blog

Montaż turbiny

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Prawidłowy MONTAŻ TURBINY samochodowej po naprawie, regulacji, czy regeneracji – Bosch Diesel Service ASO MELETT 

Aby zamontować turbosprężarkę do pojazdu należy wcześniej wykonać kilka bardzo ważnych czynności, które w tym artykule postaramy się przybliżyć. Różne marki volvo v40 v50 s60 s80, TDI vw passat b6 b5, golf4, mazda6 5, skoda octavia, audi a4 a6 a5 a6 a3 itd.

Prawidłowy montaż turbosprężarki

Najbardziej podstawowe czynności serwisowe montażu nowej lub naprawionej turbosprężarki

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę, czy dana turbosprężarka dostosowana jest do parametrów silnika, z którym ma zostać połączona, ponieważ zły dobór urządzenia może doprowadzić do uszkodzenia obydwu podzespołów.

Następnie sprawdza się czystość układu dolotowego oraz wylotowego wraz z kolektorem, pozbywając się wszelkich zanieczyszczeń wywołanych przez olej silnikowy, drobinki materiałów, kurz, czy fragmenty filtrów i uszczelek. Po oczyszczeniu układów przelotowych powietrza sprawdzamy drożność układu olejowego i szczelność przewodów, a także czy nie są poskręcane i czy posiadają odpowiednie uszczelki, po czym wymieniamy filtry powietrza i oleju najlepiej firmy Bosch, a także sam olej silnikowy, korzystając z produktów zalecanych przez producenta.

Po wykonaniu poprzednich czynności należy sprawdzić stan śrub mocujących turbosprężarkę oraz jej osadzenia w kolektorze wylotowym, które w razie uszczerbków, czy pęknięć trzeba koniecznie wymienić. W następnej kolejności zwracamy uwagę na uszczelkę pod kolektorem, szczególnie jej parametry dotyczące odporności na wysokie temperatury, z którymi będzie musiała się zmierzyć w czasie eksploatacji. Zalecamy uszczelki Melett gwarancja jakości.

Montaż turbiny - o co trzeba zadbać?

W trakcie montażu turbosprężarki trzeba dbać o to, by otwory wlotu i wylotu oleju silnikowego były ustawione pionowo. W skrajnych przypadkach dopuszczalne jest ustawienie z odchyłem do nie więcej niż 20 stopni. Śruby wolno przykręcać tylko i wyłącznie kluczem dynamometrycznym, tak aby utrzymywać odpowiedni moment z jakim mają być przykręcone. Następnie należy sprawdzić, czy wzajemne położenie korpusów turbiny i kompresora jest odpowiednie względem osprzętu jednostki napędowej i, w razie potrzeby, skorygować je.

Przed podłączeniem przewodu olejowego napełniamy manualnie turbosprężarkę olejem silnikowym poprzez otwór wlotu oleju, po czym obracamy wałem korbowym jedynie za pomocą rozrusznika przez czas od 20 do 30 sekund. W zależności od typu silnika należy wykonywać to: w przypadku silnika z zapłonem iskrowym przy odciętym zapłonie lub w przypadku jednostki wysokoprężnej diesla przy odciętej dawce paliwa. Czynność wykonujemy do momentu pojawienia się w przewodzie oleju silnikowego. Po jej wykonaniu należy podpiąć przewody olejowe, sprawdzając dokładnie czy uszczelki są prawidłowo ułożone. W tym miejscu zdecydowanie nie wolno korzystać z silikonu, czy past, które po zastygnięciu mogą się oderwać i zdewastować rdzeń turbosprężarki i doprowadzić do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. Następnie warto znów przez kilkanaście sekund obracać wał korbowy za pomocą rozrusznika, aby upewnić się, że olej silnikowy został prawidłowo rozprowadzony, wtedy można zamontować resztę przewodów do układu turbodoładowania.

Na koniec należy uruchomić silnik i na biegu jałowym pozostawić pracujący na około minutę w celu upewnienia się czy układ pracuje prawidłowo i czy nie ma żadnych nieszczelności. Po zakończeniu montażu turbosprężarki nie wolno zwiększać obrotów przez kilka minut pracy silnika, ma to na celu zapewnienie odpowiedniego smarowania układu.

Montaż turbiny
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Franek
2023-01-24 09:57:14
Montaż turbiny w samochodzie jest procesem skomplikowanym, który wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Zalecane jest, aby montaż przeprowadzał specjalista, który posiada odpowiednie umiejętności i narzędzia. Etapami montażu turbiny są: Demontaż starych części: w celu montażu nowej turbiny, trzeba usunąć stary układ turbo. Przygotowanie nowych części: po zdobyciu nowej turbiny, trzeba ją przygotować do montażu, wymienić ewentualne uszkodzone elementy, czy też dokonać przeglądu. Montaż: nowa turbina jest montowana zgodnie z zaleceniami producenta, z odpowiednim dokręceniem i połączeniem z układem dolotowym i wydechowym silnika. Testowanie: po zakończeniu montażu, turbina jest testowana na obecność wycieków, czy też zgodności z parametrami producenta. Po zakończeniu montażu, konieczne jest przeprowadzenie przeglądu i regulacji układu zasilania oraz ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Montażu turbiny nie powinien robić amator, ponieważ błędy montażowe mogą prowadzić do poważnych awarii silnika i skomplikowanych napraw.
Aleex
2021-07-08 14:09:21
Poprawnie zamontowana turbosprężarka jest ważna, nawet najmniejsze skręcenie przewodu zaburza jej pracę.
Kamila
2020-03-05 08:12:33
Cały montaż i demontaż turbiny brzmią dla mnie dość skomplikowanie:) oddam to profesjonalistom.
Kaliber44
2019-10-17 10:43:16
Tomasz tak, ja odbierałem od nich turbo i było po regeneracji i po kalibracji. Teraz właśnie mechanik przeprowadza montaż turbiny w silniku diesla i w końcu mogę śmigać swoją strzałą
kęke6
2019-08-29 15:35:06
@Lucek57 no moim zdaniem nie ma co samemu kombinowć, bo jeszcze tylko można coś uszkodzić.
Lucek57
2019-08-26 12:21:45
Widzę, że taki montaż turbiny to nie taka łatwa sprawa. Chyba najlepiej udać się z tym do serwisu.
Tomasz
2019-01-21 10:07:17
<p>Wychodzi na to, że nawet jeśli uda się zamontować turbosprężarkę samemu, ciężko będzie ją skalibrować. Czy z warsztatu od Was wychodzi już skalibrowana?</p>

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60