
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Siłownik podciśnieniowy potocznie zwany gruszką turbiny odpowiada za automatyczne ograniczanie maksymalnego doładowania jednostki napędowej, co przekłada się na żywotność oraz wydajność turbo. Gruszka wraz z zaworem N75 odpowiadają za sterowanie turbiną, a dokładniej mechanizmem zmiennej geometrii turbiny. Ruchy cięgna, w zależności od potrzeby otwierają lub zamykają kierownice VNT, regulując w ten sposób przepływ spalin. Awarii gruszki turbiny może zaburzyć prawidłową pracę turbosprężarki jak samego pojazdu.
Uszkodzona gruszka turbiny: objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę - Gruszka turbiny 1.9 TDI
Objawem uszkodzonej gruszki jest znaczny spadek mocy pojazdu, który odczuwalny jest w dwóch przypadkach:
1. niemoc pojazdu przy niskich obrotach tzw. turbodziura
2. niemoc auta przy wjeździe pod niewielkie wzniesienie – silnik uzyskuje moc dopiero w okolicach 3500 obr./min.
Turbodziura to nic innego jak zwłoka pojazdu, jego opóźniona reakcja na wciskany przycisk pedału gazu. Zjawisko to znacznie obniża komfort jazdy.

Jak pracuje gruszka turbiny - Regulacja gruszki turbiny
Jeżeli gruszka turbiny jest sprawna, jej cięgno wykonuje niewielkie, płynne ruchy. Natomiast skoku sztangi turbiny sugerować mogą zatarty, nieszczelny siłownik. Ciężko poruszające się cięgno oznaczać może również problem ze zmienną. Ustawienie gruszki turbiny powinno być przeprowadzane na specjalistycznej maszynie. Nawet najmniejszy obrót śrub regulacyjnych ma ogromne znaczenie na późniejszą pracę turbosprężarki.
Uszkodzona gruszka turbiny – objawy - Ile kosztuje wymiana gruszki turbiny

Diagnozowanie uszkodzenia i wymiana "gruszki" turbiny - Jak sprawdzić gruszkę turbiny?
Diagnozę gruszki turbiny można przeprowadzić samodzielnie. Jedną z metod jest obserwacja ruchów sztangi – skoki oraz ociężałe ruchy oznaczają awarie. Jej wymianę należy rozpocząć od wymontowania turbosprężarki. Następnie wystarczy już tylko odkręcić śruby którą trzymają gruszkę przy turbinie, w przypadku zapieczonych śrub należy wspomóc się preparatem penetrującym WD-40. Innym sposobem umożliwiającym zdiagnozowanie gruszki turbiny jest podpięcie pojazdu pod tester diagnostyczny – w przypadku niesprawności aktuatora pojawią się błędy zapisane w pamięci ECU.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze