blog

Jak uszczelnić turbinę?

13 grudnia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

uszczelnienie turbiny

Wyeksploatowane uszczelki najlepiej wymienić na nowe, pamiętając o tym, aby dobrać ich prawidłowy rozmiar. Zbyt małe uszczelki powodować będą wycieku oleju, natomiast za duże lub o nieodpowiednim kształcie utrudnią swobodny spływ oleju. Zdecydowanie odradzamy stosowanie różnego rodzaju silikonów czy też past uszczelniających, ponieważ mogą one doprowadzić do zatkania przewodów olejowych lub też do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. W przypadku wymiany uszczelek warto zadbać o to, aby były one wysokiej jakości, w przeciwnym razie mogą ulec szybszemu zużyciu.

Uszczelnienie turbiny - Jak sprawdzić, czy turbina przepuszcza olej?

Pamiętać należy o regularnej diagnostyce układu turbodoładowania, podczas której warto sprawdzić również to czy nie występują wycieki oleju. Mokra plama pod pojazdem, obecność oleju na przewodach, jak i na obudowie turbo wskazywać mogą na wyeksploatowane uszczelnienia turbosprężarki. Wyciek oleju nie zawsze może oznaczać, że doszło do uszkodzenia uszczelek. Zbyt wysokie ciśnienie w turbosprężarce także powodować będzie wypływanie oleju.

1. Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - Turbina puszcza olej do intercoolera

Jak już zostało wspomniane, wycieki oleju silnikowego nie zawsze mają związek z awarią układu turbodoładowania. Przyczyną palmy oleju pod autem może być zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej, co powodować może nie tylko przepuszczanie oleju do intercoolera, ale także i do układu wydechowego. Przyczyną wycieku oleju może być zatkana odma olejowa, która odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Niedrożny, zagięty przewód również powodować może wycieki oleju.

2. Samodzielna regeneracja turbosprężarki (uszczelnienie) - Po regeneracji turbiny bierze olej

Samodzielna regeneracja turbosprężarki niestety, ale nie zawsze może zakończyć się sukcesem. Oprócz narzędzi należy dysponować również odpowiednią wiedzą. Co więcej, nie każdy ma świadomość tego, że próba regeneracji turbosprężarki bez wyciągana niestety nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a sam proces kalibracji odbywać się może na zasadzie prób i błędów. Częstym błędem popełnianym podczas naprawy turbo, jest zastosowanie uszczelniania w postaci silikonów lub past. Doprowadzić mogą do zablokowania przewodów smarnych, a w konsekwencji dojść może do poważnego i nieodwracalnego uszkodzenia jednostki napędowej.

uszczelnienie turbo samodzielne

3. Uszczelnienie turbiny w B6 2.0 TDI - Uszczelnienie turbiny – cena

Jeżeli podjąłeś się samodzielnej naprawy turbo i jej uszczelki są wyeksploatowane lub przestarzałe zamiast stosowania pasty uszczelniającej turbo, lepiej zakupić zestaw naprawczy turbosprężarki. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest oddanie turbo do serwisu, który specjalizuje się w regeneracji oraz naprawie układów turbodoładowanych. Regeneracja turbosprężarki w autoryzowanym serwisie to nie tylko gwarancja jakości wykonania usługi, ale również pewność, że zastosowane zostały oryginalne części zamienne, a nie tanie zamienniki pochodzące z nieznanego źródła.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Marek
2023-01-11 13:19:23
Uszczelnianie turbiny jest procesem, który może być przeprowadzony w celu naprawy lub zapobiegania przeciekom oleju lub powietrza przez uszczelniacze i uszczelki. Proces ten najlepiej jest przeprowadzić przez specjalistów z zakresu naprawy silników turbo, ponieważ może wymagać specjalistycznego sprzętu i wiedzy. Ogólnie rzecz biorąc, uszczelnianie turbiny polega na demontażu i wymianie uszczelniaczy i uszczelek oraz na sprawdzeniu i ewentualnej naprawie innych części. Demontaż turbosprężarki - Aby dostać się do uszczelniaczy i uszczelek, należy najpierw demontować turbosprężarkę z silnika. Wymiana uszczelniaczy i uszczelek - Wymiana uszczelniaczy i uszczelek pozwala na zapobieganie przeciekom oleju lub powietrza. Sprawdzenie i naprawa innych części - Po zakończeniu wymiany uszczelniaczy i uszczelek, należy sprawdzić i naprawić ewentualne uszkodzenia innych części, takich jak wałki, łopatki, itp. Montaż turbosprężarki - po zakończeniu naprawy i sprawdzeniu, należy zamontować turbosprężarkę z powrotem do silnika. Jeśli proces uszczelniania turbiny jest przeprowadzony prawidłowo, może to pomóc w zwiększeniu wydajności silnika i zwiększeniu trwałości turbosprężarki.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60