blog

Zapchany spływ oleju z turbo 1.6 HDI

8 listopada 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Dolegliwością pojazdów z silnikiem 1.6 HDI jest często występująca niedrożność przewodu olejowego. W przewodzie spływowym zamontowane zostało sitko, na którym zatrzymują się różnego rodzaju zanieczyszczenia, co powoduje zaburzenie swobodnego spływu oleju, może to powodować przegrzanie lub zatarcie turbo.

zapchany spływ turbo

Niedrożne lub też mocno wyeksploatowane przewody układu turbodoładowania powodować mogą wyciek oleju z turbiny, objawy to zazwyczaj obecność oleju poza miską olejową, ale również zgrzyty podczas pracy turbosprężarki. Spływ oleju z turbo może również zakłócać zablokowana odma turbiny.

1. Wyeksploatowany pierścień uszczelniający turbosprężarki

Oprócz odpowiedniej ilości oleju w turbosprężarce ważne jest również zadbanie o jej uszczelnienie, dlatego też warto kontrolować jego stan. Podczas wymiany oleju silnikowego w przypadku montażu turbosprężarki, zaleca się również wymianę pierścieni nieszczeniący turbo, jednoczesne pamiętając o tym, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar. Wyeksploatowane lub też źle doprane oringi powodować mogą wycieki oleju silnikowego.

Co oznacza olej od zimnej strony turbiny?

Występowanie oleju silnikowego od zimnej strony turbiny, czyli od strony koła kompresji wskazuje na niemałą awarię turbosprężarki. Przyczyn może być kilka – uszkodzone lub też nieodpowiednio dopasowane przewody dolotowe, brak drożności w układzie wydechowym (zatkany filtr DPF). Przedostawanie się oleju na koło kompresji oznaczać może również problem z rdzeniem turbosprężarki. Być może doszło do jego zużycia lub też podczas naprawy Twój mechanik zastosował gorszej jakości, chiński odpowiednim oryginalnej części. W przypadku nieodpowiednio dopasowanej turbosprężarki do silnika pojazdu również dochodzić może dp przedostawania się oleju poza układ turbodoładowania. W przypadku uzupełniania oleju silnikowego należy upewnić się, jaka jego ilość zalecana jest przez producenta – zbyt wysoki poziom oleju w misce będzie powodował jego wyciek nie tylko od strony sprężarki, ale także od strony turbiny.

olej od zimnej strony turbo

Jeżeli turbo puszcza olej do intercoolera problemem może być zbyt wysokie ciśnienie panujące w turbosprężarce, które wypycha olej nie tylko do dolotu, ale także do układu wydechowego.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Radek
2023-01-12 14:40:10
Zapchany spływ oleju z turbosprężarki w silniku 1.6 HDI może być spowodowany kilkoma różnymi czynnikami. Przyczyny mogą obejmować: -Niedostateczna ilość oleju silnikowego: Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, może to prowadzić do przegrzania turbosprężarki, co skutkuje uszkodzeniem uszczelniaczy i pozostawieniem oleju na zewnątrz turbosprężarki. -Zanieczyszczenie oleju: Jeśli olej silnikowy jest zanieczyszczony, może on blokować przepływ oleju przez turbosprężarkę, co prowadzi do zapchania spływu oleju. -Uszkodzenie uszczelniaczy: Uszczelniacze w turbosprężarce mogą być uszkodzone przez przegrzanie lub inne uszkodzenia, co prowadzi do przecieku oleju. -Nieprawidłowe działanie układu smarowania: Jeśli układ smarowania jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do braku odpowiedniego smarowania turbosprężarki i zapchania spływu oleju. Aby rozwiązać problem z zapchanym spływem oleju z turbosprężarki, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie mógł przeprowadzić diagnostykę i znaleźć przyczynę problemu. Może to obejmować wymianę uszczelniaczy, czyszczenie lub naprawę układu smarowania lub wymianę turbosprężarki, jeśli jest ona uszkodzona. Regularne kontrolowanie poziomu oleju i jego wymiana na czasie, jest kluczowe dla zachowania sprawności silnika i turbosprężarki.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60