Ile powinna ładować turbina? Odpowiadamy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zastanawiałeś się, ile powinna ładować turbina i jakie powinno być ciśnienie doładowania 1.9 TDI? Ogólnie rzecz biorąc, turbina ładuje tyle ciśnienia, ile w danym momencie chce uzyskać sterownik silnika. Ciśnienie doładowania dla turbiny standardowej oscyluje w granicach od 0.4 do 1.5 bara, natomiast w samochodach wykorzystywanych do motosportu przekracza 2.5 bara.
Warto wspomnieć, że ciśnienie dla każdego samochodu jest inne, dlatego jeśli chcemy uzyskać informacje na temat tego, jakie jest prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny w pojeździe którego jesteśmy właścicielem, możemy podłączyć tester diagnostyczny do samochodu. Jeśli natomiast nie posiadamy takiego urządzenia, zachęcamy do wizyty w naszym serwisie. Oprócz informacji na temat ciśnienia doładowania możemy również sprawdzić inne ewentualne awarie układu turbodoładowania. Za ciśnienie doładowania w dieslu, a dokładniej sterowanie ciśnieniem, odpowiada elektrozawór N75.
Zawór N75
Elektrozawór N75 jest odpowiedzialny za sterownie turbosprężarki. Natomiast to sterownik silnika steruje zaworem N75. Objawy związane z awarią elektrozaworu to: praca samochodu w trybie awaryjnym oraz błędy zapisane w pamięci komputera samochodowego. Występowanie turbodziury, czyli opóźnionej reakcji na pedał gazu, również może być objawem uszkodzonego zaworu N75.
Zawór ten zbudowany jest z dwóch części:
- cewki
Cewka składa się z: wtyczki, śruby, tulejki śruby, prowadnicy zaworka, ruchomego rdzenia, sprężynki, uzwojenia.
- trójnika
Trójnik posiada trzy rozgałęzienia, do którego podłączone są przewody łączące: siłownik gruszki, turbinę, dolot TIP, odpowiadające swoim rolom.
Zarówno trójnik, jak i cewka zespolone są ze sobą blaszanym ringiem. Uszkodzony zawór N75 będzie wpływał na prawidłową wartość ciśnienia doładowania, co przekładać się będzie na prawidłowe działanie turbiny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Optymalne ciśnienie doładowania turbosprężarki zależy od modelu i marki samochodu. Ciśnienie doładowania jest zwykle podawane w jednostkach barów lub psi i zwykle wynosi od 0,5 do 1,5 barów. Rekomendowane ciśnienie doładowania dla konkretnego modelu pojazdu można znaleźć w instrukcji obsługi lub skonsultować się z mechanikiem samochodowym. Ważne jest, aby pamiętać, że nadmierne lub niedostateczne ciśnienie doładowania może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i innych części układu napędowego, dlatego ważne jest, aby utrzymywać je w odpowiedniej wartości.
Nie ma jednakowej wartości doładowania dla wszystkich turbin, każda ma indywidualne.