Gruszka turbiny do czego służy?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Siłownik podciśnieniowy potocznie zwany gruszką turbiny odpowiada za automatyczne ograniczanie maksymalnego doładowania jednostki napędowej, co przekłada się na żywotność oraz wydajność turbo. Gruszka wraz z zaworem N75 odpowiadają za sterowanie turbiną, a dokładniej mechanizmem zmiennej geometrii turbiny. Ruchy cięgna, w zależności od potrzeby otwierają lub zamykają kierownice VNT, regulując w ten sposób przepływ spalin. Awarii gruszki turbiny może zaburzyć prawidłową pracę turbosprężarki jak samego pojazdu.
Uszkodzona gruszka turbiny: objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę - Gruszka turbiny 1.9 TDI
Objawem uszkodzonej gruszki jest znaczny spadek mocy pojazdu, który odczuwalny jest w dwóch przypadkach:
1. niemoc pojazdu przy niskich obrotach tzw. turbodziura
2. niemoc auta przy wjeździe pod niewielkie wzniesienie – silnik uzyskuje moc dopiero w okolicach 3500 obr./min.
Turbodziura to nic innego jak zwłoka pojazdu, jego opóźniona reakcja na wciskany przycisk pedału gazu. Zjawisko to znacznie obniża komfort jazdy.
Jak pracuje gruszka turbiny - Regulacja gruszki turbiny
Jeżeli gruszka turbiny jest sprawna, jej cięgno wykonuje niewielkie, płynne ruchy. Natomiast skoku sztangi turbiny sugerować mogą zatarty, nieszczelny siłownik. Ciężko poruszające się cięgno oznaczać może również problem ze zmienną. Ustawienie gruszki turbiny powinno być przeprowadzane na specjalistycznej maszynie. Nawet najmniejszy obrót śrub regulacyjnych ma ogromne znaczenie na późniejszą pracę turbosprężarki.
Uszkodzona gruszka turbiny – objawy - Ile kosztuje wymiana gruszki turbiny
Diagnozowanie uszkodzenia i wymiana "gruszki" turbiny - Jak sprawdzić gruszkę turbiny?
Diagnozę gruszki turbiny można przeprowadzić samodzielnie. Jedną z metod jest obserwacja ruchów sztangi – skoki oraz ociężałe ruchy oznaczają awarie. Jej wymianę należy rozpocząć od wymontowania turbosprężarki. Następnie wystarczy już tylko odkręcić śruby którą trzymają gruszkę przy turbinie, w przypadku zapieczonych śrub należy wspomóc się preparatem penetrującym WD-40. Innym sposobem umożliwiającym zdiagnozowanie gruszki turbiny jest podpięcie pojazdu pod tester diagnostyczny – w przypadku niesprawności aktuatora pojawią się błędy zapisane w pamięci ECU.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Gruszka turbiny, inaczej zwana wałkiem wychylającym, to element zmiennogeometrycznego układu turbiny. Jej zadaniem jest zmiana kąta nachylenia łopatek turbiny w celu regulacji przepływu powietrza, co pozwala na zmianę momentu obrotowego i prędkości obrotowej turbiny. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie pracy turbiny do warunków pracy silnika i potrzeb układu napędowego. Gruszka jest zwykle napędzana elektrycznie przez serwomotor lub hydraulicznie.