Podejrzewasz u siebie uszkodzony czujnik doładowania ciśnienia turbiny? Objawy, które na taki stan rzeczy wskazują to przede wszystkim pojawienie się świecącej na żółto kontrolki Check Engine. Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania może również prowadzić do spadku mocy silnika. Niewłaściwe dane przekazywane do jednostki sterującej silnika mogą powodować nieprawidłowe dawkowanie paliwa i powietrza, co skutkuje utratą mocy. Odczuwalne zwłaszcza podczas manewru przyspieszenia. Silnik może pracować niestabilnie, z wahaniami obrotów, szarpaniem lub nieprawidłowym biegiem jałowym. W niektórych przypadkach, jeśli uszkodzenie czujnika jest poważne, jednostka sterująca silnika może przejść w tryb awaryjny, ograniczając moc silnika w celu ochrony przed dalszymi uszkodzeniami. Każdy z wymienionych symptomów powinien motywować nas do sprawdzenia stanu technicznego czujnika doładowania.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania samodzielnie?
Nie wiesz, jak sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania samodzielnie?
Poniżej przedstawiamy instrukcję, jak samodzielnie sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania:
- Odnalezienie czujnika: Dokładna lokalizacja czujnika może się różnić w zależności od modelu pojazdu. Zazwyczaj znajduje się on w kolektorze dolotowym lub w pobliżu turbosprężarki. Konsultacja instrukcji obsługi pojazdu lub schematów silnika może ułatwić jego znalezienie.
- Odłączenie czujnika: Odłącz akumulator, aby uniknąć zwarć elektrycznych. Zlokalizuj złącze elektryczne czujnika i ostrożnie je odłącz.
- Sprawdzenie napięcia zasilania: Ustaw multimetr na tryb pomiaru napięcia stałego (DCV). Podłącz jedną końcówkę multimetru do przewodu zasilającego czujnika, a drugą do masy pojazdu. Napięcie zasilania powinno wynosić około 5 V.
- Sprawdzenie sygnału wyjściowego: Przełącz multimetr na tryb pomiaru napięcia stałego (DCV). Podłącz jedną końcówkę multimetru do przewodu sygnałowego czujnika, a drugą do masy pojazdu. Zastosuj wężyk podciśnieniowy i pompkę podciśnieniową, aby wytworzyć podciśnienie w czujniku. Napięcie wyjściowe powinno się zmieniać wraz ze zmianami ciśnienia.
Czujnik ciśnienia doładowania – czyszczenie samodzielne?
Zabrudzenia w czujniku mogą prowadzić do jego nieprawidłowego działania i pogorszenia pracy silnika. Czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania może być rozwiązaniem problemu w przypadku drobnych zabrudzeń. Należy jednak pamiętać, że jest to ingerencja w delikatny element układu elektronicznego i powinna być przeprowadzona z dużą ostrożnością, aby nie uszkodzić czujnika.
Czyszczenie czujnika ciśnienia doładowana, ulokowanego w kolektorze dolotowym, powinno opierać się na korzystaniu ze środka, który ma właściwości rozpuszczalne ciężkich smarów i olejów. Benzyna ekstrakcyjna jest takim preparatem i możemy śmiało ją wykorzystać. Do odkręcenia czujnika potrzebny będzie klucz T27 i przy dość energicznym ruchu wyciągamy urządzenie i analizujemy stan, w jakim się znajduje. Niewielkie zabrudzenia, które benzyna ekstrakcyjny jest wstanie usunąć, czyścimy. Jeżeli skorupa brudu jest tak zatwardziała, że dokładne i całkowite pozbycie się jej z czujnika ciśnienia doładowania jest niemożliwe, to warto postawić na zakup nowego urządzenia. Cena nowego czujnika, w zależności od posiadanego przez nas pojazdu i producenta czujników ciśnienia doładowania, jest niewielka i zaczyna się już od 100 zł.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze