Czego nie robić z turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Czego nie robić z turbo?
Po pierwsze nie wyłączaj silnika od razu po dynamicznej jeździe – wysoka temperatura spalin, a także prędkość pracy turbiny skutkuje znacznym nagrzewaniem się tego podzespołu, dlatego po zakończeniu jazdy obciążającej silnik, należy chwilę odczekać na schłodzenie turbosprężarki. Po drugie nie wciskaj do oporu gazu na niskich obrotach, ponieważ przy gwałtownym wciśnięciu gazu do silnika trafiają więcej paliwa, ale z powodu niskich obrotów silnik nie jest w stanie go efektywnie spożytkować i reszta dostaje się do wydechu. Pamiętajmy także, że silniki turbodoładowane są bardziej wrażliwe na jakość paliwa. Na początku warto również poczekać, aż olej się rozgrzeje, ponieważ zbyt zimny środek smarujący nie zapewnia odpowiedniego smarowania, a to prowadzi do szybszego zużycia elementów silnika.
Benzynowy silnik turbo – 5 rzeczy, których nie powinieneś z nim robić - Jak jeździć z turbiną benzyna
Kierowca nie powinien wykręcać zimnego silnika na wysokie obroty, ponieważ powinno się dać czas silnikowi i turbosprężarce na rozgrzanie oraz rozprowadzenie oleju po całej instalacji. Drugim ważnym czynnikiem, o który warto zadbać, jest chłodzenie turbosprężarki, szczególnie kiedy silnik jest mocno rozgrzany - przed zakończeniem jazdy możemy zwolnić i wprowadzić silnik na niższe obroty lub przed wyłączeniem jednostki napędowej odczekać około 1-2 minut. Pamiętaj także, aby nie „dusić” silnika na niskich obrotach. Bardzo ważne są regularne i częste wymiany oleju silnikowego. Ostatnią kwestią jest to, żeby nie oszczędzać na paliwie, ponieważ nieodpowiednia liczba oktanowa czy zanieczyszczenie paliwa może doprowadzić do powolnego, ale skutecznego niszczenia silnika i układu wtryskowego.
Jak jeździć autem z turbiną? - Turbo benzyna
Turbosprężarki są produkowane tak, aby dorównały one żywnością silnikowi. Jednakże w rzeczywistości często nie pokrywa się to z założeniami konstruktorów, głównie z winy użytkowników. Pamiętajmy, aby nie obciążać silnika od razu po jego odpaleniu – poczekajmy około 30 sekund, aby olej silnikowy dotarł do wszystkich zakamarków układu smarowania i zabezpieczył turbosprężarkę przed skutkami tarcia. Podstawowe zasady dotyczą także wyłączania jednostki, dlatego po dotarciu na miejsce docelowe nie wyłączaj natychmiast silnika i daj mu kilka minut na schłodzenie się, w szczególności po dynamicznej jeździe. Odpowiednia eksploatacja to jedno, z kolei równie ważna jest także pielęgnacja – powinniśmy regularnie wymieniać filtr powietrza, ponieważ jeśli jest on zapchany, zmniejsza efektywność działania turbiny, z racji tego, że przepuszcza do niej zanieczyszczenia.
Jak wydłużyć życie turbosprężarki? - Uszkodzone turbo
Najważniejsza jest cykliczna wymiana oleju silnikowego oraz filtrów: powietrza i oleju, w przypadku uzupełniania oleju powinniśmy przestrzegać ilości zalecanej przez producenta. Istotną kwestią jest także styl jazdy – od razu po odpaleniu jednostki nie należy rozpoczynać jazdy od gwałtownego wciskania pedału gazu w podłogę, unikać należy też przesadzonej, ekonomicznej jazdy oraz poruszania się wyłącznie po mieście. W przypadku zakończenia jazdy jeszcze przed wyłączeniem silnika powinniśmy odczekać około 1-2 minut w celu schłodzenia turbosprężarki, a czas ten dodatkowo umożliwi spokojne wyhamowanie wirnikowi turbiny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbo to urządzenie, które jest częścią układu wydechowego w samochodach z silnikami o zapłonie samoczynnym. Służy do zwiększenia mocy silnika poprzez zwiększenie ciśnienia w komorze spalania. Nie należy robić następujących rzeczy z turbo:
Nie należy używać turbo, jeśli nie jest ono odpowiednio serwisowane i sprawne. Turbo musi być sprawne, aby działać prawidłowo i zapewniać maksymalną wydajność silnika.
Nie należy używać turbo, jeśli silnik jest zimny. Turbo wymaga wysokiej temperatury, aby działać prawidłowo, więc nie należy go używać, gdy silnik jest zimny.
Nie należy używać turbo, jeśli samochód jest wyposażony w nieodpowiednie opony lub hamulce. Turbo zwiększa moc silnika, więc nie należy go używać, jeśli samochód nie jest wyposażony w odpowiednie opony lub hamulce, ponieważ może to spowodować problemy z hamowaniem lub kontrolą samochodu.