Localizations image

Zapchany spływ oleju z turbo 1.6 HDI

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Dolegliwością pojazdów z silnikiem 1.6 HDI jest często występująca niedrożność przewodu olejowego. W przewodzie spływowym zamontowane zostało sitko, na którym zatrzymują się różnego rodzaju zanieczyszczenia, co powoduje zaburzenie swobodnego spływu oleju, może to powodować przegrzanie lub zatarcie turbo.

Zapchany spływ oleju z turbo 1.6 HDI
Zapchany spływ oleju z turbo 1.6 HDI

Niedrożne lub też mocno wyeksploatowane przewody układu turbodoładowania powodować mogą wyciek oleju z turbiny, objawy to zazwyczaj obecność oleju poza miską olejową, ale również zgrzyty podczas pracy turbosprężarki. Spływ oleju z turbo może również zakłócać zablokowana odma turbiny.

1. Wyeksploatowany pierścień uszczelniający turbosprężarki

Oprócz odpowiedniej ilości oleju w turbosprężarce ważne jest również zadbanie o jej uszczelnienie, dlatego też warto kontrolować jego stan. Podczas wymiany oleju silnikowego w przypadku montażu turbosprężarki, zaleca się również wymianę pierścieni nieszczeniący turbo, jednoczesne pamiętając o tym, aby dobrać ich odpowiedni rozmiar. Wyeksploatowane lub też źle doprane oringi powodować mogą wycieki oleju silnikowego.

Co oznacza olej od zimnej strony turbiny?

Występowanie oleju silnikowego od zimnej strony turbiny, czyli od strony koła kompresji wskazuje na niemałą awarię turbosprężarki. Przyczyn może być kilka – uszkodzone lub też nieodpowiednio dopasowane przewody dolotowe, brak drożności w układzie wydechowym (zatkany filtr DPF). Przedostawanie się oleju na koło kompresji oznaczać może również problem z rdzeniem turbosprężarki. Być może doszło do jego zużycia lub też podczas naprawy Twój mechanik zastosował gorszej jakości, chiński odpowiednim oryginalnej części. W przypadku nieodpowiednio dopasowanej turbosprężarki do silnika pojazdu również dochodzić może dp przedostawania się oleju poza układ turbodoładowania. W przypadku uzupełniania oleju silnikowego należy upewnić się, jaka jego ilość zalecana jest przez producenta – zbyt wysoki poziom oleju w misce będzie powodował jego wyciek nie tylko od strony sprężarki, ale także od strony turbiny.

Co oznacza olej od zimnej strony turbiny?
Co oznacza olej od zimnej strony turbiny?

Jeżeli turbo puszcza olej do intercoolera problemem może być zbyt wysokie ciśnienie panujące w turbosprężarce, które wypycha olej nie tylko do dolotu, ale także do układu wydechowego.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Smarowanie turbosprężarki – Turbina Audi A3 02 października 2018

Smarowanie turbosprężarki – Turbina Audi A3

1. TRUDNY WYBÓR SMAROWANIE TURBOSPRĘŻARKI – TURBINA AUDI A3 – TURBINA DO...

Wyciek oleju z turbiny – objawy 13 stycznia 2021

Wyciek oleju z turbiny – objawy

Jedną z oznak awarii turbosprężarki jest wyciek oleju z turbiny - objawy, jakie...

Turbosprężarka VV15 07 kwietnia 2021

Turbosprężarka VV15

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki VV15 firmy...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO