blog

Wymiana turbosprężarki

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

WYMIANA TURBOSPRĘŻARKI – JAK I GDZIE NAJLEPIEJ TO WYKONAĆ i w jakiej cenie | montaż i demontaż turbiny w Melett serwisach

Wymiana układu turbodoładowania wydaje się prostym zadaniem, jednak jak jest naprawdę? W tym tekście przedstawimy podstawową wiedzę, konieczną do przeprowadzenia wymiany urządzenia.

4 etap - montaż turbo

I etap - Demontaż

1 etap: demontaż Naprawę turbosprężarki należy zacząć od przepłukania układu smarowania. Jest to dosyć prosta czynność, polegająca na wymianie filtrów i oleju silnikowego oraz uruchomienie silnika na czas około 20 minut. Następnie trzeba upuścić olej, po czym można przystąpić do demontażu przewodów dolotowych i olejowych oraz odkręcenia turbosprężarki od kolektora wydechowego silnika.

I etap - Demontaż

II etap - Czyszczenie i diagnostyka

2 etap: czyszczenie i diagnostyka Ten etap zależny jest od tego, czy wymiana polega na montażu nowego urządzenia czy też regeneracji i ponownym zamontowaniu uszkodzonego egzemplarza. W obu przypadkach należy sprawdzić ciśnienie oleju, drożność przewodów olejowych, a także sprawdzić i przeczyścić układ dolotowy. Można przy okazji sprawdzić przepustnicę i przepływomierz. Konieczne jest też dokładne sprawdzenie przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Warto zbadać sprawność samej jednostki napędowej, czy nie posiada gdzieś nieszczelności lub czy nie wyeksploatowały się poszczególne elementy. Są to czynności niezwykle ważne, ponieważ większość usterek turbosprężarek spowodowana jest niesprawnością pozostałych podzespołów. Jeżeli turbo jest poddawane regeneracji, to jest moment jego rozłożenia i wyczyszczenia każdego komponentu. Po czyszczeniu należy sprawdzić dokładnie każdy element w poszukiwaniu pęknięć, głębszych rys, czy innych śladów uszkodzenia lub zużycia.

II etap - Czyszczenie i diagnostyka

III etap - Regeneracja

3 etap: regeneracja Po znalezieniu mankamentów nadeszła pora na wymianę wadliwych elementów najlepiej Melett. Czasem zdarza się, że wystarczy wymiana komponentów eksploatacyjnych, czyli łożysk i pierścieni uszczelniających, jednak czasem naprawa może wymagać wymiany całego rdzenia turbosprężarki, nazywanego skrótowo CHRA Melett (Center Housing Rotating Assembly). W trakcie ponownego składania układu turbodoładowania konieczne jest wykonanie kilku czynności zapobiegających przyszłym awariom na wskutek zbyt szybkiego wyeksploatowania urządzenia. Jeżeli turbosprężarka została wyposażona w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, należy wyregulować ich nastaw zgodnie z zaleceniami producenta, a także wyważyć rdzeń turbosprężarki. Warto także dokonać pomiarów poszczególnych parametrów urządzenia i sprawdzić ich zgodność z podanymi przez producenta.

III etap - Regeneracja

IV etap - Montaż turbo

4 etap: montaż układu turbodoładowania w samochodzie Przed ponownym zamontowaniem turbosprężarki warto wyczyścić lub wymienić uszkodzony intercooler, czyli chłodnicę międzystopniową, której idealne wyczyszczenie graniczy z cudem, a zanieczyszczenia mogą doprowadzić do zdewastowania nowej lub regenerowanej turbiny. Należy też wymienić wszystkie uszczelki zdemontowanych podzespołów, których zużycie mogło być przyczyną awarii turbosprężarki. Nie wolno używać słabej jakości uszczelek, ani tym bardziej past czy silikonów uszczelniających, ponieważ stwardniały odłamek może doprowadzić do poważnych uszkodzeń łopatek, koła kompresji, wałka w turbosprężarce, jak i w silniku. Przy montażu ważne jest dokładne sprawdzanie, czy wszystkie elementy łączone są prawidłowo i czy niczego nie pominięto oraz wlanie oleju silnikowego do turbosprężarki poprzez otwór doprowadzający(nie wolno wlewać oleju w żadnym innym punkcie urządzenia!). Ostatnią, lecz nie mniej ważną czynnością jest wlanie oleju także do pojazdu.

IV etap - Montaż turbo

Gdzie regenerować turbo?

Aby cieszyć się w pełni profesjonalnie przeprowadzoną wymianą turbosprężarki, należy zgłosić się w tym celu do wyspecjalizowanego Turbo-serwisu warsztatu Melett Bosch Service Pawlik, który z całą pewnością zagwarantuje sprawne działanie danego egzemplarza na długi okres. Serwisy partnerskie Mielec, Warszawa, Wrocław, Szczecin, Rzeszów, Lublin, Oleśnica, Sandomierz.

Dokładne koszty wymiany turbosprężarki w stopce Cennik.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Oskar
2023-01-24 13:35:20
Wymiana turbosprężarki jest dość skomplikowanym procesem i najlepiej jest ją powierzyć specjaliście. Przed wymianą, mechanik powinien dokładnie sprawdzić stan turbosprężarki i określić, czy jest ona wymagająca wymiany czy tylko naprawy. Jeśli wymiana jest konieczna, mechanik zdemontuje stary element i zamontuje nowy. Ważne jest, aby zastosować oryginalne części lub te odpowiedniego jakościowo zamiennika, aby uniknąć problemów związanych z nieprawidłowym działaniem. Po wymianie, mechanik powinien przeprowadzić próby i testy, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.
Marek
2020-03-05 09:52:53
Zastanawiam się, jakie efekty i czy to w ogóle byłoby możliwe wymienić turbosprężarkę na większą.
gregori
2019-08-30 12:56:36
Cała naprawa turbo to widzę bardzo skomplikowany proces.
rafael
2019-08-27 13:57:18
Porządnie rozpisana wymiana turbo :)

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60