Co wymienić przy wymianie turbo?

Przy wymianie turbiny równie ważna jest wymiana oleju wraz z filtrami oleju oraz powietrza. Należy również pamiętać, aby sprawdzić układ dolotowy i intercooler, ponieważ to właśnie tam zalegają resztki oleju. Przed montażem nowej turbiny powinno się zbadać, co zepsuło poprzednią oraz usunąć wszelkie skutki uszkodzenia. Równie ważne jest sprawdzenie i wyczyszczenie układu dolotowego i zasysania spalin. Zgodnie z zasadą naprawy trzeba wymienić intercooler na nowy razem z turbosprężarką.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Jazda po wymianie turbiny
Aby prawidłowo wymienić turbosprężarkę, to proces ten zaczyna się jeszcze przed jej demontażem. Na samym początku powinno się dokładnie wypłukać układ smarowania i zmienić filtr wraz z olejem na świeży, uruchamiając silnik na kilkanaście minut. W następnym kroku należy wylać olej, który służył do płukania i dopiero wtedy rozpocząć naprawę. Jeszcze przed zamontowaniem nowej turbosprężarki ważne jest zdiagnozowanie problemu, aby na wstępie nie zepsuć nowej. Przy wymianie turbiny koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia oleju wraz z drożnością kanałów, w których płynie olej, a także przewodu odpowietrzania.
1. Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Demontaż i montaż turbo
Turbosprężarki składają się z dwóch części: turbiny – części gorącej i sprężarki – części zimnej. Zanim zabierzemy się do wymiany turbosprężarki, powinniśmy pamiętać, aby zdiagnozować problem, który spowodował awarię tego elementu. Na początku dobrze by było włączyć silnik i doprowadzić go do roboczej temperatury, a następnie, uważając ze względu na wysoką temperaturę, ostrożnie spuścić olej. Kolejnym krokiem jest wyjęcie starego filtra oleju i wyrzucenie – trzeba zastąpić go nowym. Przy montażu turbiny pamiętajmy, aby montować ją w niezanieczyszczonym miejscu. Pamiętaj, żeby odłączyć przewód, który doprowadza olej.
2. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Jak sprawdzić smarowanie turbiny
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start, czyli uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Przed przystąpieniem do wymiany powinno się usunąć przyczynę zepsucia turbiny wraz z jej skutkami. Kolejną z istotnych kwestii jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Pamiętajmy o sprawdzeniu kolektora wydechowego, czy jest czysty i nie popękany.
3. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej - Docieranie turbiny po regeneracji
Aby nie zepsuć na starcie nowo zamontowanej turbosprężarki, powinniśmy pamiętać o kilku ważnych kwestiach w procesie montażu. Po pierwsze, zbadajmy przyczynę zepsucia poprzedniej turbosprężarki, aby ten sam problem nie zepsuł od razu nowo zamontowanej.

Sprawdźmy, czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej z turbiny są drożne, a także upewnij się, że układ smarowania dostarczy do turbosprężarki olej w określonej ilości i pod właściwym ciśnieniem. Pamiętajmy, aby wymienić olej silnikowy wraz filtrem oraz filtr powietrza. Równie ważne jest sprawdzenie drożności odpowietrzenia skrzyni korbowej, inaczej zwanej odmą.
Dodaj komentarz
