Jak rozruszać zmienną geometrię turbiny?
Aby skutecznie rozruszać zmienną geometrię turbiny, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić demontaż turbiny z pojazdu. Kolejny etap to rozkręcenie turbosprężarki na części. Następnie przy użyciu specjalistycznej maszyny następuje usuwaniu zanieczyszczeń. Kolejne etapy to już osuszanie i składnie turbo w całość. Drugi sposób to użycie preparatu do czyszczenia turbiny, jednak nie poradzi sobie on z grubą warstwą nagaru, a jedynie usunie rdzę. Skuteczne usunięcie nagaru zapewnić może czyszczenie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny w serwisie.
Jak rozruszać zapieczone łopatki? - Rozruszanie zmiennej geometrii
Zapieczone łopatki turbiny rozruszać można, wykonując poniższe kroki:
Krok 1. Demontaż turbosprężarki.
Krok 2. Odkręcenie siłownika podciśnieniowego, tzw. gruszki turbiny.
Krok 3. Rozpołowienie turbosprężarki na dwie części.
Krok 4. Czyszczenie mechanizmu VNT.
Krok 5. Osuszenie oraz złożenie turbo w całość.
Krok 6. Kalibracja gruszki oraz montaż turbosprężarki pod maską.
Podczas procesu czyszczenia zachować należy niezwykłą staranność i dokładność. Źle wyregulowana gruszka turbiny będzie wpływała na pracę turbosprężarki.
1. Jak rozruszać kierownice turbiny bez jej rozbierania? - Preparat do czyszczenia turbiny
Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania możesz wykonać przy pomocy dostępnych na runku środków do czyszczenia turbiny, jak np. Liqui Moly. Czyszczenie turbiny w ten sposób w przypadku dużej warstwy nagaru oraz innych zanieczyszczeń może okazać się nadaremne. Rozruszanie zmiennej geometrii najlepiej zlecić serwisowi, który zajmuje się naprawą układów turbodoładowanych. Co więcej, podczas takiego czyszczenia warto poddać diagnostyce komponenty turbo – uszkodzone należy wymienić na sprawne.
2. Sposób na rozruszanie sztangi "gruchy" turbiny - Czyszczenie zmiennej geometrii cena
Internet przepełniony jest „sprawdzonymi sposobami na rozruszanie gruszki turbiny”. Niestety nie każdy ma świadomość tego, że niektóre z nich mogą jedynie pogorszyć sprawę. Dla przykładu przedmuchanie gruszki kompresorem może i usunie zanieczyszczenia w postaci kurzu, jednak siła uderzenia powietrza może uszkodzić membranę znajdującą się w aktuatorze. Blokada sztangi turbiny związana może być z zablokowanymi kierownicami spalin zmiennej geometrii. Źródłem braku ruchów cięgna może być uszkodzony zawór N75.
3. Jak rozruszać sztangę turbiny? - Zapieczona geometria turbiny objawy
Jak już zostało wspomniane rozruszanie sztangi najlepiej zlecić specjalistom. Objawami zapieczonej geometrii turbiny jest głośna praca turbiny – metaliczny dźwięk trących ze sobą metalowych elementów spowodowany niedostatecznym smarowaniem. O awarii turbo świadczyć mogą również gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Zacinający się mechanizm VNT będzie negatywnie wpływał na pracę silnika, podczas przyspieszania odczuwalne może być szarpanie.
Dodaj komentarz

Komentarze
Aby rozruszać zmienną geometrię turbiny, należy zmienić położenie lub kształt łopatek wirnika. Jest to zwykle osiągane poprzez zmianę kąta nachylenia łopatek lub przesunięcie ich pozycji na wirniku. Ta zmiana w geometrii wpływa na strumień powietrza przepływający przez turbinę, co pozwala na regulację prędkości obrotowej turbiny oraz mocy, jaka jest generowana przez nią.