
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czego nie robić z turbo?
Po pierwsze nie wyłączaj silnika od razu po dynamicznej jeździe – wysoka temperatura spalin, a także prędkość pracy turbiny skutkuje znacznym nagrzewaniem się tego podzespołu, dlatego po zakończeniu jazdy obciążającej silnik, należy chwilę odczekać na schłodzenie turbosprężarki. Po drugie nie wciskaj do oporu gazu na niskich obrotach, ponieważ przy gwałtownym wciśnięciu gazu do silnika trafiają więcej paliwa, ale z powodu niskich obrotów silnik nie jest w stanie go efektywnie spożytkować i reszta dostaje się do wydechu. Pamiętajmy także, że silniki turbodoładowane są bardziej wrażliwe na jakość paliwa. Na początku warto również poczekać, aż olej się rozgrzeje, ponieważ zbyt zimny środek smarujący nie zapewnia odpowiedniego smarowania, a to prowadzi do szybszego zużycia elementów silnika.
Benzynowy silnik turbo – 5 rzeczy, których nie powinieneś z nim robić - Jak jeździć z turbiną benzyna
Kierowca nie powinien wykręcać zimnego silnika na wysokie obroty, ponieważ powinno się dać czas silnikowi i turbosprężarce na rozgrzanie oraz rozprowadzenie oleju po całej instalacji. Drugim ważnym czynnikiem, o który warto zadbać, jest chłodzenie turbosprężarki, szczególnie kiedy silnik jest mocno rozgrzany - przed zakończeniem jazdy możemy zwolnić i wprowadzić silnik na niższe obroty lub przed wyłączeniem jednostki napędowej odczekać około 1-2 minut. Pamiętaj także, aby nie „dusić” silnika na niskich obrotach. Bardzo ważne są regularne i częste wymiany oleju silnikowego. Ostatnią kwestią jest to, żeby nie oszczędzać na paliwie, ponieważ nieodpowiednia liczba oktanowa czy zanieczyszczenie paliwa może doprowadzić do powolnego, ale skutecznego niszczenia silnika i układu wtryskowego.

Jak jeździć autem z turbiną? - Turbo benzyna
Turbosprężarki są produkowane tak, aby dorównały one żywnością silnikowi. Jednakże w rzeczywistości często nie pokrywa się to z założeniami konstruktorów, głównie z winy użytkowników. Pamiętajmy, aby nie obciążać silnika od razu po jego odpaleniu – poczekajmy około 30 sekund, aby olej silnikowy dotarł do wszystkich zakamarków układu smarowania i zabezpieczył turbosprężarkę przed skutkami tarcia. Podstawowe zasady dotyczą także wyłączania jednostki, dlatego po dotarciu na miejsce docelowe nie wyłączaj natychmiast silnika i daj mu kilka minut na schłodzenie się, w szczególności po dynamicznej jeździe. Odpowiednia eksploatacja to jedno, z kolei równie ważna jest także pielęgnacja – powinniśmy regularnie wymieniać filtr powietrza, ponieważ jeśli jest on zapchany, zmniejsza efektywność działania turbiny, z racji tego, że przepuszcza do niej zanieczyszczenia.

Jak wydłużyć życie turbosprężarki? - Uszkodzone turbo
Najważniejsza jest cykliczna wymiana oleju silnikowego oraz filtrów: powietrza i oleju, w przypadku uzupełniania oleju powinniśmy przestrzegać ilości zalecanej przez producenta. Istotną kwestią jest także styl jazdy – od razu po odpaleniu jednostki nie należy rozpoczynać jazdy od gwałtownego wciskania pedału gazu w podłogę, unikać należy też przesadzonej, ekonomicznej jazdy oraz poruszania się wyłącznie po mieście. W przypadku zakończenia jazdy jeszcze przed wyłączeniem silnika powinniśmy odczekać około 1-2 minut w celu schłodzenia turbosprężarki, a czas ten dodatkowo umożliwi spokojne wyhamowanie wirnikowi turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze