Jak rozruszać kierownice w turbinie? [Poradnik]
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zapieczone kierownice turbiny – objawy o tym świadczące to przede wszystkim brak mocy podczas przyspieszania, jak zatem rozruszać kierownice w turbinie? W pierwszej kolejności należy wymontować turbosprężarkę, następnym krokiem jest rozkręcenie turbiny w celu demontażu zmiennej geometrii, która następnie zostaje poddawana procesowi czyszczenia. Końcowym etapem jest regulacja aktuatora i ponowny montaż turbosprężarki. Innymi objawami wskazującymi na zacinające się łopatki turbiny są:
- praca pojazdu w trybie awaryjnym,
- dym wydobywający się w rury wydechowej.
Domowym sposobem na rozruszanie zmiennej geometrii jest użycie środka penetrującego, pomoże on jedynie w przypadku rdzy, która się osadziła na łopatkach. Natomiast nagromadzony nagar, powstały wskutek spalonego paliwa i oleju wymaga dogłębnego czyszczenia.

Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania - czy to jest możliwe?
Dostępne są różnego rodzaju środki chemiczne umożliwiające przeczyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, np. czyszczenie turbiny pianką. Niestety w przypadku poważnego zanieczyszczenia VNT wspomniane środki nie pomogą. Skuteczniejszą, a zarazem najrozsądniejszą metodą czyszczenie turbiny AFN, jest oddanie jej w ręce naszego serwisu, gdzie zostanie poddana dokładnej regeneracji, przywracając w ten sposób jej prawidłowe działanie.
Jazda samochodem, w którym nastąpiło zacięcie mechanizmu VNT, spowoduje przeładowanie turbosprężarki, która spowodować może uszkodzenie turbo, jak i silnika samochodu. Dlatego nie należy ignorować wspomnianych objawów.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Rozruszanie kierownicy w turbinie jest procesem, który ma na celu przywrócenie płynności ruchu i zwiększenie efektywności turbosprężarki. Najlepszym sposobem na rozruszanie kierownicy w turbinie jest skorzystanie z specjalnego narzędzia, takiego jak adapter do rozruszania kierownicy. Ta metoda polega na podłączeniu adaptera do turbosprężarki i uruchomieniu silnika z niską prędkością obrotową. Adapter przyciąga kierownicę i pomaga ją rozruszać. Innym sposobem jest przeprowadzenie procedury odpowietrzania systemu, która polega na odpowiednim odpowietrzeniu układu olejowego, a także na odpowiednim odpowietrzeniu turbosprężarki. Jeśli jesteś niepewny jak to zrobić, zalecane jest skontaktowanie się z profesjonalnym mechanikiem, który posiada odpowiednie narzędzia i wiedzę, aby prawidłowo rozruszać kierownicę w turbinie.
czyściłem w ubiegłym roku VTG serwisowo, jestem zadowolony, polecam wszystkim.
Takie środki do czyszczenia turbo bez wymontowania to czysta strata pieniędzy!! Mocnych i nagromadzonych latami nagarów nic nie jest w stanie ruszyć. Tylko i wyłącznie serwisowe czyszczenie!
Juz wiem, jak rozruszac samodzielnie kierownice w turbinie, jednak nie bede ryzykowac i dla bezpieczenstwa zwroce sie z tym do serwisu! Super artykuł!
To prawda, jeżeli zmienna geometria jest bardzo zabrudzona najlepsze efekty da wyczyszczenie wymontowanej turbiny, pozdrawiam