Co wymienić przy wymianie turbo?

Przy wymianie turbiny równie ważna jest wymiana oleju wraz z filtrami oleju oraz powietrza. Należy również pamiętać, aby sprawdzić układ dolotowy i intercooler, ponieważ to właśnie tam zalegają resztki oleju. Przed montażem nowej turbiny powinno się zbadać, co zepsuło poprzednią oraz usunąć wszelkie skutki uszkodzenia. Równie ważne jest sprawdzenie i wyczyszczenie układu dolotowego i zasysania spalin. Zgodnie z zasadą naprawy trzeba wymienić intercooler na nowy razem z turbosprężarką.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Jazda po wymianie turbiny
Aby prawidłowo wymienić turbosprężarkę, to proces ten zaczyna się jeszcze przed jej demontażem. Na samym początku powinno się dokładnie wypłukać układ smarowania i zmienić filtr wraz z olejem na świeży, uruchamiając silnik na kilkanaście minut. W następnym kroku należy wylać olej, który służył do płukania i dopiero wtedy rozpocząć naprawę. Jeszcze przed zamontowaniem nowej turbosprężarki ważne jest zdiagnozowanie problemu, aby na wstępie nie zepsuć nowej. Przy wymianie turbiny koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia oleju wraz z drożnością kanałów, w których płynie olej, a także przewodu odpowietrzania.
1. Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Demontaż i montaż turbo
Turbosprężarki składają się z dwóch części: turbiny – części gorącej i sprężarki – części zimnej. Zanim zabierzemy się do wymiany turbosprężarki, powinniśmy pamiętać, aby zdiagnozować problem, który spowodował awarię tego elementu. Na początku dobrze by było włączyć silnik i doprowadzić go do roboczej temperatury, a następnie, uważając ze względu na wysoką temperaturę, ostrożnie spuścić olej. Kolejnym krokiem jest wyjęcie starego filtra oleju i wyrzucenie – trzeba zastąpić go nowym. Przy montażu turbiny pamiętajmy, aby montować ją w niezanieczyszczonym miejscu. Pamiętaj, żeby odłączyć przewód, który doprowadza olej.
2. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Jak sprawdzić smarowanie turbiny
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start, czyli uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbiną na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Przed przystąpieniem do wymiany powinno się usunąć przyczynę zepsucia turbiny wraz z jej skutkami. Kolejną z istotnych kwestii jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Pamiętajmy o sprawdzeniu kolektora wydechowego, czy jest czysty i nie popękany.
3. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej - Docieranie turbiny po regeneracji
Aby nie zepsuć na starcie nowo zamontowanej turbosprężarki, powinniśmy pamiętać o kilku ważnych kwestiach w procesie montażu. Po pierwsze, zbadajmy przyczynę zepsucia poprzedniej turbosprężarki, aby ten sam problem nie zepsuł od razu nowo zamontowanej.

Sprawdźmy, czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej z turbiny są drożne, a także upewnij się, że układ smarowania dostarczy do turbosprężarki olej w określonej ilości i pod właściwym ciśnieniem. Pamiętajmy, aby wymienić olej silnikowy wraz filtrem oraz filtr powietrza. Równie ważne jest sprawdzenie drożności odpowietrzenia skrzyni korbowej, inaczej zwanej odmą.
Dodaj komentarz

Komentarze
Przy wymianie turbo należy wymienić następujące elementy: uszczelniacze zarówno na stronie ssącej, jak i dolotowej, o-ringi, filtry oleju, ewentualnie przewody turbo. Należy również sprawdzić i wymienić uszczelki oraz uszczelniacze w układzie dolotowym i wydechowym. Zalecane jest też przeprowadzenie testów kompresji i przepływu powietrza po wymianie. To generalnie podstawowe zalecenie, ale zależy to też od konkretnego pojazdu i problemów.