Uszkodzony czujnik doładowania turbiny - objawy
Podejrzewasz u siebie uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania turbiny – objawy, które na taki stan rzeczy wskazują to przede wszystkim pojawienie się zaświeconej na żółto kontrolki check engine, odczuwalny spadek osiągów silnika samochodowego naszego pojazdu, zwłaszcza podczas manewru przyspieszenia, jak również występujące falujące obroty w momencie pozostawienia pojazdu na biegu jałowym. Uszkodzony czujnik ciśnienia wskazuje również nieprawidłowość, czyli błąd pomiaru wartości ciśnienia. Każdy z wymienionych symptomów powinien motywować nas do sprawdzenia stanu technicznego czujnika doładowania. Nie wiesz, jak sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania TDI samodzielnie? Możemy podjąć próbę, zaczynając od skontrolowania wiązki przewodów. Odpinamy czujnik ciśnienia i mierzymy napięcie, które występuje pomiędzy stykiem zasilającym a masowym. Uzyskana wartość, która będzie mniejsza niż 5V wskaże jednoznacznie na zepsucie naszego czujnika ciśnienia doładowania. Jednak najłatwiejszym i najszybszym sposobem poradzenia sobie z uszkodzonym czujnikiem doładowania, objawiającym się wątpliwą pracą silnika samochodowego, będzie zdecydowanie się na zakup i montaż nowego czujnika ciśnienia doładowania. Jego samodzielne zamontowanie może przysporzyć problem, w zależności od miejsca, w którym został ulokowany w określonym modelu samochodu. Zawsze możemy skorzystać z pomocy fachowego serwisu, który bezproblemowo poradzi sobie z zamontowaniem urządzenia we właściwy sposób.

Czujnik ciśnienia doładowania – czyszczenie samodzielne?
Warto zdawać siebie sprawę, że czujnik doładowania turbiny jest podatny na wszelkie zabrudzenia, które go dotykają, zwłaszcza u kierowców, którzy posiadają dość wyeksploatowane auta. Jeżeli zanieczyszczenia są obecne, to zawsze możemy zaryzykować i podjąć czyszczenia tego niewielkiego urządzenia, żeby przekonać się, czy czyszczenie wznowi prawidłową pracę czujnika. Czyszczenie czujnika ciśnienia doładowana, ulokowanego w kolektorze dolotowym, powinno opierać się na korzystaniu ze środka, który ma właściwości rozpuszczalne ciężkich smarów i olejów. Benzyna ekstrakcyjna jest takim preparatem i możemy śmiało ją wykorzystać. Do odkręcenia czujnika potrzebny będzie klucz T27 i przy dość energicznym ruchu wyciągamy urządzenie i analizujemy stan, w jakim się znajduje. Niewielkie zabrudzenia, które benzyna ekstrakcyjny jest wstanie usunąć, czyścimy. Jeżeli skorupa brudu jest tak zatwardziała, że dokładne i całkowite pozbycie się jej z czujnika ciśnienia doładowania jest niemożliwe, to warto postawić na zakup nowego urządzenia. Cena nowego czujnika, w zależności od posiadanego przez nas pojazdu i producenta czujników ciśnienia doładowania, jest niewielka i zaczyna się już od 100 zł.

Dodaj komentarz

Komentarze
Uszkodzenie czujnika doładowania turbiny może powodować różne objawy, w tym:
Niestabilna praca silnika: Czujnik doładowania jest odpowiedzialny za monitorowanie ciśnienia doładowania i przesyłanie informacji do komputera silnika. Jeśli czujnik jest uszkodzony, komputer silnika może otrzymywać błędne informacje, co może prowadzić do niestabilnej pracy silnika.
Spadek mocy silnika: Uszkodzenie czujnika doładowania może powodować, że silnik nie otrzymuje odpowiedniej ilości powietrza, co skutkuje spadkiem mocy.
Nieprawidłowe działanie układu turbo: Jeśli czujnik jest uszkodzony, może to uniemożliwić prawidłowe działanie układu turbo, co może prowadzić do braku doładowania.
Błąd czujnika na desce rozdzielczej: Uszkodzenie czujnika doładowania może powodować pojawienie się błędu na desce rozdzielczej, który może sygnalizować problem z układem doładowania.
Wzrost zużycia paliwa: Silnik, który nie otrzymuje odpowiedniej ilości powietrza, będzie musiał pracować ciężej, co skutkuje wzrostem zużycia paliwa.
Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów, należy skontaktować się z mechanikiem, aby dokładnie przebadał i naprawił usterkę.