Localizations image

Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Najczęstszą przyczyną braku mocy po wymianie turbo jest niedokładnie przeprowadzony proces regeneracji. Niestarannie wyczyszczona zmienna geometria spalin VNT, brak przeprowadzonej kalibracji turbo lub źle ustawiona sztanga turbiny – to również powodować będzie, że turbosprężarka nie będzie pracowała w swoim całym zakresie.

Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna
Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna

Niemoc pojazdu po zamontowaniu fabrycznie nowej turbiny lub też turbosprężarki po regeneracji wskazywać może, że podczas jej podłączania popełniony został błąd – skręcone, zagięte przewody. Również nieodpowiednio dobrana turbosprężarka do silnika pojazdu będzie powodowała zaburzenie pracy pojazdu.

1. Źle zregenerowana turbina - typowe objawy

Błędnie przeprowadzona regeneracja turbosprężarki będzie powodowała nie tylko spadek osiągów pojazdu, poszerzona turbodziura, pogorszona praca turbo, a także wzmożone dymienie z układu wydechowego. Niewłaściwie zregenerowana turbosprężarka charakteryzuje się głośną pracą – pogwizdywanie, świst podczas przyspieszania, czy też inne podejrzane dźwięki – w takiej sytuacji należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem w celu przeprowadzenia korekty regeneracji, w przeciwnym razie dojść może do poważnych i nieodwracanych uszkodzeń nie tylko turbo, ale również i jednostki napędowej.

Adaptacja turbosprężarki – dlaczego jest obowiązkowa?

Adaptacja, nazywana również docieraniem turbiny po regeneracji, jest czynnością obowiązkową do przeprowadzenia w przypadku montażu nowej turbosprężarki. Prawidłowo zaadaptowana turbina pozytywnie wpływa na dalszą eksploatację nie tylko samego turbo, ale również i całego układu turbodoładowania.

Adaptacja turbosprężarki – dlaczego jest obowiązkowa?
Adaptacja turbosprężarki – dlaczego jest obowiązkowa?

Docieranie turbosprężarki jest na tyle prostą czynnością, że można ją przeprowadzić samodzielnie. Po zamontowaniu turbo i odpaleniu auta jedyne, co należy zrobić, to pozostawić silnik przez około 40 minut na wolnych obrotach. Zdecydowanie odradza się osiągania wysokich obrotów zaraz po odpaleniu jednostki napędowej.

Przypominamy, że przed zamontowaniem zregenerowanej turbosprężarki należy wymienić stary wyeksploatowany olej silnikowy na świeży, wysokiej jakości. Tak samo należy postąpić z filtrem oleju. W przypadku wymiany uszczelek odradzamy stosowanie past oraz silikonów uszczelniających, mogą one spowodować zator w przewodach olejowych oraz doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Test gruszki turbiny 09 lutego 2021

Test gruszki turbiny

W celu upewnienia się, czy po regeneracji turbosprężarki prawidłowo został ustawiony mech...

Turbosprężarka - co to jest turbosprężarka? działanie turbosprężarki 02 października 2018

Turbosprężarka - co to jest turbosprężarka? działanie turbosprężarki

1. TurbosprężarkaCo to jest turbosprężarka? Działanie turbosprężarki.Łopatki wirnika...

Czy jest turbo w benzynie? 11 lutego 2022

Czy jest turbo w benzynie?

Czy jest turbo w benzynie Tak, silniki benzynowe mogą być wyposażone w doładowanie tur...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO