Localizations image

Ponowna awaria czy źle zregenerowana turbina?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Jeżeli po zamontowaniu w pojeździe zregenerowanego turbo w dalszym ciągu praca turbosprężarki nie jest zadowalająca, prawdopodobnie proces ten mógł zostać przeprowadzony bez zachowania jakiejkolwiek staranności. Prawdopodobnie. Ponowna awaria turbiny po regeneracji mogła również powstać na skutek nieprawidłowego podłączenia zregenerowanej turbiny – czyli niezastosowaniu się montującego do instrukcji poregeneracyjnych, które z pewnością otrzymał wraz z nową turbosprężarką.

1. Zapieczona, zacinająca się geometria turbiny | Objawy

Brak płynnej pracy gruszki turbiny, czyli brak ruchu lub skoki sztangi turbiny są jednym z objawów wskazujących na usterkę technologii VNT. Uszkodzona zmienna geometria łopatek turbiny to także poszerzona turbodziura, brak płynnej pracy silnika oraz jego szarpanie. Awarii zmiennej geometrii turbosprężarki towarzyszą również podejrzane dźwięki, takie jak np. zgrzytanie czy chrobotanie turbiny.

Awaria turbosprężarki to również gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz wyciek oleju z turbiny. W takiej sytuacji szybka reakcja uchronić może nie tylko przed poważnym i nieodwracalnym uszkodzeniem turbosprężarki, ale także zniweluje wystąpienie ryzyka, jakim jest kosztowna naprawa.

Ponowna awaria czy źle zregenerowana turbina?
Ponowna awaria czy źle zregenerowana turbina?

Wymogi montażowe zregenerowanego turbo

Przed przystąpieniem do montażu zregenerowanej turbosprężarki należy dokładnie wyczyścić nie tylko układ turbodoładowania, ale również wyczyścić układ dolotowy. Nie wolno zapominać o tym, aby w pierwszej kolejności zlikwidować powód, który przyczynił się do powstania awarii.

Następną czynnością jest zalanie turbiny olejem oraz wymiana filtrów na nowe – wysokiej jakości. Jakość oleju również powinna być jak najwyższa, oszczędzanie doprowadzić może do tego, że dojdzie do ponownej awarii turbo. W przypadku nieuzupełniania oleju należy zachować ostrożność – zbyt wysoki poziom spowoduje wycieki oleju, natomiast jego niedostateczna ilość przyczyni się do zatarcia i przegrzania turbiny. Warto również pokusić się o sprawdzenie ciśnienia, jakie podaje pompa olejowa.

Montując turbinę, należy wystrzegać się stosowania past i silikonów uszczelniających, ich oderwane kawałki nie tylko zablokują przewody olejowe, ale również po przedostaniu się do silnika uszkodzą go. W przypadku doboru uszczelek należy zwrócić uwagę na to, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar.

Wymogi montażowe zregenerowanego turbo
Wymogi montażowe zregenerowanego turbo

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Filtry DPF FAP, katalizator SCR - System Denoxtronic - Diesel przyszłości 22 listopada 2018

Filtry DPF FAP, katalizator SCR - System Denoxtronic - Diesel przyszłości

1. Denoxtronic - co to jest?Wykorzystanie połączonych mocy filtrów cząstek stałych...

Zmiana turbiny na hybryde – w jakim celu? 15 października 2021

Zmiana turbiny na hybryde – w jakim celu?

Montaż hybrydowej turbosprężarki przeprowadzany jest zazwyczaj w pojazdach stosowanych...

Turbosprężarka 17201-27050 11 maja 2021

Turbosprężarka 17201-27050

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 17201-27050...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO