Localizations image
Strona główna / Aktualności / Turbina Audi A3 – Melett-Warsztat-Serwis

Turbina Audi A3 – Melett-Warsztat-Serwis

Serwis-Warsztat-Melett - Turbina Audi A3

Regenerujemy turbosprężarki Audi A3, A6, A4, A2, A8 (b5, b6) - profesjonalna naprawa

 

Turbina Audi A3 - turbina z samochodu marki Audi Model A3 na stole w pracowni po regeneracji
Turbina Audi A3

 

Audi A3 to samochód segmentu C produkowany nieprzerwanie od 1996 roku, obecnie w trzeciej już generacji modelu. Każda generacja A3 posiada szeroki wachlarz jednostek napędowych, z których wiele wyposażono w układy turbodoładowania.

W 1996 roku Audi wypuściło na rynek samochód, który miał być godnym następcą trzydrzwiowej wersji modelu 80, czyli A3 8L. Początkowo nadwozie pojazdu produkowane było jedynie w wersji trzydrzwiowej, jednak w 1999 roku pojawiła się wersja sportback, posiadająca nadwozie pięciodrzwiowe. Napęd przenoszony był na przednią lub obie osie za pomocą 5 lub sześciobiegowej skrzyni manualnej oraz 4 i 5-cio biegowego automatu. W przypadku napędu na obie osie rozwiązanie mimo nazwy nie przypominało standardowego Quattro, ponieważ było oparte o sprzęgło Haldex, które spotkać można było jedynie w modelach A3 i TT, a obecnie także w modelu A1. Audi A3 8L napędzane było siedmioma wersjami jednostek benzynowych o pojemnościach 1,6 i 1,8, z czego cztery posiadały doładowanie w postaci turbosprężarki, a także czterema odmianami wysokoprężnej jednostki 1.9TDI. W Europie samochód produkowany był do 2003 roku, zaś w Ameryce Południowej do 2006.


Turbosprężarka Audi - wszystkie modele

Turbosprężarka Audi wszystkie modele - turbosprężarka do jednego z modeli Audi
Turbosprężarka Audi wszystkie modele

 

Kolejna generacja, oznaczona symbolem 8P, zaprezentowana została w 2003 roku i posiadała jeszcze większą paletę jednostek turbodoładowanych, były to silniki: 1.4TFSI o mocy 125KM, 1.8TFSI 160KM, 2.0TFSI rozwijający 200KM, 1.6TDI 90KM, 1.6TDI 105KM, 1.9TDI 105KM, 2.0TDI 140KM oraz 2.0TDI o mocy 170 koni mechanicznych. Za przeniesienie napędu odpowiadały 5 i 6-biegowe skrzynie manualne, 6-biegowa automatyczna, a także 6 i 7-biegowe skrzynie S-tronic. Ta generacja modelu A3 produkowana była przez 10 lat, czyli do roku 2013, zaś w 2012 roku zaprezentowano generację 8V, która nie posiadała już żadnego silnika wolnossącego w przypadku standardowego zasilania.

Oprócz silników wolnossących, wyeliminowano także standardowe przekładnie automatyczne, całkowicie zastępując je skrzyniami typu S-tronic, skrzynie manualne pozostały takie same, czyli 5 i 6-biegowe. Nowością w tej generacji jest nadwozie typu sedan, w przypadku modelu A3 nazwane Limousine. W generacji 8V pojawiło się wiele nowoczesnych rozwiązań, jak chociażby wyłączający przy niskim obciążeniu silnika dwa cylindry system Cylinder on Demand, czy systemy poprawiające kontrolę trakcji i bezpieczeństwo przy zmiennych warunkach pogodowych. Najsłabszą jednostką z zapłonem iskrowym wyposażoną w turbinę jest silnik 1.2TFSI o mocy 105 koni mechanicznych. Pod maską znaleźć też można dwie wersje silnika 1.4TFSI – 122 oraz 140-konną, 1.8TFSI o mocy 180KM, dwie odmiany silnika 2.0TFSI rozwijające moc 223 i 300KM oraz jedyną pięciocylindrową jednostkę w gamie: 2.5TFSI o mocy 367 koni mechanicznych(S3), montowaną jedynie w modelu RS3. Dodatkowo pod maską A3 8V znaleźć można silnik 1.6TDI o mocy 105 koni lub jedną z dwóch odmian silnika 2.0TDI: 150 lub 184-konną.

Jeżeli posiadamy turbodoładowane Audi A3, powinniśmy pamiętać o wymienianiu na czas oleju silnikowego, a także filtra powietrza i filtra oleju korzystając tylko i wyłącznie z zalecanych przez producenta produktów, ponieważ przedostanie się zanieczyszczeń do wnętrza turbiny może doprowadzić do jej poważnych uszkodzeń oraz przyczynić się do uszkodzenia silnika, którego serwis będzie droższy ze względu na zastosowanie w wielu wersjach jednostek benzynowych pięciu zaworów na cylinder oraz pompowtryskiwaczy w przypadku niektórych silników z zapłonem samoczynnym.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Awaria turbiny 02 października 2018

Awaria turbiny

AWARIA TURBINY | Jak sprawdzić turbosprężarkę – MELETT WARSZTATY RADZĄ Najgorętszym...

Koło kompresji, wirnik – budowa turbin ze zmienną geometrią 02 października 2018

Koło kompresji, wirnik – budowa turbin ze zmienną geometrią

KOŁO KOMPRESJI, WIRNIK – ZASADA DZIAŁANIA TURBOSPRĘŻARKI SAMOCHODOWEJ –...

Ile kosztuje regeneracja turbiny – Serwis Turbo - Melett 02 października 2018

Ile kosztuje regeneracja turbiny – Serwis Turbo - Melett

Koszt regeneracji turbiny w serwisie turbosprężarek Melett Turbina to jeden...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.