Uszkodzone łopatki turbiny - objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Wielu kierowców, którzy posiadają w swoim samochodzie układ turbodoładowania, jako główne nieprawidłowości występujące w funkcjonowaniu turbosprężarki wskazują na uszkodzone łopatki turbiny - objawy, to przede wszystkim gwizd turbiny w trakcie jazdy, szarpanie, zmniejszenie dynamizmu silnika, a także pojawienie się błędu, który mówi o nieprawidłowości w ciśnieniu doładowania, w wyniku czego silnik przechodzi w tryb awaryjny. W sytuacji wystąpienia zaawansowanej usterki, awaria turbo objawia się poprzez zauważenie silnego kopcenie w trakcie wciśnięcia pedału gazu, które jest już wystarczającym symptomem informującym każdego Kierowcę o konieczności zakończenia podróży z wadliwym turbo. Jazda z uszkodzoną turbiną jest bowiem bardzo ryzykowna i nie powinna mieć w ogóle miejsca, ponieważ jazda awaryjnym pojazdem stanowi pierwszy krok do trwałego uszkodzenia turbosprężarki i silnika samochodowego. Czym może być spowodowane uszkodzenie łopatek turbiny? Ubytek w łopatkach wirnika często jest podyktowany za dużym luzem w łożysku. Takie luki w umiejscowieniu powodują ocieranie się wirującej części o korpus turbosprężarki, w wyniku czego łopatki szybko ulegają starciu. Na stan łopatek mają wpływ również uderzenia mechaniczne. Przedostające się przez układ dolotowy zanieczyszczenia, w postaci piasku, kamyków czy nawet śrubki, trafiając w wirnik, powodują jego deformację. Czym jest to spowodowane? Niezmienionym filtrem powietrza lub zastosowaniem niskogatunkowego filtra, który w sposób wątpliwy ogranicza transport zanieczyszczeń do układu turbodoładowania.

Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
Chcąc samodzielnie sprawdzić, czy turbina działa zgodnie z jej funkcją i chcąc uniknąć sytuacji, że turbina padła podczas jazdy, to musimy uważnie zaobserwować, czy nie występują w użytkowaniu turbo odstępstwa od normy. Podczas testowania należy zwrócić uwagę na dym wydobywający się z wydechu, jego zabarwienie i zapach, a szczególnie jego nadaktywność. Intensywne kopcenie, zwłaszcza w niebieskim odcieniu, będzie wskazywać na nieszczelność turbosprężarki, w wyniku której olej przenika i przechodzi wraz z powietrzem do występujących komór spalania. Donośne dźwięki świstu, gwizdu, czy też wycia również mocno wskazują na uszkodzenie turbosprężarki. Możemy również samodzielnie, otwierając maskę, zaobserwować wygląd turbosprężarki. Jeżeli korpus jest pokryty olejem, to znak, że występuje niekontrolowany wyciek środka smarującego i należy zlokalizować tego przyczynę. Jednak chcąc dokładnie określić problem turbosprężarki, najlepiej oddać ją do serwisu. Może się okazać, że zostały uszkodzone łopatki wirnika, w wyniku czego wymianie ulegnie cały wirnik wraz z innymi wadliwymi częściami turbo lub turbosprężarka w wyniku nieprawidłowego smarowania ulega zatarciu.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Objawy uszkodzonych łopatek turbiny mogą obejmować: wzrost temperatury silnika, spadek mocy silnika, nieprawidłowe działanie układu turbo, huk lub trzaski podczas pracy silnika, dymienie z wydechu, wzrost zużycia paliwa oraz nieprawidłowe ciśnienie oleju. Jeśli wystąpią te objawy, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, aby dokładnie przebadał turbinę.
Turbosprężarkę najlepiej oddać do weryfikacji w sprawdzonym serwisie, u was robią to nie tylko skrupulatonie ale i bezpłatnie!