
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Główną przyczyną, która spowodowała, że turbo padło zaraz po procesie regeneracji jest niezastosowanie się do wymogów montażowych turbosprężarki, które dołączane są wraz z protokołem do każdej zregenerowanej turbiny. Druga przyczyna z którą jako serwis mamy jednak częściej do czynienia, to nieodpowiednia eksploatacja pojazdu z turbodoładowaniem.

Powodem szybkiej awarii turbo może być również nieprawidłowo przeprowadzony proces regeneracji – niedokładnie wyczyszczone turbo, zastosowanie tanich chińskich zamienników lub też brak przeprowadzonej kalibracji mechanizmu VNT. Decydując się na regenerację turbiny, nie należy sugerować się wyłącznie ceną usługi. Jeżeli chcesz taniej usługi, powinieneś mieć świadomość tego, że niekoniecznie może ona zostać przeprowadzona dobrze. Regeneracja turbosprężarki wymaga nie tylko odpowiednich narzędzi, ale również wiedzy.
1. Co zrobić, kiedy turbina padła podczas jazdy?
Jeżeli podczas jazdy Twój samochód odmówił posłuszeństwa, a do tego występują objawy takie jak: spadek osiągów, czarne lub białe kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, nieregularna praca silnika czy też niepokojące dźwięki dochodzące spod maski pojazdu, to znak, że mogło dojść do uszkodzenia turbiny. W takiej sytuacji należy bezzwłocznie udać się do najbliższego warsztatu lub wezwać lawetę.
Jazda z uszkodzoną turbiną może okazać się niebezpieczna nie tylko dla jednostki napędowej pojazdu, ale również i dla pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Przykładowe przyczyny awarii poprzedniego turbo
Zanim dojdzie do montażu nowej turbiny, należy zlokalizować i usunąć przyczynę, która spowodowała awarię. Pracownicy naszego serwisu najczęściej spotykają się z następującymi źródłami awarii turbosprężarki:
-defekt wirnika turbiny spowodowane przedostaniem się do niego ciała obcego; może to być kamyk zassany przez dolot lub też inny oderwany element jednej z części samochodu,
- powstawanie rys na częściach oporowych, bieżnikach łożysk ślizgowych i na czopach łożyskowych – przyczyną tego najczęściej jest zanieczyszczony olej silnikowy,
- nieprawidłowe ciśnienie oleju silnikowego w układzie smarowania,
- przegrzanie turbo; jego najczęstszą przyczyną jest niedobór oleju.

Awarię turbosprężarki spowodować może również awaria układu wtryskowego. Sytuacja taka, jak lejące wtryski powoduje, że paliwo przedostaje się do oleju silnikowego rozrzedzając go, przez co olej traci swoje właściwości.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze