Localizations image

Zawór podciśnienia, za co odpowiada? [WYJAŚNIAMY]

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.81

Czy wiesz, co to jest zawór podciśnienia i za co odpowiada? Gruszka – tak brzmi jego potoczna nazwa, odpowiada za regulację ciśnienia doładowania – ogranicza maksymalne doładowanie silnika. Jak sprawdzić zawór podciśnienia, czy prawidłowo działa? Pierwszym sposobem jest pomiar ciśnienia, przy użyciu manometru. Uszkodzony zawór podciśnienia, objawy świadczące o tym to również brak zmiany położenia siłownika membranowego (powinien się podnosić i opadać przy włączonym silniku), można również podłączyć komputer diagnostyczny w celu odczytania niewystępujących błędów w pamięci ECU.

Odpowiedź na zapytanie: ”Zawór podciśnienia, do czego służy?” jest bardzo prosta – służy on do sterowania turbiną.

Jeśli zauważyłeś niepodejrzane zachowanie swojego samochodu, zalecamy wizytę w naszym serwisie, gdzie w specjalistycznych pracowniach zajmiemy się zarówno Twoją turbosprężarką, jak i również elementami układu paliwowego.

 

Objaśniamy za co odpowiada zawór podciśnienia - gruszka
Zawór podciśnienia, za co odpowiada? [WYJAŚNIAMY]

 


Uszkodzony zawór turbiny | Objawy

Najczęstszymi objawami uszkodzonego zaworu podciśnienia – aktuatora - turbo są:
- znaczny spadek mocy samochodu w okolicach 2 000 obr./min – 2500 obr./min,
- zapieczone, zablokowane kierownice turbiny,
- niestabilna praca samochodu,
- uszkodzony elektrozawór,
- notlauf (praca w trybie awaryjnym),
- błąd ładowania (nie trzyma podciśnienia).

Prawidłowe działanie aktuatora jest bardzo ważne, ponieważ wpływa na żywotność i wydajność turbiny. Dodatkowo zawór podciśnienia turbiny współpracuje ze sztangą turbiny, która reguluje położenie łopatek zmiennej geometrii.

Objawy uszkodzonej gruszki
Uszkodzony zawór turbiny | Objawy

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Budowa turbiny – części Melett – Bosch Diesel Service 02 października 2018

Budowa turbiny – części Melett – Bosch Diesel Service

Budowa turbiny - regeneracja w Bosch Diesel Service Znaczna część obecnie produkowanych...

Większe turbo bez strojenia 18 stycznia 2021

Większe turbo bez strojenia

Marzeniem większości kierowców jest zwiększenie ilości koni pod maską, dlatego...

Uszkodzony zawór N75 – objawy 18 stycznia 2021

Uszkodzony zawór N75 – objawy

Efekt turbo dziury jest najczęstszą dolegliwością mówiącą o tym, że jest...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO