Serwis-Warsztat-Melett - Turbina Audi A3
Regenerujemy turbosprężarki Audi A3, A6, A4, A2, A8 (b5, b6) - profesjonalna naprawa
Turbina Audi A3 – Melett-Warsztat-Serwis
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Audi A3 to samochód segmentu C produkowany nieprzerwanie od 1996 roku, obecnie w trzeciej już generacji modelu. Każda generacja A3 posiada szeroki wachlarz jednostek napędowych, z których wiele wyposażono w układy turbodoładowania.
W 1996 roku Audi wypuściło na rynek samochód, który miał być godnym następcą trzydrzwiowej wersji modelu 80, czyli A3 8L. Początkowo nadwozie pojazdu produkowane było jedynie w wersji trzydrzwiowej, jednak w 1999 roku pojawiła się wersja sportback, posiadająca nadwozie pięciodrzwiowe. Napęd przenoszony był na przednią lub obie osie za pomocą 5 lub sześciobiegowej skrzyni manualnej oraz 4 i 5-cio biegowego automatu. W przypadku napędu na obie osie rozwiązanie mimo nazwy nie przypominało standardowego Quattro, ponieważ było oparte o sprzęgło Haldex, które spotkać można było jedynie w modelach A3 i TT, a obecnie także w modelu A1. Audi A3 8L napędzane było siedmioma wersjami jednostek benzynowych o pojemnościach 1,6 i 1,8, z czego cztery posiadały doładowanie w postaci turbosprężarki, a także czterema odmianami wysokoprężnej jednostki 1.9TDI. W Europie samochód produkowany był do 2003 roku, zaś w Ameryce Południowej do 2006.
Regenerujemy turbosprężarki Audi A3, A6, A4, A2, A8 (b5, b6) - profesjonalna naprawa
Audi A3 to samochód segmentu C produkowany nieprzerwanie od 1996 roku, obecnie w trzeciej już generacji modelu. Każda generacja A3 posiada szeroki wachlarz jednostek napędowych, z których wiele wyposażono w układy turbodoładowania.
W 1996 roku Audi wypuściło na rynek samochód, który miał być godnym następcą trzydrzwiowej wersji modelu 80, czyli A3 8L. Początkowo nadwozie pojazdu produkowane było jedynie w wersji trzydrzwiowej, jednak w 1999 roku pojawiła się wersja sportback, posiadająca nadwozie pięciodrzwiowe. Napęd przenoszony był na przednią lub obie osie za pomocą 5 lub sześciobiegowej skrzyni manualnej oraz 4 i 5-cio biegowego automatu. W przypadku napędu na obie osie rozwiązanie mimo nazwy nie przypominało standardowego Quattro, ponieważ było oparte o sprzęgło Haldex, które spotkać można było jedynie w modelach A3 i TT, a obecnie także w modelu A1. Audi A3 8L napędzane było siedmioma wersjami jednostek benzynowych o pojemnościach 1,6 i 1,8, z czego cztery posiadały doładowanie w postaci turbosprężarki, a także czterema odmianami wysokoprężnej jednostki 1.9TDI. W Europie samochód produkowany był do 2003 roku, zaś w Ameryce Południowej do 2006.
Turbosprężarka Audi - wszystkie modele
Kolejna generacja, oznaczona symbolem 8P, zaprezentowana została w 2003 roku i posiadała jeszcze większą paletę jednostek turbodoładowanych, były to silniki: 1.4TFSI o mocy 125KM, 1.8TFSI 160KM, 2.0TFSI rozwijający 200KM, 1.6TDI 90KM, 1.6TDI 105KM, 1.9TDI 105KM, 2.0TDI 140KM oraz 2.0TDI o mocy 170 koni mechanicznych. Za przeniesienie napędu odpowiadały 5 i 6-biegowe skrzynie manualne, 6-biegowa automatyczna, a także 6 i 7-biegowe skrzynie S-tronic. Ta generacja modelu A3 produkowana była przez 10 lat, czyli do roku 2013, zaś w 2012 roku zaprezentowano generację 8V, która nie posiadała już żadnego silnika wolnossącego w przypadku standardowego zasilania.
Oprócz silników wolnossących, wyeliminowano także standardowe przekładnie automatyczne, całkowicie zastępując je skrzyniami typu S-tronic, skrzynie manualne pozostały takie same, czyli 5 i 6-biegowe. Nowością w tej generacji jest nadwozie typu sedan, w przypadku modelu A3 nazwane Limousine. W generacji 8V pojawiło się wiele nowoczesnych rozwiązań, jak chociażby wyłączający przy niskim obciążeniu silnika dwa cylindry system Cylinder on Demand, czy systemy poprawiające kontrolę trakcji i bezpieczeństwo przy zmiennych warunkach pogodowych. Najsłabszą jednostką z zapłonem iskrowym wyposażoną w turbinę jest silnik 1.2TFSI o mocy 105 koni mechanicznych. Pod maską znaleźć też można dwie wersje silnika 1.4TFSI – 122 oraz 140-konną, 1.8TFSI o mocy 180KM, dwie odmiany silnika 2.0TFSI rozwijające moc 223 i 300KM oraz jedyną pięciocylindrową jednostkę w gamie: 2.5TFSI o mocy 367 koni mechanicznych(S3), montowaną jedynie w modelu RS3. Dodatkowo pod maską A3 8V znaleźć można silnik 1.6TDI o mocy 105 koni lub jedną z dwóch odmian silnika 2.0TDI: 150 lub 184-konną.
Jeżeli posiadamy turbodoładowane Audi A3, powinniśmy pamiętać o wymienianiu na czas oleju silnikowego, a także filtra powietrza i filtra oleju korzystając tylko i wyłącznie z zalecanych przez producenta produktów, ponieważ przedostanie się zanieczyszczeń do wnętrza turbiny może doprowadzić do jej poważnych uszkodzeń oraz przyczynić się do uszkodzenia silnika, którego serwis będzie droższy ze względu na zastosowanie w wielu wersjach jednostek benzynowych pięciu zaworów na cylinder oraz pompowtryskiwaczy w przypadku niektórych silników z zapłonem samoczynnym.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest ważną częścią układu dolotowego w samochodzie Audi A3. Jej rolą jest zwiększenie ciśnienia powietrza dostarczanego do silnika, co pozwala na zwiększenie mocy i efektywności paliwowej. W Audi A3, turbosprężarka jest zazwyczaj umieszczona w układzie dolotowym za chłodnicą powietrza, a jej napęd jest zazwyczaj zrealizowany za pomocą wałka napędzanego spalinami. Turbosprężarka w Audi A3 jest często wykonana z wysokiej jakości materiałów, takich jak stopy metali, które są odporne na wysokie temperatury i ciśnienie. Są one również zazwyczaj wyposażone w łożyska kulkowe i uszczelki, aby zapewnić płynne i ciche działanie. Niestety, jak wszystkie elementy w samochodzie, turbosprężarka w Audi A3 jest podatna na awarie i zużycie. Objawy awarii turbosprężarki to między innymi: spadek mocy silnika, dymienie na biało, hałas w układzie dolotowym oraz nieprawidłowe działanie silnika. W takim przypadku konieczna jest regeneracja lub wymiana turbosprężarki.
Jesteście godnym polecenia autoryzowanym warsztatem melett, też mam audi i oddaje je tylko w sprawdzone ręce.
Kolega polecał mi wasz serwis, a mam Audi A6. Niedługo będę się kontaktować w sprawie naprawy turbiny