Ponowna awaria czy źle zregenerowana turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeżeli po zamontowaniu w pojeździe zregenerowanego turbo w dalszym ciągu praca turbosprężarki nie jest zadowalająca, prawdopodobnie proces ten mógł zostać przeprowadzony bez zachowania jakiejkolwiek staranności. Prawdopodobnie. Ponowna awaria turbiny po regeneracji mogła również powstać na skutek nieprawidłowego podłączenia zregenerowanej turbiny – czyli niezastosowaniu się montującego do instrukcji poregeneracyjnych, które z pewnością otrzymał wraz z nową turbosprężarką.
1. Zapieczona, zacinająca się geometria turbiny | Objawy
Brak płynnej pracy gruszki turbiny, czyli brak ruchu lub skoki sztangi turbiny są jednym z objawów wskazujących na usterkę technologii VNT. Uszkodzona zmienna geometria łopatek turbiny to także poszerzona turbodziura, brak płynnej pracy silnika oraz jego szarpanie. Awarii zmiennej geometrii turbosprężarki towarzyszą również podejrzane dźwięki, takie jak np. zgrzytanie czy chrobotanie turbiny.
Awaria turbosprężarki to również gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz wyciek oleju z turbiny. W takiej sytuacji szybka reakcja uchronić może nie tylko przed poważnym i nieodwracalnym uszkodzeniem turbosprężarki, ale także zniweluje wystąpienie ryzyka, jakim jest kosztowna naprawa.
Wymogi montażowe zregenerowanego turbo
Przed przystąpieniem do montażu zregenerowanej turbosprężarki należy dokładnie wyczyścić nie tylko układ turbodoładowania, ale również wyczyścić układ dolotowy. Nie wolno zapominać o tym, aby w pierwszej kolejności zlikwidować powód, który przyczynił się do powstania awarii.
Następną czynnością jest zalanie turbiny olejem oraz wymiana filtrów na nowe – wysokiej jakości. Jakość oleju również powinna być jak najwyższa, oszczędzanie doprowadzić może do tego, że dojdzie do ponownej awarii turbo. W przypadku nieuzupełniania oleju należy zachować ostrożność – zbyt wysoki poziom spowoduje wycieki oleju, natomiast jego niedostateczna ilość przyczyni się do zatarcia i przegrzania turbiny. Warto również pokusić się o sprawdzenie ciśnienia, jakie podaje pompa olejowa.
Montując turbinę, należy wystrzegać się stosowania past i silikonów uszczelniających, ich oderwane kawałki nie tylko zablokują przewody olejowe, ale również po przedostaniu się do silnika uszkodzą go. W przypadku doboru uszczelek należy zwrócić uwagę na to, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ponowna awaria turbiny może być spowodowana kilkoma różnymi czynnikami, w tym źle przeprowadzoną regeneracją. Regeneracja turbiny polega na wymianie uszkodzonych części i przywróceniu jej do stanu pierwotnego, zgodnie z producentem. Jeśli proces regeneracji nie zostanie przeprowadzony prawidłowo, lub zostaną zastosowane części zamienne niskiej jakości, może to prowadzić do ponownej awarii. Dodatkowo, jeśli po regeneracji, nie zostanie przeprowadzony odpowiedni test ciśnienia i wykryte nieprawidłowości nie zostaną usunięte, również może dojść do ponownej awarii. Dlatego ważne jest, aby proces regeneracji był przeprowadzany przez wykwalifikowanych specjalistów, posiadających odpowiednie narzędzia i wiedzę, oraz stosowanie oryginalnych części zamiennych.