Ile wytrzymuje turbina po regeneracji?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Teoretycznie żywotność turbosprężarki po regeneracji jest porównywalna do żywotności nowej sztuki. Kompleksowa naprawa turbiny, która jest przeprowadzana profesjonalnie, trwa nawet kilka godzin pracy. Regeneracja turbosprężarki zaczyna się od jej demontażu i wstępnej weryfikacji, potem każdy element nadający się do powtórnego użycia trafia do wyczyszczenia. Najczęściej podczas regeneracji są wymieniane ułożyskowania, odrzutniki oleju, uszczelnienia, wirnik turbiny z wałkiem oraz wirnik sprężarki. Ostatnim zadaniem specjalisty jest wyważenie – aby całość pracowała cicho i bez drgań do najwyższych obrotów.
1. Ile może wytrzymać regenerowana turbina (turbosprężarka)? - Turbina po regeneracji jak jeździć
Regenerowana turbosprężarka powinna dorównać żywotnością nowej części, jeśli silnik w naszym samochodzie jest w należytej kondycji i wszystkie czynności związane z wymianą turbiny zostały przeprowadzone prawidłowo oraz wiemy, w jaki sposób użytkować samochód z urządzeniem turbo.
Do podstawowych zasad długiego i bezawaryjnego eksploatowania takiego samochodu zalicza się m.in. pamiętanie, aby nie zmuszać silnika do pracy pod wysokim obciążeniem bezpośrednio po uruchomieniu – przed rozgrzaniem go. Kolejna zasada tyczy się zatrzymywania pracy silnika samochodu – przed zgaszeniem zapłonu silnik powinien popracować przez kilka minut na wolnych obrotach, szczególnie gdy był on przez dłuższy czas obciążony. Dla trwałości turbosprężarki kluczowe znaczenie ma olej silnikowy, który zapewnia smarowanie jej elementów i nie powinno się oszczędzać na jego jakości.
2. Turbosprężarki: poradnik użytkownika, naprawy, regeneracje - Ile wytrzymuje turbina 2.0 TDI
Trwałość turbiny spada poprzez złą eksploatację, np. przez zimne rozruchy, przy których wirnik kręci się prawie na sucho i gdyby nie zanieczyszczenia wpadające do układu dolotowego, wirnik turbosprężarki powinien móc wytrzymać nawet ponad milion kilometrów. Dlatego rzeczywiste warunki użytkowania są zazwyczaj dalekie od optymalnych. Regeneracja turbosprężarki to jest nic innego, jak jej naprawa przy wykorzystaniu nowych części. Z tego powodu naprawiona turbosprężarka powinna działać jak nowa.
3. Jak dbać o turbosprężarkę? - Ile wytrzymuje turbina w dieslu
Aby podnieść żywotność turbosprężarki, użytkownik powinien pamiętać o kilku podstawowych zasadach jej eksploatacji, np. o powolnym starcie – po włączeniu silnika nie powinno się go od razu mocno obciążać, odczekaj 30 sekund, aby pompa zdążyła przesłać olej silnikowy do wirnika. Kolejną ważną kwestią jest regularna wymiana oleju, o wysokiej jakości, według zaleceń producenta.
Powinno się także pamiętać, aby po zakończeniu dynamicznej jazdy dać 2-3 minuty wirnikowi na wyhamowanie. Wbrew pozorom nie przesadzaj z ecodrivingiem, warto pamiętać, że jazda na niskich obrotach, ale pod dużym obciążeniem, może bardziej zaszkodzić silnikowi niż wkręcanie go na wysokie obroty.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ile turbosprężarka po regeneracji będzie wytrzymała, zależy od wielu czynników, takich jak jakość wykonania regeneracji, styl jazdy, warunki eksploatacyjne oraz jakieś czynniki losowe. Regeneracja dobrze wykonana, z użyciem odpowiednich materiałów i przy zastosowaniu precyzyjnych maszyn oraz pozytywnie przejdzie testy ciśnieniowe i próbę obciążeniową, powinna przywrócić turbosprężarce jej oryginalne właściwości i pozwolić na pracę na poziomie fabrycznie nowej. W takim przypadku okres żywotności po regeneracji może być taki sam jak nowej turbosprężarki. Jednak w wielu przypadkach, regeneracja turbosprężarki nie przywraca jej do stanu idealnego, i okres żywotności jest zależny od stopnia zużycia części które zostały naprawione lub wymienione oraz od styl jazdy. Jednak nawet jeśli regeneracja nie jest wykonana idealnie, zwiększa to znacznie żywotność turbosprężarki w porównaniu do pozostawienia jej w stanie zużytym.