Localizations image

Zapchany spływ oleju z turbo 1.6 HDI

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Dolegliwością pojazdów z silnikiem 1.6 HDI jest często występująca niedrożność przewodu olejowego. W przewodzie spływowym zamontowane zostało sitko, na którym zatrzymują się różnego rodzaju zanieczyszczenia, co powoduje zaburzenie swobodnego spływu oleju, może to powodować przegrzanie lub zatarcie turbo.

zapchany spływ turbo

Niedrożne lub też mocno wyeksploatowane przewody układu turbodoładowania powodować mogą wyciek oleju z turbiny, objawy to zazwyczaj obecność oleju poza miską olejową, ale również zgrzyty podczas pracy turbosprężarki. Spływ oleju z turbo może również zakłócać zablokowana odma turbiny.

1. Wyeksploatowany pierścień uszczelniający turbosprężarki

Oprócz odpowiedniej ilości oleju w turbosprężarce ważne jest również zadbanie o jej uszczelnienie, dlatego też warto kontrolować jego stan. Podczas wymiany oleju silnikowego w przypadku montażu turbosprężarki, zaleca się również wymianę pierścieni nieszczeniący turbo, jednoczesne pamiętając o tym, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar. Wyeksploatowane lub też źle doprane oringi powodować mogą wycieki oleju silnikowego.

Co oznacza olej od zimnej strony turbiny?

Występowanie oleju silnikowego od zimnej strony turbiny, czyli od strony koła kompresji wskazuje na niemałą awarię turbosprężarki. Przyczyn może być kilka – uszkodzone lub też nieodpowiednio dopasowane przewody dolotowe, brak drożności w układzie wydechowym (zatkany filtr DPF). Przedostawanie się oleju na koło kompresji oznaczać może również problem z rdzeniem turbosprężarki. Być może doszło do jego zużycia lub też podczas naprawy Twój mechanik zastosował gorszej jakości, chiński odpowiednim oryginalnej części. W przypadku nieodpowiednio dopasowanej turbosprężarki do silnika pojazdu również dochodzić może dp przedostawania się oleju poza układ turbodoładowania. W przypadku uzupełniania oleju silnikowego należy upewnić się, jaka jego ilość zalecana jest przez producenta – zbyt wysoki poziom oleju w misce będzie powodował jego wyciek nie tylko od strony sprężarki, ale także od strony turbiny.

olej od zimnej strony turbo

Jeżeli turbo puszcza olej do intercoolera problemem może być zbyt wysokie ciśnienie panujące w turbosprężarce, które wypycha olej nie tylko do dolotu, ale także do układu wydechowego.

Komentarze

Radek 2023-01-12 14:40:10

Zapchany spływ oleju z turbosprężarki w silniku 1.6 HDI może być spowodowany kilkoma różnymi czynnikami. Przyczyny mogą obejmować:
-Niedostateczna ilość oleju silnikowego: Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, może to prowadzić do przegrzania turbosprężarki, co skutkuje uszkodzeniem uszczelniaczy i pozostawieniem oleju na zewnątrz turbosprężarki.
-Zanieczyszczenie oleju: Jeśli olej silnikowy jest zanieczyszczony, może on blokować przepływ oleju przez turbosprężarkę, co prowadzi do zapchania spływu oleju.
-Uszkodzenie uszczelniaczy: Uszczelniacze w turbosprężarce mogą być uszkodzone przez przegrzanie lub inne uszkodzenia, co prowadzi do przecieku oleju.
-Nieprawidłowe działanie układu smarowania: Jeśli układ smarowania jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do braku odpowiedniego smarowania turbosprężarki i zapchania spływu oleju.
Aby rozwiązać problem z zapchanym spływem oleju z turbosprężarki, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie mógł przeprowadzić diagnostykę i znaleźć przyczynę problemu. Może to obejmować wymianę uszczelniaczy, czyszczenie lub naprawę układu smarowania lub wymianę turbosprężarki, jeśli jest ona uszkodzona.
Regularne kontrolowanie poziomu oleju i jego wymiana na czasie, jest kluczowe dla zachowania sprawności silnika i turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO