blog

Turbina diesel

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

1. Turbina w silniku diesla | Regeneracja AUDI, SEAT, SKODA, VW, MAZDA 5,6 – NAPRAWA TURBO A6, A2, A3, A4 TDI silniki 1.9, 2.0 2.5 2.4 części MELETT - GARRETT

Obecnie niemal każdy silnik wysokoprężny posiada turbodoładowanie, dzięki czemu jest zdolny do osiągania zdecydowanie większej mocy i momentu obrotowego.

Zaletami wykorzystywanych powszechnie turbosprężarek są niewątpliwie zwiększone osiągi, ale też lepsza charakterystyka pracy jednostki napędowej, mniejsze spalanie i emisja spalin. Turbodoładowanie usprawnia działanie silnika na dużych wysokościach oraz sprawia, że maksymalna moc i moment obrotowy osiągane są przy niższych obrotach. Podstawy konstrukcji turbosprężarki nie różnią się, niezależnie od typu jednostki napędowej, która jest w nią wyposażona: dwa wirniki w oddzielnych korpusach, połączone wałkiem turbosprężarki. Pierwszy z nich umiejscowiony w kadłubie turbiny zostaje wprawiony w ruch dzięki spalinom kierowanym na jego łopatki z kolektora wydechowego, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić do odpowiedniej prędkości obrotowej drugi wirnik, znajdujący się w sprężarce. Ten z kolei spręża powietrze do odpowiedniej wartości po czym wtłacza je do komory spalania jednostki napędowej, poprawiając wydajność jej pracy.

Turbosprężarka w silniku Diesla

Elementy turbo

Turbosprężarki pojawiające się przy silnikach wysokoprężnych zwykle wyposażone są w jeden z systemów kierowania spalin np. (passat b5,b6,a4,a2,a3,a6, mazda 5,6): zawór upustu spalin, czyli wastegate lub technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, oznaczaną w zależności od producenta jako VNT, VTG lub VGT. Materiały wykorzystywane do produkcji układów turbodoładowania muszą znosić wysokie temperatury, wynoszące nawet 1000 stopni Celsjusza oraz bardzo duże prędkości obrotowe, oscylujące między 100 a 300 tysiącami obrotów na minutę. Dlatego też są one odpowiednio dobierane, dzięki czemu turbosprężarki niezwykle rzadko ulegają wyeksploatowaniu elementów głównych, zazwyczaj wystarczy wymiana pierścieni uszczelniających i łożysk. Turbosprężarki nie są jednak całkiem idealne, ponieważ są one(szczególnie nowsze egzemplarze) bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i złe olejowanie, skutkujące poważnym awariami, nie tylko turbodoładowania ale i silnika.

Najczęstsze objawy dotyczące uszkodzenia turbosprężarki w samochodach z silnikami wysokoprężnymi to potężne kłęby czarnego lub błękitnego dymu oraz okresowe spadki mocy. Błękitny kolor to nic innego jak wynik spalania oleju silnikowego, spowodowanego brakiem szczelności w układzie turbodoładowania lub zniszczeniem panewek w silniku. Czarny dym to z kolei niedopalanie mieszanki paliwa i objaw dotyczący przede wszystkim silników diesla. Przyczyną może być zbyt słaba kompresja, nieszczelność układów powietrznych, awaria pompy wtryskowej lub zużycie wtryskiwaczy. Okresowe spadki mocy to najprawdopodobniej objaw zapiekających się kierownic, dotyczący jedynie turbosprężarek z technologią zmiennej geometrii. Łopatki zapiekają się z powodu zebranego w turbinie nagaru i należy ją w takim przypadku jak najszybciej przeczyścić, aby uniknąć poważnych zniszczeń w silniku, wywołanych przez przeładowanie.

Elementy turbosprężarki

W przypadku jakichkolwiek awarii dieslowskich turbosprężarek najlepszym rozwiązaniem jest oddanie takiego urządzenia do wyspecjalizowanego w regeneracjach warsztatu MELETT BOSCH CAR SERVICE - Pawlik MELETT BOSCH CAR SERVICE - Pawlik, który jest wyposażony w odpowiednie narzędzia i maszyny, a także posiada wykwalifikowanych mechaników, którzy potrafią odpowiednio zająć się wadliwym egzemplarzem. Regeneracja turbosprężarki nie jest mniej efektywna od zakupu nowego urządzenia, będąc jednocześnie wiele bezpieczniejszą alternatywą dla zakupu używanego i niesprawdzonego egzemplarza, który może paść po zaledwie kilkunastu kilometrach od zamontowania w samochodzie.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Wiktor
2023-01-25 10:21:00
Turbosprężarka diesel to rodzaj turbosprężarki, która jest zwykle stosowana w silnikach diesla. Diesle wykorzystują turbosprężarki, aby zwiększyć moc i efektywność silnika poprzez podciśnienie, które zwiększa ilość powietrza dostarczanego do silnika. Turbosprężarka diesel składa się z dwóch części: turbiny i sprężarki. Turbina jest napędzana przez spaliny, które krążą przez nią, co powoduje jej obracanie się. Natomiast sprężarka jest napędzana przez turbinę i dostarcza powietrze do silnika. Regeneracja turbosprężarki diesel polega na naprawie i odnowieniu turbo, usunięciu uszkodzeń i naprawie wszelkich usterek, a także na wymianie uszczelnień i łożysk. Często też przeprowadza się czyszczenie geometrii i balansowanie.
Alexander
2020-03-05 10:56:23
Nie wyobrażam sobie już teraz jazdy bez turbiny w samochodzie. Człowiek przyzwyczaja się do wygody.
botak
2019-08-23 13:48:10
Jak kupować diesla to tylko z turbiną :D

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60