Localizations image

Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Najczęstszą przyczyną braku mocy po wymianie turbo jest niedokładnie przeprowadzony proces regeneracji. Niestarannie wyczyszczona zmienna geometria spalin VNT, brak przeprowadzonej kalibracji turbo lub źle ustawiona sztanga turbiny – to również powodować będzie, że turbosprężarka nie będzie pracowała w swoim całym zakresie.

Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna
Brak mocy po wymianie turbiny – przyczyna

Niemoc pojazdu po zamontowaniu fabrycznie nowej turbiny lub też turbosprężarki po regeneracji wskazywać może, że podczas jej podłączania popełniony został błąd – skręcone, zagięte przewody. Również nieodpowiednio dobrana turbosprężarka do silnika pojazdu będzie powodowała zaburzenie pracy pojazdu.

1. Źle zregenerowana turbina - typowe objawy

Błędnie przeprowadzona regeneracja turbosprężarki będzie powodowała nie tylko spadek osiągów pojazdu, poszerzona turbodziura, pogorszona praca turbo, a także wzmożone dymienie z układu wydechowego. Niewłaściwie zregenerowana turbosprężarka charakteryzuje się głośną pracą – pogwizdywanie, świst podczas przyspieszania, czy też inne podejrzane dźwięki – w takiej sytuacji należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem w celu przeprowadzenia korekty regeneracji, w przeciwnym razie dojść może do poważnych i nieodwracanych uszkodzeń nie tylko turbo, ale również i jednostki napędowej.

Adaptacja turbosprężarki – dlaczego jest obowiązkowa?

Adaptacja, nazywana również docieraniem turbiny po regeneracji, jest czynnością obowiązkową do przeprowadzenia w przypadku montażu nowej turbosprężarki. Prawidłowo zaadaptowana turbina pozytywnie wpływa na dalszą eksploatację nie tylko samego turbo, ale również i całego układu turbodoładowania.

Adaptacja turbosprężarki – dlaczego jest obowiązkowa?
Adaptacja turbosprężarki – dlaczego jest obowiązkowa?

Docieranie turbosprężarki jest na tyle prostą czynnością, że można ją przeprowadzić samodzielnie. Po zamontowaniu turbo i odpaleniu auta jedyne, co należy zrobić, to pozostawić silnik przez około 40 minut na wolnych obrotach. Zdecydowanie odradza się osiągania wysokich obrotów zaraz po odpaleniu jednostki napędowej.

Przypominamy, że przed zamontowaniem zregenerowanej turbosprężarki należy wymienić stary wyeksploatowany olej silnikowy na świeży, wysokiej jakości. Tak samo należy postąpić z filtrem oleju. W przypadku wymiany uszczelek odradzamy stosowanie past oraz silikonów uszczelniających, mogą one spowodować zator w przewodach olejowych oraz doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Objawy uszkodzonej turbiny - co jest na rzeczy 17 listopada 2020

Objawy uszkodzonej turbiny - co jest na rzeczy

Objawy uszkodzonej turbiny – co jest na rzeczy? Podczas podróży samochodem osobowym...

Części do turbosprężarek 02 października 2018

Części do turbosprężarek

1. Budowa oraz ceny części do turboTeoretycznie turbosprężarka powinna wstanie...

Regeneracja 02 października 2018

Regeneracja

1. Zalety oraz wady turbosprężarek oraz ich regeneracjaTurbosprężarka, czyli...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO