Czy nowe turbo trzeba docierać?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Proces, jakim jest docieranie turbiny po regeneracji, jest rzeczą obowiązkową. To samo dotyczy fabrycznie nowej turbosprężarki. Docieranie nowej turbiny przebiega w sposób następujący – po uruchomieniu silnika jedyne, co należy zrobić, to pozwolić mu popracować na tzw. luzie – czyli na niskich obrotach przez około 30 – 40 min bez wciskania pedału gazu. Docieranie zarówno nowej, jak i zregenerowanej turbiny wpływa na jej żywotność. Ważną kwestią, która przyczynia się do trwałości każdej turbosprężarki jest również jazda po wymianie turbiny.
1. Jeździć autem z naprawionym turbo?
Aby nie doszło do ponownej awarii turbosprężarki, należy przestrzegać pewnych czynności, a są nimi:
- cykliczna wymiana oleju silnikowego oraz filtrów,
- częsta kontrola poziomu oleju,
- unikanie jazdy na wysokich obrotach w przypadku niedostatecznie rozgrzanego silnika,
- brak schładzania motoru napędowego po dynamicznej jeździe,
- unikać jazdy wyłącznie po mieście – w ten sposób auto nie ma możliwości dostatecznego rozgrzania się, jednocześnie dochodzi do szybszego zapychania filtra DPF/FAP.
Ważne jest również weryfikowanie stanu nie tylko turbosprężarki, ale również całego układu turbodoładowania oraz dolotu. Nawet najmniejsze uszkodzenie w przyszłości może być przyczyną poważnych uszkodzeń i kosztownych napraw.
Turbo padło po regeneracji – dlaczego?
Jeżeli dotknęła Cię tak nieprzyjemna sytuacja, jak awaria turbo po regeneracji, oznaczać to może, że nie zastosowałeś się do zasad prawidłowej eksploatacji turbosprężarki. Przyczyną mogło być również pominięcie pewnych wymogów montażowych turbo, jak chociażby wymiana oleju silnikowego – która jest obowiązkową czynnością.
Innym powodem, dlaczego turbina po regeneracji cechuje się brakiem mocy może być to, że nie nie została ona poprawnie zamontowana lub jest to nieodpowiednia turbina do Twojej jednostki napędowej. Brak mocy turbo po regeneracji sugerować może niedokładnie przeprowadzony proces naprawczy, jak i pominięty etap kalibracji turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Nowe turbo nie musi być koniecznie docierane, ale jest to zalecane w celu zwiększenia jego trwałości i zapewnienia prawidłowej pracy. Docieranie polega na stopniowym zwiększaniu obciążenia i prędkości turbiny, aby zwiększyć wytrzymałość i zmniejszyć ryzyko uszkodzenia podczas normalnej eksploatacji. W przypadku nowych turbo, proces docierania powinien trwać około 100 do 200 km i powinien być przeprowadzony przez wykwalifikowanego mechanika.