
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zastanawiałeś się, ile powinna ładować turbina i jakie powinno być ciśnienie doładowania 1.9 TDI? Ogólnie rzecz biorąc, turbina ładuje tyle ciśnienia, ile w danym momencie chce uzyskać sterownik silnika. Ciśnienie doładowania dla turbiny standardowej oscyluje w granicach od 0.4 do 1.5 bara, natomiast w samochodach wykorzystywanych do motosportu przekracza 2.5 bara.
Warto wspomnieć, że ciśnienie dla każdego samochodu jest inne, dlatego jeśli chcemy uzyskać informacje na temat tego, jakie jest prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny w pojeździe którego jesteśmy właścicielem, możemy podłączyć tester diagnostyczny do samochodu. Jeśli natomiast nie posiadamy takiego urządzenia, zachęcamy do wizyty w naszym serwisie. Oprócz informacji na temat ciśnienia doładowania możemy również sprawdzić inne ewentualne awarie układu turbodoładowania. Za ciśnienie doładowania w dieslu, a dokładniej sterowanie ciśnieniem, odpowiada elektrozawór N75.

Zawór N75
Elektrozawór N75 jest odpowiedzialny za sterownie turbosprężarki. Natomiast to sterownik silnika steruje zaworem N75. Objawy związane z awarią elektrozaworu to: praca samochodu w trybie awaryjnym oraz błędy zapisane w pamięci komputera samochodowego. Występowanie turbodziury, czyli opóźnionej reakcji na pedał gazu, również może być objawem uszkodzonego zaworu N75.
Zawór ten zbudowany jest z dwóch części:
- cewki
Cewka składa się z: wtyczki, śruby, tulejki śruby, prowadnicy zaworka, ruchomego rdzenia, sprężynki, uzwojenia.
- trójnika
Trójnik posiada trzy rozgałęzienia, do którego podłączone są przewody łączące: siłownik gruszki, turbinę, dolot TIP, odpowiadające swoim rolom.
Zarówno trójnik, jak i cewka zespolone są ze sobą blaszanym ringiem. Uszkodzony zawór N75 będzie wpływał na prawidłową wartość ciśnienia doładowania, co przekładać się będzie na prawidłowe działanie turbiny.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze