W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy powinno być słychać turbinę?
Prawidłowo działająca turbina nie powinna być słyszalna, ponieważ praca tego podzespołu jest równa i nie dochodzi do żadnych zaburzeń w funkcjonowaniu silnika. Jeżeli turbo w twoim aucie zaczyna gwizdać na zimnym silniku, a dźwięk ten jest porównywalny do wycia karetki pogotowia, to jest to objaw świadczący o awarii turbo. Kolejną przyczyną hałasowania turbiny mogą być zanieczyszczenia, które dostały się do niej i powodują powstawanie ubytków strukturze – ona musi charakteryzować się szczelnością i optymalnym smarowaniem. Za występowanie nietypowych dźwięków, które związane są z pracą turbiny, odpowiadać mogą także luzy na jej wałku. Bądźmy świadomi tego, że nie każdy dźwięk, który wydobywa się spod maski samochodu i budzi obawy kierowcy, kusi pochodzić od turbosprężarki.
Objawy uszkodzonej turbiny - Objawy uszkodzonej turbiny benzyna
Głównym objawem świadczącym o uszkodzonej turbinie jest przede wszystkim spadek mocy samochodu oraz jego głośna praca. Bardzo często także z układu wydechowego wydobywają się ciemne i gęste kłęby dumy. Kierowcy nie powinni bagatelizować widocznego ubytku olejowego, który wskazywać może na jego wycieki. Również nagłe, zwiększone spalanie paliwa może nam sugerować, że z pojazdem dzieje się coś podejrzanego. Oprócz wspomnianych przed chwilą najczęstszych objawów awarii turbosprężarki, właściciel auta może spotkać się również ze świstem, pogwizdywaniem podzespołu podczas przyspieszania, a w skrajnych przypadkach uszkodzenia może wydawać dźwięk przypominający wycie syreny karetki pogotowia.
Dlaczego turbina pogwizduje? - Gwizd przy dodawaniu gazu diesel
Głównym powodem tego, że turbina gwiżdże, piszczy, czy wyje, jest jej nieprawidłowego działania. Jeżeli turbo pracuje w sposób prawidłowy i równy, to nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Co więcej, funkcjonowanie silnika nie jest w żaden sposób zaburzone – samochód nie kopci i ma moc. W sytuacji, w której usłyszymy gwizdanie turbosprężarki na niskich obrotach bądź świst podzespołu przy dodawaniu gazu, to w zasadzie należy przypuszczać, że turbina nie jest w pełni sprawna. Innymi słowy, gwizdanie turbo na zimnym silniku, a także powtarzająca się sytuacja, w której piszczy ona przy dodawaniu gazu, są informacją dla kierowcy o zepsutej turbinie, Najczęściej oznacza to, że wirnik wyrobił się w wyniku intensywnej eksploatacji w wysokiej temperaturze.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Gwizd turbiny przy dodawaniu gazu
Do objawów nieprawidłowo działającej turbiny w dieslu zaliczymy:
1. Spadek mocy jednostki napędowej oraz czarny dym wydobywający się z układu wydechowego.
2. Szarpanie w trakcie przyspieszania, które najczęściej wskazuje na blokowanie się układu zmiennej geometrii.
3. Pojawienie się oleju silnikowego w układzie dolotowym.
4. Włączanie się trybu awaryjnego silnika podczas naciskania pedału gazu.
5. Dziwne, metaliczne odgłosy, które wydostają się spod maski samochodu.
6. Gwizdy, świsty przy zwiększonych obrotach silnika.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze