bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

Skup – Sprzedaż | Turbiny samochodowe regeneracja – Poznań, Wrocław, Mielec, Kraków

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


W samochodach coraz częściej pojawiają się różne układy doładowania, z których najczęściej wybierane przez producentów są turbosprężarki, powszechnie nazywane turbinami.

Turbina w samochodzie pełni niezwykle ważną rolę, jest bowiem odpowiedzialna za napędzanie układu turbodoładowania. Jest to także najgorętszy element turbosprężarki, którego temperatura robocza osiąga temperatury bliskie tysiącowi stopni Celsjusza, dlatego też jej wykonanie musi być niezwykle precyzyjne, a materiały, z których powstaje turbina koniecznie muszą być bardzo wytrzymałe. Materiały i stopy, z których odlewane są korpusy turbin są zatem starannie dobierane przez producentów tych urządzeń, do których należą takie firmy jak chociażby BorgWarner, produkująca turbosprężarki KKK czy koncern Honeywell, który jest obecnym właścicielem najbardziej znanego producenta turbosprężarek samochodowych – firmy Garrett.

Turbosprężarki mogą pracować samodzielnie lub z dodatkowym urządzeniem w postaci drugiej turbosprężarki lub kompresora, taki układ nazywany jest dwustopniowym systemem doładowania i polega na zamontowaniu dwóch identycznych(BiTurbo) bądź jednej mniejszej od drugiej turbosprężarki(TwinTurbo) celem otrzymywania doładowania od niższych obrotów silnika i bez zjawiska turbodziury. Najczęściej spotykanym rozwiązaniem dotyczącym wymienionej turbodziury nie jest jednak dwustopniowy system doładowania, lecz systemy kierowania spalin z przodującą w tej grupie technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny. Do najpowszechniej stosowanych systemów kierowania spalin zaliczyć można także zawór upustu spalin, nazywany często „wastegate”. Zawór ten zapobiega przedostawaniu się nadmiernej ilości spalin poprzez przekierowywanie ich bezpośrednio do układu wydechowego.

Technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny z kolei reguluje prędkość przelotową spalin, dzięki czemu przy niskich obrotach silnika kierownice ustawiają się w pozycji wymuszającej wyższą prędkość przelotową, przyczyniając się w ten sposób do większej prędkości obrotowej rdzenia turbosprężarki. Przekłada się to na zwiększenie osiągów silnika, poprawę charakterystyki pracy poprzez zwiększenie płynności i zakresu działania turbiny, a także na całkowite wyeliminowanie turbodziury. Przy technologii zmiennej geometrii kierownic turbiny nie dochodzi do przeładowania jednostki napędowej, ponieważ przy wysokich obrotach silnika kierownice w turbinie ustawiają się w pozycji pozwalającej na jak najbardziej swobodny przepływ spalin, dzięki czemu nie dochodzi do nadmiernego zwiększenia prędkości obrotowej rdzenia turbosprężarki.

Przyczyny uszkodzenia turbiny mogą być różne, jednak jej serwis opiera się o trzy rozwiązania, a mianowicie zakup używanej lub nowej turbosprężarki oraz regeneracja uszkodzonego urządzenia. O ile zakup używanej turbosprężarki nie jest najdroższym rozwiązaniem, to może się takim okazać po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów z zamontowaną „nową” turbiną. Znacznie lepiej jest kupić nowe urządzenie, jednakże niektóre modele turbosprężarek są szczególnie trudne do znalezienia na rynku pierwotnym, a ich ceny potrafią przekroczyć wartość samochodu, w którym miałyby być zamontowane. Dlatego też najrozsądniej jest wybrać regenerację turbosprężarki w turbo-serwisie Melett, która jest nie tylko tańsza od zakupu fabrycznie nowego egzemplarza, ale też pozwala na uzyskanie zbliżonych parametrów bez konieczności martwienia się o stan urządzenia po odpowiednio wykonanej usłudze naprawy.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.