Zapchany spływ oleju z turbo 1.6 HDI
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Dolegliwością pojazdów z silnikiem 1.6 HDI jest często występująca niedrożność przewodu olejowego. W przewodzie spływowym zamontowane zostało sitko, na którym zatrzymują się różnego rodzaju zanieczyszczenia, co powoduje zaburzenie swobodnego spływu oleju, może to powodować przegrzanie lub zatarcie turbo.
Niedrożne lub też mocno wyeksploatowane przewody układu turbodoładowania powodować mogą wyciek oleju z turbiny, objawy to zazwyczaj obecność oleju poza miską olejową, ale również zgrzyty podczas pracy turbosprężarki. Spływ oleju z turbo może również zakłócać zablokowana odma turbiny.
1. Wyeksploatowany pierścień uszczelniający turbosprężarki
Oprócz odpowiedniej ilości oleju w turbosprężarce ważne jest również zadbanie o jej uszczelnienie, dlatego też warto kontrolować jego stan. Podczas wymiany oleju silnikowego w przypadku montażu turbosprężarki, zaleca się również wymianę pierścieni nieszczeniący turbo, jednoczesne pamiętając o tym, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar. Wyeksploatowane lub też źle doprane oringi powodować mogą wycieki oleju silnikowego.
Co oznacza olej od zimnej strony turbiny?
Występowanie oleju silnikowego od zimnej strony turbiny, czyli od strony koła kompresji wskazuje na niemałą awarię turbosprężarki. Przyczyn może być kilka – uszkodzone lub też nieodpowiednio dopasowane przewody dolotowe, brak drożności w układzie wydechowym (zatkany filtr DPF). Przedostawanie się oleju na koło kompresji oznaczać może również problem z rdzeniem turbosprężarki. Być może doszło do jego zużycia lub też podczas naprawy Twój mechanik zastosował gorszej jakości, chiński odpowiednim oryginalnej części. W przypadku nieodpowiednio dopasowanej turbosprężarki do silnika pojazdu również dochodzić może dp przedostawania się oleju poza układ turbodoładowania. W przypadku uzupełniania oleju silnikowego należy upewnić się, jaka jego ilość zalecana jest przez producenta – zbyt wysoki poziom oleju w misce będzie powodował jego wyciek nie tylko od strony sprężarki, ale także od strony turbiny.
Jeżeli turbo puszcza olej do intercoolera problemem może być zbyt wysokie ciśnienie panujące w turbosprężarce, które wypycha olej nie tylko do dolotu, ale także do układu wydechowego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Zapchany spływ oleju z turbosprężarki w silniku 1.6 HDI może być spowodowany kilkoma różnymi czynnikami. Przyczyny mogą obejmować:
-Niedostateczna ilość oleju silnikowego: Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, może to prowadzić do przegrzania turbosprężarki, co skutkuje uszkodzeniem uszczelniaczy i pozostawieniem oleju na zewnątrz turbosprężarki.
-Zanieczyszczenie oleju: Jeśli olej silnikowy jest zanieczyszczony, może on blokować przepływ oleju przez turbosprężarkę, co prowadzi do zapchania spływu oleju.
-Uszkodzenie uszczelniaczy: Uszczelniacze w turbosprężarce mogą być uszkodzone przez przegrzanie lub inne uszkodzenia, co prowadzi do przecieku oleju.
-Nieprawidłowe działanie układu smarowania: Jeśli układ smarowania jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do braku odpowiedniego smarowania turbosprężarki i zapchania spływu oleju.
Aby rozwiązać problem z zapchanym spływem oleju z turbosprężarki, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie mógł przeprowadzić diagnostykę i znaleźć przyczynę problemu. Może to obejmować wymianę uszczelniaczy, czyszczenie lub naprawę układu smarowania lub wymianę turbosprężarki, jeśli jest ona uszkodzona.
Regularne kontrolowanie poziomu oleju i jego wymiana na czasie, jest kluczowe dla zachowania sprawności silnika i turbosprężarki.