Jak rozruszać kierownice w turbinie? [Poradnik]
Zapieczone kierownice turbiny – objawy o tym świadczące to przede wszystkim brak mocy podczas przyspieszania, jak zatem rozruszać kierownice w turbinie? W pierwszej kolejności należy wymontować turbosprężarkę, następnym krokiem jest rozkręcenie turbiny w celu demontażu zmiennej geometrii, która następnie zostaje poddawana procesowi czyszczenia. Końcowym etapem jest regulacja aktuatora i ponowny montaż turbosprężarki. Innymi objawami wskazującymi na zacinające się łopatki turbiny są:
- praca pojazdu w trybie awaryjnym,
- dym wydobywający się w rury wydechowej.
Domowym sposobem na rozruszanie zmiennej geometrii jest użycie środka penetrującego, pomoże on jedynie w przypadku rdzy, która się osadziła na łopatkach. Natomiast nagromadzony nagar, powstały wskutek spalonego paliwa i oleju wymaga dogłębnego czyszczenia.
Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania - czy to jest możliwe?
Dostępne są różnego rodzaju środki chemiczne umożliwiające przeczyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, np. czyszczenie turbiny pianką. Niestety w przypadku poważnego zanieczyszczenia VNT wspomniane środki nie pomogą. Skuteczniejszą, a zarazem najrozsądniejszą metodą czyszczenie turbiny AFN, jest oddanie jej w ręce naszego serwisu, gdzie zostanie poddana dokładnej regeneracji, przywracając w ten sposób jej prawidłowe działanie.
Jazda samochodem, w którym nastąpiło zacięcie mechanizmu VNT, spowoduje przeładowanie turbosprężarki, która spowodować może uszkodzenie turbo, jak i silnika samochodu. Dlatego nie należy ignorować wspomnianych objawów.
Dodaj komentarz

Komentarze
Rozruszanie kierownicy w turbinie jest procesem, który ma na celu przywrócenie płynności ruchu i zwiększenie efektywności turbosprężarki. Najlepszym sposobem na rozruszanie kierownicy w turbinie jest skorzystanie z specjalnego narzędzia, takiego jak adapter do rozruszania kierownicy. Ta metoda polega na podłączeniu adaptera do turbosprężarki i uruchomieniu silnika z niską prędkością obrotową. Adapter przyciąga kierownicę i pomaga ją rozruszać. Innym sposobem jest przeprowadzenie procedury odpowietrzania systemu, która polega na odpowiednim odpowietrzeniu układu olejowego, a także na odpowiednim odpowietrzeniu turbosprężarki. Jeśli jesteś niepewny jak to zrobić, zalecane jest skontaktowanie się z profesjonalnym mechanikiem, który posiada odpowiednie narzędzia i wiedzę, aby prawidłowo rozruszać kierownicę w turbinie.
czyściłem w ubiegłym roku VTG serwisowo, jestem zadowolony, polecam wszystkim.
Takie środki do czyszczenia turbo bez wymontowania to czysta strata pieniędzy!! Mocnych i nagromadzonych latami nagarów nic nie jest w stanie ruszyć. Tylko i wyłącznie serwisowe czyszczenie!
Juz wiem, jak rozruszac samodzielnie kierownice w turbinie, jednak nie bede ryzykowac i dla bezpieczenstwa zwroce sie z tym do serwisu! Super artykuł!
To prawda, jeżeli zmienna geometria jest bardzo zabrudzona najlepsze efekty da wyczyszczenie wymontowanej turbiny, pozdrawiam