bosch service regeneracja turbosprężarek

regeneracja

turbosprężarek samochodowych

film pracowni naprawy turbosprężarek

VOLKSWAGEN Turbina Passat B6 – Turbosprężarka regeneracja Melett ASO Warsztat – zobacz cennik

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Volkswagen Passat B6 powstał jako kolejna generacja znanego i cenionego na świecie przedstawiciela segmentu D, w którym wiele wersji silnikowych wyposażonych było w turbosprężarki.

Szósta generacja Passata była powrotem do prostego zawieszenia przedniego, opartego o kolumny McPhersona oraz dużej przestrzeni użytkowej pojazdu. Był to również krok w kierunku mniej szarawej, znanej z poprzednich generacji Passata stylistyki, dzięki czemu samochód wzbudził ogromne zainteresowanie już w momencie jego prezentacji w Genewie w 2005 roku. Samochód ten określić dałoby się jako solidnego przedstawiciela segmentu D, gdyby nie awaryjność dwulitrowych jednostek wysokoprężnych zasilanych pompowtryskiwaczami oraz niektórych elementów elektronicznych, takich jak na przykład hamulec ręczny. Passat B6 sprzedawał się głównie dzięki pochlebnym opiniom poprzednich generacji, jednak miał on też swoje zalety takie jak solidne spasowanie elementów wnętrza, bogate wyposażenie, wysoka ergonomia i przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i w bagażniku, który w zależności od wersji nadwozia i napędu mógł pomieścić od 565 do nawet 1730 litrów w przypadku wersji kombi(przy złożonej tylnej kanapie).

Volkswagen Passat B6 dostępny był w bardzo szerokiej gamie napędowej, w której znalazło się 8 jednostek z zapłonem iskrowym i 10 silników z zapłonem samoczynnym. W przypadku motorów benzynowych, zasilających Passata B6 doładowanie w postaci turbosprężarki posiadały jednostki 1.4TSI 122KM, 1.4TSI EcoFuel 150KM, 1.8TSI 160KM oraz 2.0TSI o mocy 200 koni mechanicznych. Wszystkie montowane w szóstej generacji Passata silniki Diesla posiadały turbodoładowanie, było to jednostki: 1.6TDI 16V Common Rail 105KM, 1.9TDI Pumpe Düse(zasilanie pompowtryskiwaczami) 105KM, 2.0TDI 16V CR 110KM, 2.0TDI PD 136KM, 2.0TDI PD 140KM, 2.0TDI 16V PD 140KM, 2.0TDI 16V CR 140KM, 2.0TDI Blue TDI 16V CR 143KM(ten silnik uzyskał normę emisji spalin Euro 6), 2.0TDI 16V PD 170KM oraz 2.0 TDI 16V CR osiągający 170KM. Napęd przekazywany był na przednie lub wszystkie koła(wersje 4 Motion) za pomocą 5 i 6-cio biegowej przekładni manualnej lub 6 bądź siedmiobiegowej skrzyni automatycznej DSG, która niestety często bywała awaryjna.

Turbosprężarki w Passacie B6, czy B5 nie należą do najbardziej awaryjnych podzespołów, jednak w przypadku niewłaściwej eksploatacji lub dostania się do wnętrza turbiny drobinek materiałów tudzież innych zanieczyszczeń serwis może okazać się niezwykle kosztowny, ponieważ fabrycznie nowe turbosprężarki do Passata szóstej generacji osiągają wysokie ceny na rynku detalicznym. Na szczęście turbinę Passata bardzo często da się poddać regeneracji, czyli naprawie polegającej na przeczyszczeniu i wymianie jedynie zużytych lub uszkodzonych elementów turbosprężarki, co sprawia iż posiada ona odpowiednie dla nowego urządzenia parametry w zamian za niższą kwotę od jego zakupu. Regenerację turbosprężarki Passata B6 należy jednak powierzyć profesjonalnemu zakładowi – Turboserwis Melett, który jest wyspecjalizowany w przeprowadzaniu takich napraw, ponieważ niewłaściwie zregenerowana turbina może doprowadzić do uszkodzenia lub nawet zniszczenia silnika.

Regeneracja turbosprężarek dla miast Warszawa, Łódź, Wrocław, Poznań, Kielce, Kraków, Katowice, Opole, Bielsko Biała.
Naprawa turbosprężarek Częstochowa, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Grudziądz, Gorzów Wielkopolski.
Testy turbosprężarek Piła, Suwałki, Elbląg, Ełk, Siedlce, Radom, Mielec, Rzeszów.
Czyszczenie turbosprężarek Lublin, Tarnów, Zielona Góra, Bydgoszcz, Legnica, Krosno, Kalisz, Rybnik, Gliwice.
Turbosprężarki Nowy Sącz, Tychy, Jelenia Góra, Nysa, Stargard Szczeciński, Wałbrzych, Koszalin, Starachowice.