
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Dolegliwością pojazdów z silnikiem 1.6 HDI jest często występująca niedrożność przewodu olejowego. W przewodzie spływowym zamontowane zostało sitko, na którym zatrzymują się różnego rodzaju zanieczyszczenia, co powoduje zaburzenie swobodnego spływu oleju, może to powodować przegrzanie lub zatarcie turbo.

Niedrożne lub też mocno wyeksploatowane przewody układu turbodoładowania powodować mogą wyciek oleju z turbiny, objawy to zazwyczaj obecność oleju poza miską olejową, ale również zgrzyty podczas pracy turbosprężarki. Spływ oleju z turbo może również zakłócać zablokowana odma turbiny.
1. Wyeksploatowany pierścień uszczelniający turbosprężarki
Oprócz odpowiedniej ilości oleju w turbosprężarce ważne jest również zadbanie o jej uszczelnienie, dlatego też warto kontrolować jego stan. Podczas wymiany oleju silnikowego w przypadku montażu turbosprężarki, zaleca się również wymianę pierścieni nieszczeniący turbo, jednoczesne pamiętając o tym, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar. Wyeksploatowane lub też źle doprane oringi powodować mogą wycieki oleju silnikowego.
Co oznacza olej od zimnej strony turbiny?
Występowanie oleju silnikowego od zimnej strony turbiny, czyli od strony koła kompresji wskazuje na niemałą awarię turbosprężarki. Przyczyn może być kilka – uszkodzone lub też nieodpowiednio dopasowane przewody dolotowe, brak drożności w układzie wydechowym (zatkany filtr DPF). Przedostawanie się oleju na koło kompresji oznaczać może również problem z rdzeniem turbosprężarki. Być może doszło do jego zużycia lub też podczas naprawy Twój mechanik zastosował gorszej jakości, chiński odpowiednim oryginalnej części. W przypadku nieodpowiednio dopasowanej turbosprężarki do silnika pojazdu również dochodzić może dp przedostawania się oleju poza układ turbodoładowania. W przypadku uzupełniania oleju silnikowego należy upewnić się, jaka jego ilość zalecana jest przez producenta – zbyt wysoki poziom oleju w misce będzie powodował jego wyciek nie tylko od strony sprężarki, ale także od strony turbiny.

Jeżeli turbo puszcza olej do intercoolera problemem może być zbyt wysokie ciśnienie panujące w turbosprężarce, które wypycha olej nie tylko do dolotu, ale także do układu wydechowego.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze