Czy chłodzenie turbosprężarki wpływa na długowieczność silnika? Dowiedz się prawdy!
Tak, chłodzenie turbosprężarki ma wpływ na długowieczność silnika. Turbina generuje ogromne ilości ciepła podczas pracy, a odpowiednie chłodzenie jest niezbędne dla jej prawidłowego funkcjonowania. Wysoka temperatura może prowadzić do przegrzania i przyspieszonego zużycia lub uszkodzenia elementów wewnętrznych podzespołu. Dodatkowo przegrzane turbosprężarki powodują często wydzielanie oleju, co z kolei może prowadzić do zanieczyszczenia i uszkodzenia innych części silnika, takich jak układ dolotowy. Dlatego właściwe studzenie komponentu po długiej podróży, zwłaszcza po agresywnej jeździe, jest kluczowe dla utrzymania turbosprężarki w dobrej kondycji, co z kolei przekłada się na długotrwałą i niezawodną pracę całego silnika.
Jeśli zastanawiasz się, jak prawidłowo przeprowadzić chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu, odpowiadamy, że wystarczy po dotarciu na miejsce docelowe, pozostawić silnik na biegu jałowym przez 1-2 minuty, dzięki któremu turbo zmniejszy swoją temperaturę.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
Czy turbinę w benzynie trzeba chłodzić?
Tak, turbinę w silniku benzynowym również należy chłodzić. Studzenie turbosprężarki w benzynie zapobiega przegrzaniu się części oraz zapewnienia jej właściwego funkcjonowanie. Proces chłodzenia odbywa się za pomocą cieczy chłodzącej, która krąży przez układ chłodzenia silnika, a część cieczy jest również kierowana do chłodzenia turbosprężarki. Dodatkowo po zakończeniu jazdy, zaleca się pozostawienie silnika na biegu jałowym przez pewien czas, aby umożliwić turbosprężarce stopniowe schłodzenie. Zatem studzenie turbo jest wymagane zarówno w silniku benzynowym, jak i wysokoprężnym.
Ile powinno się chłodzić turbo w dieslu?
Czas chłodzenia turbosprężarki w dieslu zależy od kilku czynników, przede wszystkim od intensywności jazdy:
- Po krótkiej jeździe miejskiej wystarczy około 30 sekund.
- Po dłuższej podróży z umiarkowaną prędkością zaleca się około 60 sekund.
- Po intensywnej jeździe lub autostradzie należy odczekać minimum 90 sekund, a czasami nawet do 2 minut.
Pamiętaj o odpowiedniej dbałości turbo w swoim aucie, ponieważ dzięki temu możesz znacznie przedłużyć żywotność turbiny, jak i silnika.
Co chłodzi turbosprężarkę?
Turbosprężarkę chłodzi olej silnikowy oraz powietrze. Olej odgrywa ważną rolę smarującą oraz studzącą poprzez przepływ przez obudowę łożyskową, gdzie odprowadza ciepło z turbiny i jednocześnie smaruje łożyska. Dodatkowo powietrze przepływające przez układ dolotowy również pomaga w chłodzeniu turbo, zwłaszcza podczas jazdy z dużymi prędkościami, gdy strumień powietrza może być bardziej skoncentrowany i przynosić większą ilość chłodzenia. Studzenie turbiny cieczą zapobiega przedwczesnemu zużyciu czy uszkodzeniom, dlatego jeśli chcesz prawidłowo dbać o komponent w swoim aucie, musisz pamiętać o wymianie oleju we właściwych odstępach czasowych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek