji jest niezastosowanie się do wymogów montażowych turbosprężarki, które dołączane są wraz z protokołem do każdej zregenerowanej turbiny. Druga przyczyna z którą jako serwis mamy jednak częściej do czynienia, to nieodpowiednia eksploatacja pojazdu z turbodoładowaniem.

Turbo padło po regeneracji – co może być tego powodem?
Turbo padło po regeneracji – co może być tego powodem?

Powodem szybkiej awarii turbo może być również nieprawidłowo przeprowadzony proces regeneracji – niedokładnie wyczyszczone turbo, zastosowanie tanich chińskich zamienników lub też brak przeprowadzonej kalibracji mechanizmu VNT. Decydując się na regenerację turbiny, nie należy sugerować się wyłącznie ceną usługi. Jeżeli chcesz taniej usługi, powinieneś mieć świadomość tego, że niekoniecznie może ona zostać przeprowadzona dobrze. Regeneracja turbosprężarki wymaga nie tylko odpowiednich narzędzi, ale również wiedzy.

1. Co zrobić, kiedy turbina padła podczas jazdy?

Jeżeli podczas jazdy Twój samochód odmówił posłuszeństwa, a do tego występują objawy takie jak: spadek osiągów, czarne lub białe kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, nieregularna praca silnika czy też niepokojące dźwięki dochodzące spod maski pojazdu, to znak, że mogło dojść do uszkodzenia turbiny. W takiej sytuacji należy bezzwłocznie udać się do najbliższego warsztatu lub wezwać lawetę.

Jazda z uszkodzoną turbiną może okazać się niebezpieczna nie tylko dla jednostki napędowej pojazdu, ale również i dla pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Przykładowe przyczyny awarii poprzedniego turbo

Zanim dojdzie do montażu nowej turbiny, należy zlokalizować i usunąć przyczynę, która spowodowała awarię. Pracownicy naszego serwisu najczęściej spotykają się z następującymi źródłami awarii turbosprężarki:

-defekt wirnika turbiny spowodowane przedostaniem się do niego ciała obcego; może to być kamyk zassany przez dolot lub też inny oderwany element jednej z części samochodu,
- powstawanie rys na częściach oporowych, bieżnikach łożysk ślizgowych i na czopach łożyskowych – przyczyną tego najczęściej jest zanieczyszczony olej silnikowy,
- nieprawidłowe ciśnienie oleju silnikowego w układzie smarowania,
- przegrzanie turbo; jego najczęstszą przyczyną jest niedobór oleju.

Przykładowe przyczyny awarii poprzedniego turbo
Przykładowe przyczyny awarii poprzedniego turbo

Awarię turbosprężarki spowodować może również awaria układu wtryskowego. Sytuacja taka, jak lejące wtryski powoduje, że paliwo przedostaje się do oleju silnikowego rozrzedzając go, przez co olej traci swoje właściwości.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Padnięta turbina – objawy 19 października 2021

Padnięta turbina – objawy

Zajechana, padnięta turbina to znak, że właściciel pojazdu w żaden sposób nie...

Co oznacza biały dym z turbiny? 04 listopada 2021

Co oznacza biały dym z turbiny?

Kłęby białego lub czarnego dymu wydobywające się z układu wydechowego wskazywać...

Turbo Serwis - Co zrobić ? Komu polecić nasze turbo do naprawy ? 02 października 2018

Turbo Serwis - Co zrobić ? Komu polecić nasze turbo do naprawy ?

Turbo Serwis - Co zrobić jeśli dojdzie do awarii? Prędkość z jaką obracają...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO