Turbina nie doładowuje - przyczyny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Podejrzewasz, że Twoja turbina nie doładowuje? Przyczyny, które powodują taki stan rzeczy, to przede wszystkim nieprawidłowe smarowanie układu turbodoładowania, zaistniała nieszczelność w układzie dolotowym i wydechowym oraz uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania. Przyczyny niedoładowania turbiny dotyczą również zablokowania i uszkodzenia zmiennej geometrii, spowodowanego wystąpieniem zanieczyszczeń, nagaru, który skutecznie uniemożliwiają pracę turbo. Również w przypadku źle przeprowadzonej regulacji zmiennej geometrii turbina nie doładowuje na niskich obrotach, czego efektem jest pogorszenie osiągów silnika samochodowego, jak również ciemne zadymienia spalin, w których występuje obecność między innymi cząsteczek sadzy. Jeżeli zmagamy się z problemem niedoładowania w turbosprężarce i turbo nie doładowuje tak, jak powinno, to zawsze warto zaczerpnąć porady specjalisty z zakresu regeneracji turbosprężarek. Taka fachowa porada pomoże zdiagnozować przyczynę nieprawidłowego ciśnienie doładowania i przywrócić wymagany dynamizm jazdy.
Czujnik ciśnienia doładowania - uszkodzenie
Czujnik ciśnienia doładowania w fazie uszkodzenia przesyła nieprawidłowy odczyt dotyczący wartości doładowania do komputera sterującego pracą silnika samochodowego. Podejrzewasz, że problem niedoładowania tkwi właśnie w urządzeniu, jakim jest czujnik ciśnienia doładowania turbiny? Objawy o tym mówiące to przede wszystkim spadek mocy silnika samochodowego i szarpanie w trakcie przyspieszania. Jeżeli zauważyłeś świecącą się kontrolkę check engine, czy też zwiększenie zużycia paliwa, to możesz mieć pewność, że awaria tego czujnika właśnie zaistniała. Najlepszym rozwiązaniem przywrócenia jego działania będzie wyczyszczenie, jeżeli to zanieczyszczenie spowodowało usterkę. Innym rozwiązaniem będzie wymiana czujnika ciśnienia doładowania na nowe urządzenie. Zakup nowego czujnika ciśnienia doładowania to kwestia dość niedroga. W zależności od modelu samochodu jakiego jesteśmy posiadaczami, cena czujnika oscyluje w granicach 100-150 zł.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina nie doładowuje – to zjawisko może być spowodowane kilkoma przyczynami, takimi jak:
Uszkodzenie sprężarki: Jeśli sprężarka jest uszkodzona, nie będzie w stanie wykonać swojej pracy i doładować silnika.
Zatkany intercooler: Intercooler jest odpowiedzialny za chłodzenie powietrza doładowującego, jeśli jest zatkany, może to spowodować, że turbina nie będzie w stanie pracować prawidłowo.
Uszkodzenie układu dolotowego: Jeśli układ dolotowy jest uszkodzony lub zatkany, może to utrudnić lub uniemożliwić przepływ powietrza do turbiny.
Uszkodzenie układu wydechowego: Jeśli układ wydechowy jest zablokowany lub uszkodzony, może to utrudnić przepływ spalin, co z kolei może uniemożliwić pracę turbiny.
Uszkodzenie elektroniki: Układ sterowania turbiną może być uszkodzony, co uniemożliwi jego pracę.
Radzę skonsultować się z mechanikiem, który po dokonaniu diagnostyki pojazdu powinien zidentyfikować przyczynę i jak najszybciej ją usunąć.
Sprawdz pompe tandemową.
A co jesli jest zbyt niskie cisnienie ale
1.Turbo jest ok
2.Czujnik cisnienia w porzadku
3.Układ dolotowy ok
4.Układ wydechowy ok.
Wszystko sprawdzane a cisnienie o połowe niższe
Jakie jeszcze mogą być przyczyny niskiego cisnienia ?