Regeneracja turbin - części do turbosprężarek
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarki i ich producenci
Melett jest wiodącym producentem części do turbosprężarek takich producentów jak: Garrett, KKK (BorgWarner), MHI oraz IHI Turbo. Firma Melett - katalog części do turbosprężarek oprócz zespołów środkowych, takich jak koras (CHRA) czy też wirniki turbosprężarki, oferuje również aktuatory pneumatyczne, jak i sterowniki elektronicznie (REA/SREA) oraz zestawy uszczelek.
Jesteś zainteresowany turbosprężarką Garrett – katalog produktów znajduje się na ich oficjalnej stornie. Zachęcamy jednak do kontaktu z naszym działem obsługi Klienta, gdzie chętnie służymy pomocą w doborze turbin znanych światowych producentów. Aby usprawnić proces dopasowywania turbiny, warto uprzednio przygotować numer VIN, który umożliwi wyszukanie odpowiedniej turbosprężarki do Państwa pojazdu.
Regeneracja turbosprężarek polega między innymi na dokładnej diagnostyce jej stanu, po czym następuje czyszczenie oraz weryfikacja jej komponentów. Po starannym wyczyszczeniu turbosprężarki z nagaru oraz innych zanieczyszczeń jest ona poddawana kalibracji. Kalibracja polega na prawidłowym wyważeniu CHRA oraz na poprawnym wyregulowaniu sztangi turbiny, która odpowiada na sterowanie łopatkami zmiennej geometrii turbiny. Nasz serwis posiada autoryzację Melett, proces regeneracji turbin przebiega w sterylnych, laboratoryjnych warunkach. Wyeksploatowane elementy w regenerowanych przez nas turbosprężarkach wymieniane są na oryginalne części Melett, jak i znanych światowych producentów. Nie stosujemy tanich zamienników nieznanego pochodzenia. Ponieważ to od tego, w jaki sposób zostanie przeprowadzona regeneracji turbiny, zależy jej dalsza żywotność.

Eksploatacja samochodu z turbodoładowaniem – to należy wiedzieć
Nieprawidłowe użytkowanie samochodu z turbosprężarką nie tylko wpłynie negatywnie na jej stan, ale także uszczupli portfel właściciela. Aby temu zapobiec, warto zastosować się do kilku bardzo prostych, ale jakże ważnych wytycznych.
Turbosprężarka pracuje w ciężkich warunkach, gdzie temperatura sięga czasami nawet 900°C. Między innymi z tego powodu wymagane jest jej odpowiednie smarowanie, jak i chłodzenie. Wybór oleju jest tutaj istotny, dlatego też należy zwrócić uwagę na jego właściwości smarne i chłodzące. Również wybór filtra jest ważny – odradzamy kupowanie filtrów gorszej jakości, niestety taki filtr nie jest w stanie przechwycić zanieczyszczeń zasysanych z zewnątrz do środka układu turbodoładowania. Turbina może zostać uszkodzona nawet przez najmniejsze ziarnko piachu.
Aby cieszyć się komfortową jazdą, przed każdą podróżą należy przeprowadzić diagnostykę układu turbodoładowania – poziom oleju wypada sprawdzać częściej niż tylko raz w roku. Wspomniany koras jest jednym z najważniejszych komponentów turbosprężarki – jest jej sercem. W jego skład wchodzą wirujące elementy, takie jak: wirnik turbosprężarki oraz koło kompresji; brak oleju lub też jego zbyt mała ilość spowoduje, że będą wytwarzały się opiłki metalu, które po przedostaniu się do silnika mogą doprowadzić do jego poważnej awarii.
Przed rozpoczęciem jazdy należy pamiętać o tym, aby nie osiągać wysokich obrotów zaraz po uruchomieniu jednostki napędowej. Zarówno olej, jak i silnik powinien się odpowiednio rozgrzać, dodatkowo olej potrzebuje kilku sekund, aby dotrzeć w każde miejsce układu. Podobnie wygląda sytuacja z gaszeniem silnika po dłuższej i dynamicznej jeździe – należy schłodzić turbinę, zanim wyłączy się zasilanie pojazdu.
Mało kto wie, że turbosprężarka może zostać uszkodzona przez awarię innych części samochodowych. Usterka elementu układu paliwowego, jakim jest wtryskiwacz, nie tylko negatywnie oddziałuje na turbosprężarkę i filtr cząstek stałych, ale również może spowodować poważne uszkodzenie jednostki napędowej. Lejące wtryski rozrzedzają olej, który odpowiada za smarowanie turbiny. Dlatego oprócz diagnostyki układu turbodoładowania, należy również pamiętać o tym, aby przeprowadzić weryfikację stanu pozostałych elementów pojazdu, gdyż jak widać, awaria jednego z nich negatywnie wpływa na pracę innego.

Po czym poznać, że doszło do awarii turbo
O tym, że nastąpiła usterka elementu układu turbodoładowania, jakim jest turbosprężarka, informuje w pierwszej kolejności kontrolka „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu. Do innych objawów, które wskazują na awarię turbiny, należą między innymi spadek mocy pojazdu oraz kłęby dymu wydostające się z układu wydechowego. Kolejnym objawem, tym razem bardziej słyszalnym niż odczuwalnym, jest głośniejsza praca turbosprężarki; gwizd, pisk czy też dźwięk przypominający pohukiwanie sowy, a w skrajnych przypadkach sygnał syreny - są to typowe i charakterystyczne dźwięki wskazujące na problem z turbo.
Zwlekanie z naprawą może doprowadzić do poważnego uszkodzenia turbosprężarki, gdzie ostatecznym i jedynym rozwiązaniem będzie zakup nowej turbiny, która nie należy do najtańszych części samochodowych.
Zachęcamy do skorzystania z oferty naszego serwisu, regeneracja turbosprężarki przebiega w ciągu 2 dni roboczych, pracujemy wyłącznie oryginalnych częściach. Weryfikacja jest bezpłatna, co więcej udzielamy 24-miesięcznej gwarancji bez limitu przejechanych kilometrów.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regeneracja turbin polega na naprawie lub wymianie uszkodzonych lub zużytych części podzespołów. W zależności od stanu turbosprężarki, mogą być potrzebne następujące części:
Łożyska: Łożyska odpowiadają za prawidłowe toczenie wału turbosprężarki. Jeśli są zużyte lub uszkodzone, mogą prowadzić do hałasu lub trzasków podczas pracy turbosprężarki.
Uszczelki: Uszczelki odpowiadają za szczelność turbosprężarki. Jeśli są uszkodzone lub zużyte, mogą prowadzić do utraty ciśnienia lub wycieku oleju.
Koło kompresora: Koło kompresora jest wałkiem zamocowanym na wałku kompresora. Jeśli jest zużyte lub uszkodzone, może prowadzić do spadku mocy silnika lub hałasu podczas pracy turbosprężarki.
Koło turbiny: Koło turbiny jest wałkiem zamocowanym na wałku turbiny. Jeśli jest zużyte lub uszkodzone, może prowadzić do spadku mocy silnika lub hałasu podczas pracy turbosprężarki.
Zmienna geometria: W przypadku turbosprężarek z zmienną geometrią, należy sprawdzić stan i działanie elementów odpowiedzialnych za zmianę geometrii, takich jak wałki, zawory oraz linki/siłowniki.
Inne: W niektórych przypadkach, mogą być potrzebne inne części, takie jak kompresor, turbina, wałek kompresora, itp.
Melett bardzo dobra firma