Jak sprawdzić, czy turbina jest do regeneracji?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak sprawdzić, czy turbina jest do regeneracji?
Najczęstszymi oznakami, które wskazują kierowcy na to, że turbina jest do regeneracji, jest ogólna utrata mocy silnika lub zwiększenie zadymienia wydobywającego się z rury wydechowej. Co więcej, w przypadku uszkodzenia turbosprężarki ciśnienie doładowania gwałtownie rośnie, co możemy zauważyć poprzez przerwy podczas jazdy. Innym charakterystycznym objawem jest to, że samochód traci swoje przyspieszenie, a także ma problemy z osiągnięciem maksymalnej prędkości. Turbosprężarka w silniku zapewnia dodatkową moc, która sprawia, że jazda autem staje się przyjemnością. Bądźmy świadomi tego, że uszkodzenie turbiny prowadzi nie tylko do bardzo dokuczliwej utraty mocy, w najgorszym przypadku może zostać zniszczony nawet sam silnik.
Jak sprawdzić stan turbosprężarki? Objawy i regeneracja - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Z racji tego, że turbosprężarka składa się z wielu pojedynczych elementów, które mogą się zepsuć, uszkodzenie objawia się różnymi symptomami. Jeżeli zauważasz, że samochód wolniej przyspiesza i ogólnie wytwarza mniej mocy, może oznaczać to, że coś blokuje wlot – podzespół może mieć uszkodzone łożysko. Jeśli turbosprężarka wydaje metaliczny, brzęczący pisk podczas pracy, to prawdopodobnie jej łożyska są zużyte. Częstą oznaką uszkodzonej turbiny są również zatkane przewody doprowadzające olej silnikowy, niewytaczająca jego ilość lub zanieczyszczenia. Co więcej, przyczyną awarii turbo może być także zanieczyszczony system filtrów powietrza, ponieważ znajdujące się w nim ciała obce, mogą uszkodzić koło sprężarki lub zablokować przewód wlotowy.
Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna? - Jak sprawdzić turbinę w dieslu
Niepoprawnie działającą turbinę w pierwszej kolejności rozpoznamy po dźwięku – hałasie, który jest porównywalny do wycia syreny karetki pogotowia i on nasilał się będzie wraz ze wzrostem prędkości. Po usłyszeniu tego charakterystycznego gwizdu powinniśmy jak najszybciej zakończyć swoją podróż i oddać samochód do serwisu. Nie powinniśmy bagatelizować także zapachu spalonego oleju lub wydobywającego się z układu wydechowego ciemnego i gęstego dymu. Nagły spadek osiągów jednostki napędowej może również wskazywać na to, że turbosprężarka nie jest sprawna. Kolejnym łatwym do zauważenia objawem jest znaczny pobór oleju silnikowego.
Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Jednym z pierwszych objawów, a zarazem najbardziej odczuwalnym, który świadczy o uszkodzeniu turbosprężarki, jest znaczny spadek osiągów silnika, co zaobserwujemy przy osiągnięciu danego zakresu obrotów. Innym objawem jest głośny dźwięk przypominający odgłos ocierania się metalowych części i pojawia się on dopiero po przekroczeniu 1500 obrotów na minutę. O tym, że nasza turbosprężarka nie jest sprawna, odczytamy również w komunikatach o błędach na desce rozdzielczej pojazdu. Kolejnym bardzo ważnym symptomem jest wysokie zużycie oleju silnikowego, jego wycieku lub obecność w układzie ssącym czy wydechowym.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieje kilka sposobów, aby sprawdzić, czy turbina jest do regeneracji:
Sprawdź objawy: objawy uszkodzenia turbiny mogą obejmować spadek mocy silnika, brak mocy podczas przyspieszania, wyciek oleju z turbiny lub dymienie z wydechu. Jeśli zauważysz te lub inne niepokojące objawy, to warto sprawdzić stan turbiny.
Zasięgnij porady specjalisty: specjalista od silników lub mechanik będzie w stanie sprawdzić stan turbiny i określić, czy jest ona do regeneracji. On lub ona będzie również w stanie zalecić odpowiednie kroki, jeśli będzie to konieczne.
Zdemontuj turbinę: jeśli jesteś doświadczonym mechanikiem lub posiadasz odpowiednie narzędzia i umiejętności, możesz rozmontować turbinę i sprawdzić jej stan. Podczas demontażu sprawdź elementy turbiny, takie jak łopatki i uszczelki, i oceniaj, czy są one uszkodzone lub zużyte.
Jeśli zdecydujesz się na samodzielne sprawdzenie stanu turbiny, to ważne jest, aby zachować ostrożność i używać odpowiednich narzędzi. Jeśli nie jesteś pewien, co robisz, to lepiej skonsultować się z mechanikiem lub specjalistą od silników.