Zawór podciśnienia, za co odpowiada? [WYJAŚNIAMY]
Czy wiesz, co to jest zawór podciśnienia i za co odpowiada? Gruszka – tak brzmi jego potoczna nazwa, odpowiada za regulację ciśnienia doładowania – ogranicza maksymalne doładowanie silnika. Jak sprawdzić zawór podciśnienia, czy prawidłowo działa? Pierwszym sposobem jest pomiar ciśnienia, przy użyciu manometru. Uszkodzony zawór podciśnienia, objawy świadczące o tym to również brak zmiany położenia siłownika membranowego (powinien się podnosić i opadać przy włączonym silniku), można również podłączyć komputer diagnostyczny w celu odczytania niewystępujących błędów w pamięci ECU.
Odpowiedź na zapytanie: ”Zawór podciśnienia, do czego służy?” jest bardzo prosta – służy on do sterowania turbiną.
Jeśli zauważyłeś niepodejrzane zachowanie swojego samochodu, zalecamy wizytę w naszym serwisie, gdzie w specjalistycznych pracowniach zajmiemy się zarówno Twoją turbosprężarką, jak i również elementami układu paliwowego.
Uszkodzony zawór turbiny Objawy
Najczęstszymi objawami uszkodzonego zaworu podciśnienia – aktuatora - turbo są:
- znaczny spadek mocy samochodu w okolicach 2 000 obr./min – 2500 obr./min,
- zapieczone, zablokowane kierownice turbiny,
- niestabilna praca samochodu,
- uszkodzony elektrozawór,
- notlauf (praca w trybie awaryjnym),
- błąd ładowania (nie trzyma podciśnienia).
Prawidłowe działanie aktuatora jest bardzo ważne, ponieważ wpływa na żywotność i wydajność turbiny. Dodatkowo zawór podciśnienia turbiny współpracuje ze sztangą turbiny, która reguluje położenie łopatek zmiennej geometrii.
Dodaj komentarz
