Localizations image

Czy powinno być słychać turbinę?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czy powinno być słychać turbinę?

Prawidłowo działająca turbina nie powinna być słyszalna, ponieważ praca tego podzespołu jest równa i nie dochodzi do żadnych zaburzeń w funkcjonowaniu silnika. Jeżeli turbo w twoim aucie zaczyna gwizdać na zimnym silniku, a dźwięk ten jest porównywalny do wycia karetki pogotowia, to jest to objaw świadczący o awarii turbo. Kolejną przyczyną hałasowania turbiny mogą być zanieczyszczenia, które dostały się do niej i powodują powstawanie ubytków strukturze – ona musi charakteryzować się szczelnością i optymalnym smarowaniem. Za występowanie nietypowych dźwięków, które związane są z pracą turbiny, odpowiadać mogą także luzy na jej wałku. Bądźmy świadomi tego, że nie każdy dźwięk, który wydobywa się spod maski samochodu i budzi obawy kierowcy, kusi pochodzić od turbosprężarki.

Objawy uszkodzonej turbiny - Objawy uszkodzonej turbiny benzyna

Głównym objawem świadczącym o uszkodzonej turbinie jest przede wszystkim spadek mocy samochodu oraz jego głośna praca. Bardzo często także z układu wydechowego wydobywają się ciemne i gęste kłęby dumy. Kierowcy nie powinni bagatelizować widocznego ubytku olejowego, który wskazywać może na jego wycieki. Również nagłe, zwiększone spalanie paliwa może nam sugerować, że z pojazdem dzieje się coś podejrzanego. Oprócz wspomnianych przed chwilą najczęstszych objawów awarii turbosprężarki, właściciel auta może spotkać się również ze świstem, pogwizdywaniem podzespołu podczas przyspieszania, a w skrajnych przypadkach uszkodzenia może wydawać dźwięk przypominający wycie syreny karetki pogotowia.

Czy powinno być słychać turbinę?

Dlaczego turbina pogwizduje? - Gwizd przy dodawaniu gazu diesel

Głównym powodem tego, że turbina gwiżdże, piszczy, czy wyje, jest jej nieprawidłowego działania. Jeżeli turbo pracuje w sposób prawidłowy i równy, to nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Co więcej, funkcjonowanie silnika nie jest w żaden sposób zaburzone – samochód nie kopci i ma moc. W sytuacji, w której usłyszymy gwizdanie turbosprężarki na niskich obrotach bądź świst podzespołu przy dodawaniu gazu, to w zasadzie należy przypuszczać, że turbina nie jest w pełni sprawna. Innymi słowy, gwizdanie turbo na zimnym silniku, a także powtarzająca się sytuacja, w której piszczy ona przy dodawaniu gazu, są informacją dla kierowcy o zepsutej turbinie, Najczęściej oznacza to, że wirnik wyrobił się w wyniku intensywnej eksploatacji w wysokiej temperaturze.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Gwizd turbiny przy dodawaniu gazu

Do objawów nieprawidłowo działającej turbiny w dieslu zaliczymy:
1. Spadek mocy jednostki napędowej oraz czarny dym wydobywający się z układu wydechowego.
2. Szarpanie w trakcie przyspieszania, które najczęściej wskazuje na blokowanie się układu zmiennej geometrii.
3. Pojawienie się oleju silnikowego w układzie dolotowym.
4. Włączanie się trybu awaryjnego silnika podczas naciskania pedału gazu.
5. Dziwne, metaliczne odgłosy, które wydostają się spod maski samochodu.
6. Gwizdy, świsty przy zwiększonych obrotach silnika.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie?

Komentarze

Wiktor 2022-12-30 08:04:04

Turbosprężarka jest elementem samochodu, który jest zasilany ciepłymi spalinami i obracającym się wałkiem, dlatego podczas pracy może emitować różne dźwięki. Jednakże, jeśli turbosprężarka jest sprawna i pracuje prawidłowo, dźwięki te powinny być raczej subtelne i nie powinny być słyszalne podczas normalnej jazdy.
Jeśli słyszysz niepokojące dźwięki z okolic turbosprężarki, takie jak szum, piszczenie lub chrobotanie, może to być oznaką problemów z turbosprężarką. W takim przypadku należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem w celu zdiagnozowania i usunięcia problemu. Nieleczenie problemów z turbosprężarką może prowadzić do poważniejszych awarii i kosztownych napraw.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO