Czy turbina pracuje na biegu jałowym?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Tak. Zatrzymując się na światłach czy też przed przejściem dla pieszych, wrzucając luz turbo nie przestaje pracować. Pozostawienie przez około 1-2 minuty pojazdu na biegu jałowym tzw. luzie, stosuje się także w celu schłodzenia turbiny po pokonaniu dłuższej trasy. Nagłe odcięcie zasilania w trakcie pracy turbosprężarki, a dokładniej wirnika turbiny wyrządzić może wiele szkód w układzie. Turbo jest elementem pojazdu, który wpływa na zwiększenie jego mocy, dlatego też jego praca trwa niezależnie od obrotów.
Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - 1.9 TDI załączanie turbiny
Turbo swoją pracę rozpoczyna już od momentu uruchomienia jednostki napędowej. Turbosprężarka działa nieprzerwanie, również na luzie, aż do momentu wyłączenia silnika. Kierowcy często zgłaszają się do nas z zapytaniem, kiedy włącza się turbo podczas jazdy samochodem – nie ma czegoś takiego. Od około 2500 – 3000 obr/min. odczuwalna jest praca turbiny. Następuje wtedy specyficzne wbijanie w fotel podczas przyspieszania.
EGR i turbo - ładowanie na jałowym, blok zaworów magnetycznych N75 - Jak jeździć dieslem z turbiną?
Niesprawny EGR powoduje, że spaliny nie trafiają na łopatki turbiny. Zablokowany zawór EGR skutkuje tym, że część spalin trafia do kolektora ssącego. Taka sytuacja powoduje znaczny spadek wydajności turbosprężarki. Zawór N75 jest to zawór sterujący ciśnieniem doładowania turbiny, w przypadku jego awarii następuje poszerzenie turbodziury – zwłoka pojazdu podczas przyspieszania.
Jazda z niesprawnym układem turbodoładowania może mieć negatywny wpływ zarówno na silnik, jak i na turbospeżarkę.
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Jazda z uszkodzoną turbiną?
Turbosprężarka napędzana jest spalinami z silnika oraz odpowiada za sprężanie powietrza zassanego przez dolot. O ile jej działanie jest proste, tak już warunki, w jakich przyszło jej pracować do łatwych nie należą. Dlatego też należy zapoznać się z zasadami jej eksploatacji, do których należą między innymi kontrola poziomu oleju, ale również i odpowiedni styl jazdy. Poruszanie się turbodoładowanym autem wyłącznie po mieście, jak i gaszenie pojazdu bez uprzedniego chłodzenia turbiny i silnika doprowadzić może do poważnych i kosztownych usterek.
Użytkowanie samochodu z turbiną - najważniejsze zasady - Jak działa turbina w aucie?
Aby uniknąć nagłej awarii turbosprężarki, warto przestrzegać podstawowych zasad. W pierwszej kolejności należy regularnie kontrolować poziom oleju silnikowego. Nie należy zapominać o cyklicznej wymianie oleju oraz filtrów. Warto przeprowadzać także diagnostykę całego układu turbodoładowania, ale również i układu dolotowego, jak i wydechowego. Kolejną istotną sprawą jest to, aby od razu reagować na objawy awarii turbo – bagatelizowanie głośnej pracy turbiny, wycieków oleju czy też ciemnych kłębów dymu wydobywających się z rury wydechowej doprowadzić może do kosztownych napraw.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek