Regeneracja turbin - Opinie na temat przeprowadzonych napraw
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Opinie na temat przeprowadzonych napraw i regeneracji w serwisie Melett
Każdy, kto siedział za sterami turbodoładowanego samochodu, dobrze zna efekt jaki powoduje działanie turbosprężarki, gwałtowne przyspieszenie, uczucie wciskania w fotel i charakterystyczny świst powietrza. Każdy użytkownik takiego pojazdu, również dobrze wie jaki pozytywny wpływ na redukcję emisji spalin i poprawienie osiągów ma jej obecność. Dzięki temu artykułowi podobną szansę, poznania zalet turbo, będą mieli wszyscy Ci, którzy jeszcze przyjemności siedzenia za kierownicą turbo samochodu nie mieli.

Aby zwiększyć moc auta, koniecznym zdaje się zainstalowanie silnika o większej pojemności i mocy, jednak jest prostsze, tańsze i dużo przyjemniejsze rozwiązanie, a jest nim turbosprężarka. Zainstalowanie układu doładowującego silnik spowoduje, że do silnika tłoczone będzie sprężone powietrze, a osiągi silnika wzrosną bez ingerencji w jego pojemność. Tłoczenie powietrza odbywa się przy współpracy dwóch, połączonych w jedno, urządzeń, a mianowicie sprężarki powietrza i turbiny napędzanej gazami spalinowymi. Turbosprężarka jest alternatywą dla mechanicznego kompresora i w wielu kwestiach go przewyższa (ale przy innych musi ustąpić). Zasada jej działania jest prosta: gazy spalinowe zamiast bezpośrednio do wydechu trafiają do turbosprężarki, do jej części tzw. ciepłej a dopiero potem do wydechu. Praca, jaką wykonują, przepływając przez turbinę, wprawia ją w ruch, a to z kolei wywołuje ruch talerza kompresji ze sprężarki z części zimnej, co spręża powietrze i następnie wtłacza do silnika. W połączeniu z EGR i VNT turbosprężarka daje naprawdę niesamowite efekty. Gwoli ścisłości dodam, że EGR to recyrkulacja spalin zmniejszająca ilość produkowanych trujących tlenków a VNT to zmienna geometria podawania spalin na wirnik turbiny. Turbo pracuje w bardzo wymagających warunkach, w bardzo wysokiej temperaturze i przy prędkości obrotowej sięgającej nawet 200 tysięcy obrotów na minutę, więc nietrudno jest się domyślić, że w pracy tego podzespołu, zdarzają się usterki. Zapewnienie turbinie wystarczającej ilości oleju powinno zagwarantować nam jej dłuższą żywotność, a co za tym idzie, zmniejszy koszt eksploatacji, warto więc wiedzieć jak o to zadbać. Najistotniejsze jest, że pompa oleju, która olej na łożysko turbiny dostarcza, jest zasilana elektrycznie, a więc nie pracuje przy wyłączonym silniku.

Zasady korzystania z turbosprężarki, możliwości oraz zagrożenia
Stąd też, nim olej zostanie dostarczony do turbosprężarki po włączeniu silnika, musi minąć trochę czasu i niewskazane jest wprowadzanie silnika na wysokie obroty zaraz po odpaleniu. Ten sam powód zmusza nas, aby po zatrzymaniu auta nie gasić silnika, tylko dać mu chwilę, aby turbina (wciąż kręcąca się z powodu swojej bezwładności) zatrzymała się i przestygła, ponieważ jak silnik wyłączymy, wyłączona zostanie również pompa oleju, a w efekcie oleju na łożysku zabraknie i turbo może się zatrzeć. W przypadku, kiedy do uszkodzenia podzespołu już doszło, należy zastanowić się, czy wymiana turbiny nie będzie rozwiązaniem mniej ekonomicznym, niż jej regeneracja. Różne opinie krążą wśród mechaników i w Sieci, na temat jakości regenerowanych podzespołów, jakim są turbosprężarki. Biorąc jednak pod uwagę, iż Garrett, jeden z czołowych producentów na rynku, na sprężarki regenerowane w swoich fabrykach, daje gwarancje taką samą jak na nowe (gdzie cena to tylko 50% ceny nowej turbiny), można z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że jest ona jakościowa. Co tyczy się turbosprężarek regenerowanych w innych zakładach, niż producencki, to niekiedy jest to niestety loteria. Regeneracja turbo wymaga specjalistycznego sprzętu, którego wiele zakładów mechaniki zwyczajnie nie posiada, więc przed zdecydowaniem się na usługi zakładu, warto wpierw zorientować się jakim zapleczem technologicznym dysponuje, czy posiada jakieś opinie. Zmniejszy to ryzyko, że turbosprężarka, znów ulegnie awarii i konieczna będzie rewizyta w zakładzie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regeneracja turbosprężarki polega na naprawie lub wymianie uszkodzonych elementów, takich jak łożyska, koło kompresji, układ dolotowy czy wirnik. Proces regeneracji zwykle obejmuje czyszczenie i diagnostykę turbosprężarki, naprawę lub wymianę uszkodzonych elementów, a następnie testowanie i regulację. W zależności od stopnia uszkodzenia, regeneracja może trwać od kilku godzin do kilku dni. Regeneracja jest często tańszym rozwiązaniem niż zakup nowej turbosprężarki, ale jest to zależne od stopnia uszkodzenia. W przypadku poważniejszych uszkodzeń, może być konieczna wymiana całej jednostki na nową. Jeśli zdecydujesz się na regenerację turbin, ważne jest, aby skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu specjalizującego się w regeneracji turbosprężarek, który posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie. Warto również upewnić się, że warsztat oferuje gwarancję na usługę regeneracji i że turbina jest objęta gwarancją po zakończeniu procesu regeneracji.
Zastanawiam się, czy turbinę wybrać używaną czy regenerowaną. Chciałbym, aby auto posłużyło mi jak najdłużej.
Milion razy się powtórzy, żeby oszczędzać turbo, a kierowcy dalej swoje
Warto przeczytać ten artykuł, da się bardzo dużo dowiedzieć! :D