Awaria turbo - pęknięty wirnik turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zerwanie, pęknięcie wirnika turbiny jest dość poważną awarią, do której dojść mogło poprzez jego kontakt z ciałem obcym, które przedostało się do turbiny od strony układu dolotowego, ale również tym ciałem obcym może być oderwany fragment tłoka, czy też zaworu. Inną przyczyną może być nadmierna prędkość obrotowa tzw. overspeeding, a także zbyt wysoka temperatura panująca wewnątrz turbiny, spowodowana niedostateczną ilością oleju silnikowego lub uszkodzonym intercoolerem.
Zerwanie wirnika turbiny od strony układu wydechowego doprowadzić może do kolejnej usterki mianowicie katalizatora, oderwane elementy potrafią doprowadzić do jego nieodwracalnego zniszczenia. Dodać należy, ze względu na swoją budowę, a dokładniej jej skład jest drogim elementem pojazdu.
1. Objawy uszkodzonego wirnik turbiny
Znaczny spadek mocy pojazdu, głośna praca turbosprężarki, zazwyczaj jest to zgrzytanie przypominające ścieranie się ze sobą metalowych elementów – są to najczęstsze objawy, które wskazywać mogą na awarię elementu wirującego, jakim jest wirnik turbo. Uszkodzeniu turbiny towarzyszą również opary gęstego dymu wydobywające się z układu wydechowego, zaburzona praca jednostki napędowej oraz znaczny ubytek oleju i jego wycieki.
Brak szybkiej reakcji na tak zaistniałą sytuację doprowadzić może do poważnej awarii pojazdu, jak chociażby rozbieganie się silnika.
Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
Samodzielna diagnostyka układu turbodoładowania polega na dokładnych jego oględzinach, czy nie ma śladów oleju na turbinie, przewodach lub pod pojazdem oraz na nasłuchiwaniu, czy nie występują niepożądane dźwięki, jak chociażby wycie, świst, chrobotanie lub pohukiwanie.
Innym sposobem na weryfikację stanu zarówno turbo, jak i pojazdu jest podpięcie specjalistycznego komputera diagnostycznego. Umożliwia on na odczytanie błędów, które zapisane zostały w pamięci sterownika komputera.
Oczywiście diagnostykę turbosprężarki przeprowadzić można demontując ją z pojazdu, a następnie poprzez rozkręcenie jej na części pierwsze dokonać można dokładnej analizy jej stanu, jak i kondycji jej poszczególnych komponentów.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Awaria turbosprężarki, w której dochodzi do pęknięcia wirnika turbiny, jest poważnym problemem, który może prowadzić do całkowitej awarii układu doładowania. Pęknięcie wirnika może być spowodowane przez wiele czynników, takich jak:
Nadmierne obciążenie: Jeśli turbosprężarka jest przeciążana, może to prowadzić do pęknięcia wirnika.
Brak smarowania: Brak odpowiedniego smarowania może prowadzić do zużycia łożysk i wirnika.
Zanieczyszczenie oleju: Zanieczyszczenie oleju może prowadzić do uszkodzenia wirnika.
Niski poziom oleju: Niski poziom oleju w silniku może prowadzić do zbyt niskiego ciśnienia oleju w układzie smarowania turbosprężarki, co z kolei może prowadzić do uszkodzenia wirnika.
Jeśli pęknięcie wirnika jest stwierdzone, należy natychmiastowo zatrzymać silnik i skontaktować się z profesjonalnym warsztatem. Naprawa takiej awarii wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego sprzętu, a w niektórych przypadkach konieczna będzie wymiana całej turbosprężarki.