Localizations image

Montaż turbiny

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Prawidłowy MONTAŻ TURBINY samochodowej po naprawie, regulacji, czy regeneracji – Bosch Diesel Service ASO MELETT

 

Montaż turbiny, turbosprężarka przygotowana do montażu
Montaż turbiny

 

Aby zamontować turbosprężarkę do pojazdu należy wcześniej wykonać kilka bardzo ważnych czynności, które w tym artykule postaramy się przybliżyć. Różne marki volvo v40 v50 s60 s80, TDI vw passat b6 b5, golf4, mazda6 5, skoda octavia, audi a4 a6 a5 a6 a3 itd.


Najbardziej podstawowe czynności serwisowe montażu nowej lub naprawionej turbosprężarki.

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę, czy dana turbosprężarka dostosowana jest do parametrów silnika, z którym ma zostać połączona, ponieważ zły dobór urządzenia może doprowadzić do uszkodzenia obydwu podzespołów.

Następnie sprawdza się czystość układu dolotowego oraz wylotowego wraz z kolektorem, pozbywając się wszelkich zanieczyszczeń wywołanych przez olej silnikowy, drobinki materiałów, kurz, czy fragmenty filtrów i uszczelek. Po oczyszczeniu układów przelotowych powietrza sprawdzamy drożność układu olejowego i szczelność przewodów, a także czy nie są poskręcane i czy posiadają odpowiednie uszczelki, po czym wymieniamy filtry powietrza i oleju najlepiej firmy Bosch, a także sam olej silnikowy, korzystając z produktów zalecanych przez producenta.

Po wykonaniu poprzednich czynności należy sprawdzić stan śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wylotowym, które w razie uszczerbków, czy pęknięć trzeba koniecznie wymienić. W następnej kolejności zwracamy uwagę na uszczelkę pod kolektorem, szczególnie jej parametry dotyczące odporności na wysokie temperatury, z którymi będzie musiała się zmierzyć w czasie eksploatacji. Zalecamy uszczelki Melett gwarancja jakości.


Montaż turbiny - o co trzeba zadbać?

 

Montaż turbiny, o co trzeba zadbać? - turbina przed montażem
Montaż turbiny, o co trzeba zadbać?

 

W trakcie montażu turbosprężarki trzeba dbać o to, by otwory wlotu i wylotu oleju silnikowego były ustawione pionowo. W skrajnych przypadkach dopuszczalne jest ustawienie z odchyłem do nie więcej niż 20 stopni. Śruby wolno przykręcać tylko i wyłącznie kluczem dynamometrycznym, tak aby utrzymywać odpowiedni moment z jakim mają być przykręcone. Następnie należy sprawdzić, czy wzajemne położenie korpusów turbiny i kompresora jest odpowiednie względem osprzętu jednostki napędowej i, w razie potrzeby, skorygować je.

Przed podłączeniem przewodu olejowego napełniamy manualnie turbosprężarkę olejem silnikowym poprzez otwór wlotu oleju, po czym obracamy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez czas od 20 do 30 sekund. W zależności od typu silnika należy wykonywać to: w przypadku silnika z zapłonem iskrowym przy odciętym zapłonie lub w przypadku jednostki wysokoprężnej diesla przy odciętej dawce paliwa. Czynność wykonujemy do momentu pojawienia się w przewodzie oleju silnikowego. Po jej wykonaniu należy podpiąć przewody olejowe, sprawdzając dokładnie czy uszczelki są prawidłowo ułożone. W tym miejscu zdecydowanie nie wolno korzystać z silikonu, czy past, które po zastygnięciu mogą się oderwać i zdewastować rdzeń turbosprężarki i doprowadzić do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. Następnie warto znów przez kilkanaście sekund obracać wał korbowy za pomocą rozrusznika, aby upewnić się, że olej silnikowy został prawidłowo rozprowadzony, wtedy można zamontować resztę przewodów do układu turbodoładowania.

Na koniec należy uruchomić silnik i na biegu jałowym pozostawić pracujący na około minutę w celu upewnienia się czy układ pracuje prawidłowo i czy nie ma żadnych nieszczelności. Po zakończeniu montażu turbosprężarki nie wolno zwiększać obrotów przez kilka minut pracy silnika, ma to na celu zapewnienie odpowiedniego smarowania układu.

Komentarze

kęke6 2019-08-29 15:35:06

@Lucek57 no moim zdaniem nie ma co samemu kombinowć, bo jeszcze tylko można coś uszkodzić.

Lucek57 2019-08-26 12:21:45

Widzę, że taki montaż turbiny to nie taka łatwa sprawa. Chyba najlepiej udać się z tym do serwisu.

Tomasz 2019-01-21 10:07:17

Wychodzi na to, że nawet jeśli uda się zamontować turbosprężarkę samemu, ciężko będzie ją skalibrować. Czy z warsztatu od Was wychodzi już skalibrowana?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Olej do silnika gdzie turbosprężarka – turbina w dieslu 02 października 2018

Olej do silnika gdzie turbosprężarka – turbina w dieslu

OLEJE DO SILNIKA TAM GDZIE TURBO SPRĘŻARKA – TURBINA W DIESLU – TURBINA MAZDA...

Turbiny samochodowe regeneracja – Turbina volvo v40 02 października 2018

Turbiny samochodowe regeneracja – Turbina volvo v40

TURBINY SAMOCHODOWE REGENERACJA – TURBINA VOLVO V40 – TURBINY GARRETT chłodzenie...

Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW 02 października 2018

Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW

VOLKSWAGEN Turbina Passat B6 – Turbosprężarka regeneracja Melett ASO Warsztat...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.