
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Wyeksploatowane uszczelki najlepiej wymienić na nowe, pamiętając o tym, aby dobrać ich prawidłowy rozmiar. Zbyt małe uszczelki powodować będą wycieku oleju, natomiast za duże lub o nieodpowiednim kształcie utrudnią swobodny spływ oleju. Zdecydowanie odradzamy stosowanie różnego rodzaju silikonów czy też past uszczelniających, ponieważ mogą one doprowadzić do zatkania przewodów olejowych lub też do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. W przypadku wymiany uszczelek warto zadbać o to, aby były one wysokiej jakości, w przeciwnym razie mogą ulec szybszemu zużyciu.
Uszczelnienie turbiny - Jak sprawdzić, czy turbina przepuszcza olej?
Pamiętać należy o regularnej diagnostyce układu turbodoładowania, podczas której warto sprawdzić również to czy nie występują wycieki oleju. Mokra plama pod pojazdem, obecność oleju na przewodach, jak i na obudowie turbo wskazywać mogą na wyeksploatowane uszczelnienia turbosprężarki. Wyciek oleju nie zawsze może oznaczać, że doszło do uszkodzenia uszczelek. Zbyt wysokie ciśnienie w turbosprężarce także powodować będzie wypływanie oleju.
1. Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Turbina puszcza olej do intercoolera
Jak już zostało wspomniane, wycieki oleju silnikowego nie zawsze mają związek z awarią układu turbodoładowania. Przyczyną palmy oleju pod autem może być zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej, co powodować może nie tylko przepuszczanie oleju do intercoolera, ale także i do układu wydechowego. Przyczyną wycieku oleju może być zatkana odma olejowa, która odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Niedrożny, zagięty przewód również powodować może wycieki oleju.
Samodzielna regeneracja turbosprężarki niestety, ale nie zawsze może zakończyć się sukcesem. Oprócz narzędzi należy dysponować również odpowiednią wiedzą. Co więcej, nie każdy ma świadomość tego, że próba regeneracji turbosprężarki bez wyciągana niestety nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a sam proces kalibracji odbywać się może na zasadzie prób i błędów. Częstym błędem popełnianym podczas naprawy turbo, jest zastosowanie uszczelniania w postaci silikonów lub past. Doprowadzić mogą do zablokowania przewodów smarnych, a w konsekwencji dojść może do poważnego i nieodwracalnego uszkodzenia jednostki napędowej.

3. Uszczelnienie turbiny w B6 2.0 TDI - Uszczelnienie turbiny – cena
Jeżeli podjąłeś się samodzielnej naprawy turbo i jej uszczelki są wyeksploatowane lub przestarzałe zamiast stosowania pasty uszczelniającej turbo, lepiej zakupić zestaw naprawczy turbosprężarki. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest oddanie turbo do serwisu, który specjalizuje się w regeneracji oraz naprawie układów turbodoładowanych. Regeneracja turbosprężarki w autoryzowanym serwisie to nie tylko gwarancja jakości wykonania usługi, ale również pewność, że zastosowane zostały oryginalne części zamienne, a nie tanie zamienniki pochodzące z nieznanego źródła.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze