W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zapieczone kierownice turbiny – objawy o tym świadczące to przede wszystkim brak mocy podczas przyspieszania, jak zatem rozruszać kierownice w turbinie? W pierwszej kolejności należy wymontować turbosprężarkę, następnym krokiem jest rozkręcenie turbiny w celu demontażu zmiennej geometrii, która następnie zostaje poddawana procesowi czyszczenia. Końcowym etapem jest regulacja aktuatora i ponowny montaż turbosprężarki. Innymi objawami wskazującymi na zacinające się łopatki turbiny są:
- praca pojazdu w trybie awaryjnym,
- dym wydobywający się w rury wydechowej.
Domowym sposobem na rozruszanie zmiennej geometrii jest użycie środka penetrującego, pomoże on jedynie w przypadku rdzy, która się osadziła na łopatkach. Natomiast nagromadzony nagar, powstały wskutek spalonego paliwa i oleju wymaga dogłębnego czyszczenia.
Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania - czy to jest możliwe?
Dostępne są różnego rodzaju środki chemiczne umożliwiające przeczyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania, np. czyszczenie turbiny pianką. Niestety w przypadku poważnego zanieczyszczenia VNT wspomniane środki nie pomogą. Skuteczniejszą, a zarazem najrozsądniejszą metodą czyszczenie turbiny AFN, jest oddanie jej w ręce naszego serwisu, gdzie zostanie poddana dokładnej regeneracji, przywracając w ten sposób jej prawidłowe działanie.
Jazda samochodem, w którym nastąpiło zacięcie mechanizmu VNT, spowoduje przeładowanie turbosprężarki, która spowodować może uszkodzenie turbo, jak i silnika samochodu. Dlatego nie należy ignorować wspomnianych objawów.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze