Jak powinno się nasmarować turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Do prawidłowego nasmarowania stosuje się olej silnikowy, który doprowadzany jest dedykowanym przewodem i ma on za zadanie smarować i chłodzić turbinę. Turbosprężarka w trakcie pracy może wirować z ogromną prędkością i rozgrzewać się nawet do 500 stopni Celsjusza. Dlatego tak bardzo ważne jest odpowiednie smarowanie tego podzespołu. Aby turbina działała prawidłowo, niezbędne jest także odpowiednie sterowanie, kontrolowane przez komputer stresujący pracą jednostki napędowej. Dzięki temu możliwe jest optymalne wykorzystywanie energii spalin, a także zapobieganie zniszczeniu turbosprężarki.
Instrukcja prawidłowego montażu turbosprężarki - Jak zamontować turbosprężarkę
Najważniejsze jest to, aby układ doprowadzający powietrze był czysty, konieczna jest również wymiana filtra, ponieważ wszystkie ciała obce mogą uszkodzić łopatki turbiny. Warto sprawdzić także, czy układ olejowy w silniku jest szczelny i drożny, ponieważ turbosprężarka musi mieć stały i regularny dopływ oleju. Przy wymianie tego podzespołu zawsze wymień olej oraz filtry, pamiętaj, aby stosować tylko i wyłącznie zalecane przez producenta oleje i filtry. W trakcie montowania turbiny powinniśmy zwrócić uwagę, czy uszczelka pod kolektorem spełnia wszystkie wymagania dotyczące odporności na wysokie temperatury. Jeżeli już podłączymy układ smarowania, powinniśmy kręcić wirnikiem i jednocześnie napełniać turbosprężarkę przez specjalny otwór czystym olejem silnikowym, aby podzespół nie wykonał suchego startu.
1. Profesjonalna regeneracja turbosprężarki – jak to zrobić i jakich środków użyć? - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Dobrym środkiem, który jest przeznaczony do skutecznego czyszczenia turbiny, jest preparat do czyszczenia zaworów EGR i Turbo MA Professional polskiej firmy Amta. Skutecznie radzi sobie on z nalotami, nagarami, osadami węglowymi i tłustymi zanieczyszczeniami. Jednakże najlepszym sposobem na regenerację podzespołu jest demontaż i rozebranie, a następnie poddanie dokładnemu czyszczeniu. Najlepiej jest ją przeprowadzać w wyspecjalizowanym serwisie, ponieważ turbosprężarka wymaga odpowiedniego wyważenia, a także właściwego montażu i nasmarowania. Podczas pierwszego odpalenia powinniśmy wprawić w ruch silnik, do momentu wystąpienia oleju na odpływie turbiny, wtedy nastąpi maszynowa eliminacja tzw. suchego startu.

2. Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Co trzeba zrobić przy wymianie turbiny
Pamiętajmy, aby przed montażem nowej lub zregenerowanej turbosprężarki zdiagnozować przyczynę awarii poprzedniego podzespołu, a następnie ją usunąć. Znaczna część usterek turbin wynika właśnie z innej niesprawności w samochodzie. Zamontowanie sprawnego podzespołu tak po prostu w miejsce uszkodzonego, niemal na pewno poskutkuje awarią w krótkim czasie. Warto wiedzieć, że przy wymianie turbiny powinniśmy wyczyścić cały układ dolotowy, zamontować nowy filtr, oczyścić i udrożnić układ olejny, a także sprawdzić szczelność wszystkich elementów.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest smarowana przez olej silnikowy, dlatego ważne jest, aby utrzymywać odpowiedni poziom oleju w silniku. Jeśli poziom oleju jest niski, należy go uzupełnić, aby zapewnić prawidłowe smarowanie turbosprężarki. Nie należy bezpośrednio smarować turbosprężarki olejem ani żadnym innym środkiem smarnym. Może to prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki lub innych elementów silnika.