Jak działa zawór podciśnienia turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Kiedy spada ciśnienie w kolektorze dolotowym, jednostka napędowa zgłasza zapotrzebowanie na ciśnienie, gruszka wtedy reguluje otwarcie lub zamknięcie kierownic zmiennej geometrii. Kiedy wymagane jest ciśnienie kierownice ulegają zamknięciu, następnie wirnik zostaje wprawiony w ruch, jeżeli ciśnienie zostanie już osiągnięte, kierownice spalin otwierają się, wypychając spaliny do układu wydechowego. Ogólnie rzecz ujmując, zawór podciśnienia turbiny potocznie nazywany gruszką, wraz z sztangą odpowiada za sterownie mechanizmem zmiennej geometrią turbiny.
Zawór podciśnienia, do czego służy - sterowanie układami regulacji ciśnienia doładowania
Zadaniem zaworu podciśnienia jest automatyczne ograniczanie maksymalnego doładowania jednostki napędowej, co wpływa na żywotność, a zarazem i wydajność turbiny. Zawór ten składa się z puszki, zwanej siłownikiem oraz cięgna, którego ruchy regulują położenie łopatek mechanizmu VNT. Ciśnienie doładowania jest w każdym samochodzie inne oraz uwarunkowane od pracy silnika – ECU decyduje o ciśnieniu doładowania.
Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie? - gwiżdżąca turbina 1.9 TDI
Turbosprężarka w pojazdach seryjnych nie powinna gwizdać, inaczej wygląda to w pojazdach sportowych, gdzie charakterystyczny gwizd, a raczej syczenie jest rzeczą niemalże pożądaną. Jeżeli w Twoim TDI usłyszysz gwizd turbiny przy puszczaniu gazu, to jak najszybciej powinieneś udać się do serwisu. Uszkodzone turbo wydaje również inne dźwięki, jak na przykład znane niemalże każdemu pohukiwanie sowy, turbosprężarka w przypadku awarii powoduje, że auto traci swoją moc, ale również spala więcej paliwa.
Gwizd turbosprężarek – czy należy się obawiać - dźwięk uszkodzonej turbiny - gwizd przy dodawaniu gazu - diesel
Jeżeli Twoja turbina gwiżdże to znak, że się kończy. Gwizd turbosprężarki spowodowany może być wyeksploatowanym lub też uszkodzonym wirnikiem turbiny, ale również i nieszczelnym układem dolotowym. Im szybciej zareagujesz na jakąkolwiek usterkę układu turbodoładowania, tym koszta naprawy będą niższe.
Jeśli słyszysz ten dźwięk z turbiny w trakcie jazdy - migiem do mechanika, bo mogą być kłopoty - dźwięk uszkodzonej turbiny
Uszkodzona turbina nie tylko pogwizduje lub świszcze, ale również wydaje inne podejrzane dźwięki, do takich należy również metaliczny dźwięk przypominający ścieranie się ze sobą dwóch metalowych elementów. Spowodowane jest to niedostatecznym smarowanie, zbyt niski poziom oleju może doprowadzić również nie tylko do zatarcia turbosprężarki, ale również do jej przegrzania. Natomiast chrobotanie turbiny oznaczać może na zacinającą się technologię VNT.
Zawory regulujące ciśnienie w układach z turbosprężarką - WG, BOV, DV – do czego służą?
Zbyt duża ilość powietrza doprowadzić może do hamowania pracy wirnika, zawór Dump Valve ma za zadanie upuszczanie nadmiaru tego powietrza ze sprężarki. Zawory DV montowane są w około 90% pojazdów turbodoładowanych. Blow-off działa podobnie, jak zawór DV, jednak nie pracuje on w obiegu zamkniętym, jak Dump Valve, zawór BV oddaje nadmiar powietrza bezpośrednio do atmosfery, jednocześnie wydając w tym czasie charakterystyczne syczenie.
Jest jeszcze zawór wastegate, który również odprowadza nadmiar ciśnienia, jednak nie w sprężarce, a w turbinie. Zawór WG otwiera się, gdy w dolocie osiągnie odpowiednią wartość – nadmiar spalin kierowany jest z powrotem do wydechu, pomijając turbinę.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Do Leszek, bzdury piszesz, raz "N75 jest sterowany zECu a raz że podciśnienie w kolektorze dolotowym jest wykorzystywane do otwierania i zamykania zaworu N75" Nie wrowadzaj ludzi w błąd. Ja mam pytanie , czy normalnym jest aby na wolnym króćcu N75 tym z filterkiem do atmosfery mogło być podciśnienie podczas pracy silnika, nawet do -0,6 mam podciśnienia na tym wolnym króćcu, w silniku HD. Niby wszystko jest ok. Ale pozostaje dylemat czy tak ma być.
Te HDI a co ty się prujesz tutaj?
Bzdury, kompletny ignorant . pisze w myśl zasady, pisać każdy może im głupiej tym więcej odsłon, ale to nie pomponik dla nastolatek
Zawór podciśnienia turbiny (w skrócie N75) jest elektromagnetycznym zaworem sterującym podciśnieniem w układzie dolotowym silnika. Zawór jest zazwyczaj umieszczony na kolektorze dolotowym lub na kolektorze ssącym silnika. Podczas pracy silnika, zawór N75 jest zasilany napięciem z ECU (modułu zarządzającego silnikiem) w celu utrzymania odpowiedniego podciśnienia w układzie dolotowym. Kiedy silnik jest wyłączony, zawór jest zamknięty, zapewniając szczelność układu dolotowego. Gdy silnik pracuje, podciśnienie w kolektorze dolotowym jest wykorzystywane do otwierania i zamykania zaworu N75, kontrolując ilość powietrza dostarczanego do silnika. Gdy podciśnienie w kolektorze dolotowym jest wysokie, zawór N75 otwiera się, pozwalając na dostarczenie większej ilości powietrza do silnika. Natomiast gdy podciśnienie jest niskie, zawór N75 zamyka się, ograniczając dostarczanie powietrza. Zawór podciśnienia jest ważnym elementem układu dolotowego, ponieważ ma bezpośredni wpływ na ilość powietrza dostarczanego do silnika, a tym samym na moc i moment obrotowy. Uszkodzenie zaworu N75 może powodować problemy z pracą silnika, takie jak brak mocy, niestabilna praca, itp. Z tego powodu regularnie należy sprawdzać stan tego zaworu oraz dokonać jego ewentualnej wymiany.