Czy turbina chodzi na wolnych obrotach?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czy turbina chodzi na wolnych obrotach, czy istnieje włącznik i wyłącznik turbodoładowania w naszym samochodzie? Otóż turbosprężarka jest urządzeniem, które pracuje bez przerwy. Oczywiście, jeżeli jest w pełni sprawne i rozpoczniemy czynność, jaką jest odpalenie samochodu. Tylko te dwie zasady muszą być zrealizowane, żeby móc mówić o pracującej turbosprężarce. Niezależnie od posiadanych obrotów turbina działa stale i niezmiennie. Z racji tak sukcesywnych działań, obowiązkowe jest dbanie o prawidłowe jej działanie. „Zimny rozruch” czy gwałtowne kończenie jazdy stanowczo są niewskazane.
Turbina w samochodzie diesel – poprawne działania
Maszyna wirnikowa to dokładne urządzenie, w którym wirnik, czyli jeden z niewielkich elementów ją tworzących, jest pobudzany i wprawiany w ruch, dzięki spalinom pochodzącym z silnika samochodowego. Jego obroty mogą osiągać około 300 tysięcy na minutę. Przy tak wielkiej prędkości powstaje wysokie ciśnienie, którego właściwe odprowadzenie i prawidłowe smarowanie spełniają długowieczność turbodoładowania. Turbosprężarka odpowiedzialna za turbo w dieslu musi otrzymać optymalną temperaturę, przy wprawianiu auta w ruch, jak i po jego zakończeniu. Każdy czynny kierowca powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika, poczekać około minuty, aby olej samochodowy, uzyskując odpowiednią gęstość, mógł zostać przetransportowany po całym układzie. Gdy nie czekając, zwiększymy obroty silnika, olej może nie mieć szans na dotarcie do wszystkich elementów, które go potrzebują. To może w niedalekiej przyszłości nie wróżyć nic dobrego. Obowiązek poczekania określonego czasu tyczy się również zakończenia jazdy. Maszyna wirnikowa musi mieć czas, aby ochłonąć i zmniejszyć swą temperaturę. Należy wrzucić „luz” na 2 minuty podczas postoju. Istnieje możliwość schładzania turbiny podczas jazdy na niskich obrotach – około 1,5 tysiąca na minutę, ale tyczy się to gównie tras niedalekich. Wstrzymujmy się od dynamicznego zakończenia jazdy. Jeżeli nasze działania pozostawiają wiele do życzenia, nie stosujemy się do wyżej wymienionych wytycznych, to tylko kwestia czasu, jak przyjdzie nam się zmierzyć z awarią turbiny. Na pytanie: jak sprawdzić turbinę w silniku benzynowym, w silniku wysokoprężnym, odpowiedzieć może tylko i wyłącznie specjalista z autoryzowanego serwisu. Po wystąpieniu typowych objawów uszkodzonego układu turbo, w celu zmniejszenia dalszych konsekwencji awaryjnych, powinniśmy oddać pojazd szczegółowej diagnostyce. Tylko prawidłowa ocena usterki maszyny wirnikowej, może zażegnać ostateczny problem z turbiną. Regeneracja turbiny lub jej wymiana wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. Działania, które mają na celu postawieniu diagnozy to głównie demontaż turbiny i analiza poszczególnych części składowych urządzenia.
Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?
Możemy spotkać się z poglądem, który mówi, że maszyna wirnikowa, zaczyna pracować dopiero przy uzyskanych określonych obrotach. Nic bardziej mylnego. Taka opinia może miała rację bytu, podczas występowania turbosprężarek o stałej geometrii. W takiej sytuacji zjawisko „turbo dziury” sprawiło, że odczuwany dynamizm jady, przyspieszenie, było dopiero możliwy po mocnym wciśnięciu pedału gazu. Obecnie występujące turbosprężarki o zmiennej geometrii nie dają powodu do uzyskania efektu „turbo dziury”. Silnik pracuje płynnie, stale, dlatego też turbo nie jest aż tak mocno odczuwalne. Jak to się ma do pozostawieniu silnika na biegu jałowym? Otóż bieg jałowy to tak zwany „luz” i stanowi najniższą prędkość obrotową, jaką jest w stanie osiągnąć silnik. Czy turbina pracuje na biegu jałowym? Jak najbardziej. Bardzo często pozostawienie turbosprężarki na biegu jałowym służy jej ostygnięciu, czyli etapowi końcowemu jazdy samochodem osobowym. Wielu właścicieli samochodów osobowych szuka na forach motoryzacyjnych odpowiedzi na pytanie: od ilu obrotów załącza się turbo w dieslu? Czy jest jakaś określona wartość? Z reguły odpowiedź jest jedna, stale się przewijająca – turbosprężarka pracuje przez cały czas, turbina obraca się bez końca, od momentu zapalenia silnika. W zależności od rodzaju posiadanej maszyny wirnikowej, obrotów, które osiąga, możemy odczuć przyspieszenie. Dokładna liczba obrotów jest niemożliwa do ustalenia.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest napędzana przez spaliny wytwarzane przez silnik samochodu, a prędkość obrotów turbosprężarki zależy od prędkości obrotów silnika. Podczas pracy na niskich obrotach silnika, przepływ spalin jest mniejszy, co oznacza mniejsze obroty turbosprężarki. Natomiast, podczas pracy na wysokich obrotach silnika, przepływ spalin jest większy, co prowadzi do wyższych obrotów turbosprężarki. Więc w przypadku pracy silnika na wolnych obrotach praca turbosprężarki jest znacznie ograniczona a nawet może być nieaktywna.
Ciekawy artykuł na temat turbosprężarki. W końcu wiem kiedy w mojej skodzie załącza się turbo!