
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeżeli po zamontowaniu w pojeździe zregenerowanego turbo w dalszym ciągu praca turbosprężarki nie jest zadowalająca, prawdopodobnie proces ten mógł zostać przeprowadzony bez zachowania jakiejkolwiek staranności. Prawdopodobnie. Ponowna awaria turbiny po regeneracji mogła również powstać na skutek nieprawidłowego podłączenia zregenerowanej turbiny – czyli niezastosowaniu się montującego do instrukcji poregeneracyjnych, które z pewnością otrzymał wraz z nową turbosprężarką.
1. Zapieczona, zacinająca się geometria turbiny | Objawy
Brak płynnej pracy gruszki turbiny, czyli brak ruchu lub skoki sztangi turbiny są jednym z objawów wskazujących na usterkę technologii VNT. Uszkodzona zmienna geometria łopatek turbiny to także poszerzona turbodziura, brak płynnej pracy silnika oraz jego szarpanie. Awarii zmiennej geometrii turbosprężarki towarzyszą również podejrzane dźwięki, takie jak np. zgrzytanie czy chrobotanie turbiny.
Awaria turbosprężarki to również gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz wyciek oleju z turbiny. W takiej sytuacji szybka reakcja uchronić może nie tylko przed poważnym i nieodwracalnym uszkodzeniem turbosprężarki, ale także zniweluje wystąpienie ryzyka, jakim jest kosztowna naprawa.

Wymogi montażowe zregenerowanego turbo
Przed przystąpieniem do montażu zregenerowanej turbosprężarki należy dokładnie wyczyścić nie tylko układ turbodoładowania, ale również wyczyścić układ dolotowy. Nie wolno zapominać o tym, aby w pierwszej kolejności zlikwidować powód, który przyczynił się do powstania awarii.
Następną czynnością jest zalanie turbiny olejem oraz wymiana filtrów na nowe – wysokiej jakości. Jakość oleju również powinna być jak najwyższa, oszczędzanie doprowadzić może do tego, że dojdzie do ponownej awarii turbo. W przypadku nieuzupełniania oleju należy zachować ostrożność – zbyt wysoki poziom spowoduje wycieki oleju, natomiast jego niedostateczna ilość przyczyni się do zatarcia i przegrzania turbiny. Warto również pokusić się o sprawdzenie ciśnienia, jakie podaje pompa olejowa.
Montując turbinę, należy wystrzegać się stosowania past i silikonów uszczelniających, ich oderwane kawałki nie tylko zablokują przewody olejowe, ale również po przedostaniu się do silnika uszkodzą go. W przypadku doboru uszczelek należy zwrócić uwagę na to, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze