Jak sprawdzić łopatki turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Aby sprawdzić, czy nie doszło do uszkodzenia łopatek turbiny, należy poddać ją dokładnej weryfikacji. Można to uczynić poprzez rozbiórkę turbo na części pierwsze. Kolejna metoda na sprawdzenie turbo to nasłuchiwanie i obserwacja pracy pojazdu. Jeżeli chodzi o uszkodzone łopatki turbiny, objawy takiego stanu rzeczy to głośna praca turbosprężarki – charakterystyczny gwizd lub zgrzyt, szarpanie pojazdem oraz brak dynamiki jazdy. W przypadku awarii pojazdu, jak i turbo na desce rozdzielczej pojawić się może kontrolka awarii silnika, pojazd również może przejść w tryb pracy awaryjnej.
Jak sprawdzić stan turbosprężarki? - Jak sprawdzić turbinę w silniku benzynowym?
Oprócz skrupulatnej diagnostyki turbosprężarki w serwisie poprzez jej demontaż na cześć pierwsze, stan turbosprężarki można sprawdzić samodzielnie.
1. Wsłuchaj się w pracę silnika podczas jego pierwszego uruchamiania.
2. Sprawdź, czy na obudowie turbo, jak i na przewodach smarnych nie występuje olej silnikowy.
3. Zaobserwuj kolor spalin – ciemne, gęste spaliny oznaczać mogą awarię turbo.
4. Monitoruj ruchy sztangi turbiny.
W celu sprawdzenia turbiny możesz również podpiąć pod ECU tester diagnostyczny. Umożliwi on odczytanie błędów zapisanych w pamięci komputera pojazdu, nie tylko związanych z układem turbodoładowania, ale również, dotyczących i innych części samochodu.
1. Jak vagiem sprawdzić, czy są po zapiekane łopatki turbiny - Uszkodzone łopatki turbiny - objawy
Przy pomocy testera diagnostycznego VCDS można przeprowadzić diagnostykę układu turbodoładowania. Należy jednak mieć pewne doświadczenie, ponieważ oprócz podpięcia się pod pojazd należy prawidłowo odczytać logi dynamiczne, statyczne oraz basic settings. W przypadku weryfikacji zmiennej geometrii turbiny należy uruchomić funkcję basic settings 04, a następnie wybrać grupę 011. Jeżeli logi z BS 04 wykażą, że cięgno gruszki turbiny się porusza, a logi statystyczne wskażą przeładowanie, oznacza to, że doszło do zablokowania mechanizmu VNT. W takim przypadku należy poddać turbinę dokładnemu czyszczeniu.
2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - jak rozpoznać awarię turbiny? - Objawy uszkodzenia turbiny 1.9 DCI
Typowym objawem sugerującym awarię układu turbodoładowania są ciemne, gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Zjawisku temu towarzyszy również spadek mocy pojazdu, falujące obroty, a także zwiększone spalanie. Awaria turbosprężarki powodowała będzie również jej głośną pracę – gwizd, świst, zgrzytanie – to najczęstsze dźwięki zgłaszane przez naszych Klientów. Szczególną uwagę należy zwrócić na specyficzne zgrzytanie, przypominające ścieranie się ze sobą metalowych elementów. Taka sytuacja powstaje wskutek niedostatecznego smarowania lub jego braku. Uzupełnienie oleju może niestety pogorszyć sprawę, ponieważ wytworzone opiłki metalu mogą doprowadzić do zatkania przewodów lub po przedostaniu się do silnika poważnie go uszkodzić.
3. Jak zdiagnozować uszkodzoną turbinę? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Uszkodzone turbo pozostawia plamy oleju w miejscu postoju pojazdu, do tego dochodzi również zapach palonego oleju. Wspomniany znaczny spadek mocy pojazdu może być spowodowany nieszczelnością układu dolotowego lub samej turbosprężarki. Przyczyną spadku osiągów pojazdy jest również poszerzona turbodziura, w takiej sytuacji pojazd z opóźnieniem reaguje na wciskany pedał gazu. Jeżeli chodzi o dźwięki uszkodzonej turbiny to w przypadku bagatelizowania pierwszych objawów jej uszkodzenia, dojść może do sytuacji, kiedy to turbo zacznie wyć jak karetka pogotowia.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić łopatki turbiny, należy wykonać następujące kroki:
Sprawdzić, czy łopatki są prawidłowo zamontowane i czy nie ma żadnych widocznych oznak uszkodzenia, takich jak złamania, wygięcia czy pęknięcia.
Sprawdzić, czy wszystkie połączenia i łożyska są w dobrym stanie i czy nie ma żadnych oznak wycieku.
Sprawdzić, czy łopatki są płaskie i czy ich powierzchnie nie są zabrudzone.
Sprawdzić, czy kąt natarcia łopatek jest prawidłowy i czy nie jest przesunięty.
Sprawdzić, czy wszystkie łopatki są osiowo symetryczne, czy kształt jest identyczny i czy nie ma żadnych oznak zużycia.
Przeprowadzić test ciśnienia, aby upewnić się, że łopatki działają prawidłowo i są w stanie wytworzyć odpowiednie ciśnienie.
Przeprowadzić testy wibracji, aby upewnić się, że łopatki są w dobrym stanie, i czy nie ma oznak niestabilności lub nieprawidłowości.
Proszę pamiętać, że przeprowadzanie tych czynności wymaga odpowiedniego doświadczenia i specjalistycznego sprzętu, i powinno być wykonywane przez wykwalifikowanego pracownika.