Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna
Najczęstszą przyczyną braku mocy po wymianie turbo jest niedokładnie przeprowadzony proces regeneracji. Niestarannie wyczyszczona zmienna geometria spalin VNT, brak przeprowadzonej kalibracji turbo lub źle ustawiona sztanga turbiny – to również powodować będzie, że turbosprężarka nie będzie pracowała w swoim całym zakresie.
Niemoc pojazdu po zamontowaniu fabrycznie nowej turbiny lub też turbosprężarki po regeneracji wskazywać może, że podczas jej podłączania popełniony został błąd – skręcone, zagięte przewody. Również nieodpowiednio dobrana turbosprężarka do silnika pojazdu będzie powodowała zaburzenie pracy pojazdu.
1. Źle zregenerowana turbina - typowe objawy
Błędnie przeprowadzona regeneracja turbosprężarki będzie powodowała nie tylko spadek osiągów pojazdu, poszerzona turbodziura, pogorszona praca turbo, a także wzmożone dymienie z układu wydechowego. Niewłaściwie zregenerowana turbosprężarka charakteryzuje się głośną pracą – pogwizdywanie, świst podczas przyspieszania, czy też inne podejrzane dźwięki – w takiej sytuacji należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem w celu przeprowadzenia korekty regeneracji, w przeciwnym razie dojść może do poważnych i nieodwracanych uszkodzeń nie tylko turbo, ale również i jednostki napędowej.
Adaptacja turbosprężarki – dlaczego jest obowiązkowa?
Adaptacja, nazywana również docieraniem turbiny po regeneracji, jest czynnością obowiązkową do przeprowadzenia w przypadku montażu nowej turbosprężarki. Prawidłowo zaadaptowana turbina pozytywnie wpływa na dalszą eksploatację nie tylko samego turbo, ale również i całego układu turbodoładowania.
Docieranie turbosprężarki jest na tyle prostą czynnością, że można ją przeprowadzić samodzielnie. Po zamontowaniu turbo i odpaleniu auta jedyne, co należy zrobić, to pozostawić silnik przez około 40 minut na wolnych obrotach. Zdecydowanie odradza się osiągania wysokich obrotów zaraz po odpaleniu jednostki napędowej.
Przypominamy, że przed zamontowaniem zregenerowanej turbosprężarki należy wymienić stary wyeksploatowany olej silnikowy na świeży, wysokiej jakości. Tak samo należy postąpić z filtrem oleju. W przypadku wymiany uszczelek odradzamy stosowanie past oraz silikonów uszczelniających, mogą one spowodować zator w przewodach olejowych oraz doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Dodaj komentarz
