Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu, zwłaszcza po forsownej jeździe jest jak najbardziej wskazane. Taka zasada szczególnie mocno dotyczy silników z turbodoładowaniem. Ile czasu potrzebuje maszyna wirnikowa na uzyskanie odpowiedniej temperatury? Czy studzenie turbosprężarki faktycznie zdaje egzamin? Obecnie występuje bardzo bogata oferta modeli samochodów osobowych z turbodoładowaniem. Chcąc być posiadaczem pojazdu z długoterminowym działaniem maszyny wirnikowej, musimy przyswoić określone zasady eksploatacji - zwłaszcza odpowiednie wyłączenie silnika samochodowego. Szczególnie po dynamicznej trasie. Ciekawskich kierowców powinien zainteresować fakt, że nagłe zakończenie pracy silnika po długiej i szybkiej jeździe, skraca jego trwałość działania aż o 1/3.
Chłodzenie silnika po jeździe – zasada żywotności maszyny wirnikowej
W jakim celu zalecane jest studzenie silnika? Jeżeli jesteśmy użytkownikami pojazdu, który głównie pokonuje krótkie trasy, przy małym obciążeniu, nie musimy za bardzo obawiać się o krzepę naszego turbo urządzenia. Schody zaczynają się po przekroczeniu kilkudziesięciu lub kilkuset kilometrów po drodze szybkiego ruchu. Napęd został wtedy wykorzystany do maksymalnej pracy, więc trzeba wziąć pod uwagę konieczność schłodzenia silnika przed definitywnym jego wyłączeniem. Taka czynność szczególnie odnosi się do silników turbo, które poprzez występowanie sprężarki zostają wprowadzone w dynamikę jazdy. Nie da się ukryć, że turbosprężarka to urządzenie mechaniczne narażone na liczne obciążenia. Praca w wysokich temperaturach, przy wysokim ciśnieniu może odcisnąć piętno na jej trwałości. W trosce o turbodoładowanie konieczne jest jej chłodzenie i smarowanie. Oba te działania w głównej mierze należą do zadań oleju silnikowego. Chłodzenie turbiny cieczą jest potrzebne. Poprzez nagłe zatrzymanie samochodu na postoju występuje odcięcie dopływu cieczy smarującej do pracującej turbiny. Takie działanie mocno przyczynia się do zwęglenia oleju, zacierania łożysk czy zapychania przewodów olejowych. W jaki sposób wpłynąć na zmniejszenie ciepła w silniku? Po forsownej podróży można przeczekać około 2 minuty, podtrzymując pracę silnika na tak zwanym „luzie”, aby wirnik miał szansę na zmniejszenie swojej prędkości, a olej mógł doprowadzić do zmniejszenia temperatury urządzenia, zanim ostatecznie zgasimy samochód. Po przebytych niewielkich dystansach czas około 30 – 40 sekund powinien być odpowiedni do chłodzenia turbo po jeździe.
Dodatkowe chłodzenie turbiny
Jak ważny dla turbosprężarki jest proces chłodzenia, nie trzeba już nikomu udowadniać. Jako posiadacze pojazdu, które ma być w pełni sprawny, powinniśmy od siebie wymagać zachowania wszelkich działań zmierzających do takiego stanu rzeczy. Producenci postanowili wspomóc cały proces turbodoładowania i wprowadzili urządzenie – turbo timer, które ma za zadanie zmniejszyć problem z chłodzeniem turbosprężarki. Zainstalowanie tego urządzenia ułatwi nam czynność swobodnego zakończenia jazdy. Możemy bez problemu wyjść z samochodu i wyjąć kluczyki ze stacyjki. Turbo timer pozwala pracować silnikowi do uzyskania odpowiedniej temperatury. Jeżeli nasz samochód posiada dodatkowe zabezpieczenie w postaci alarmu, to montaż i działanie turbo timera nie stanowi żadnego problemu. Został on podłączony do tych samych układów, co blokada antywłamaniowa. Samochód jest bezpieczny i wszystkie dodatkowe wyposażenia, które zainstalowane w samochodzie, będą funkcjonować bez zarzutu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu jest ważne, ponieważ po pracy silnika, turbosprężarka jest jeszcze gorąca i może pozostać gorąca przez kilka minut po zatrzymaniu silnika. W przypadku, gdy auto jest natychmiast wyłączane po intensywnej pracy (np. podczas jazdy sportowej), istnieje ryzyko uszkodzenia turbosprężarki. Aby uniknąć uszkodzenia turbosprężarki, zaleca się, aby po zakończeniu jazdy pozostawić silnik włączony przez kilka minut, aby umożliwić chłodzenie turbosprężarki. W przypadku samochodów z automatycznym systemem chłodzenia turbosprężarki, system ten będzie działał automatycznie po wyłączeniu silnika. Inną metodą jest jazda "cool down" polegająca na jechaniu na wolnym biegu przez kilka minut po intensywnej jeździe, pozwala to na schłodzenie turbosprężarki i układu dolotowego powietrza. Jest to ważne zwłaszcza przy silnikach z turbosprężarką, ponieważ zbyt szybkie zatrzymanie silnika po intensywnej pracy, może spowodować uszkodzenie turbosprężarki poprzez zbyt wysokie temperatury.