Localizations image

Turbina diesel

Turbina w silniku diesla | Regeneracja AUDI, SEAT, SKODA, VW, MAZDA 5,6 – NAPRAWA TURBO A6, A2, A3, A4 TDI silniki 1.9, 2.0 2.5 2.4 części MELETT - GARRETT

Obecnie niemal każdy silnik wysokoprężny posiada turbodoładowanie, dzięki czemu jest zdolny do osiągania zdecydowanie większej mocy i momentu obrotowego.

Zaletami wykorzystywanych powszechnie turbosprężarek są niewątpliwie zwiększone osiągi, ale też lepsza charakterystyka pracy jednostki napędowej, mniejsze spalanie i emisja spalin. Turbodoładowanie usprawnia działanie silnika na dużych wysokościach oraz sprawia, że maksymalna moc i moment obrotowy osiągane są przy niższych obrotach. Podstawy konstrukcji turbosprężarki nie różnią się, niezależnie od typu jednostki napędowej, która jest w nią wyposażona: dwa wirniki w oddzielnych korpusach, połączone wałkiem turbosprężarki. Pierwszy z nich umiejscowiony w kadłubie turbiny zostaje wprawiony w ruch dzięki spalinom kierowanym na jego łopatki z kolektora wydechowego, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić do odpowiedniej prędkości obrotowej drugi wirnik, znajdujący się w sprężarce. Ten z kolei spręża powietrze do odpowiedniej wartości po czym wtłacza je do komory spalania jednostki napędowej, poprawiając wydajność jej pracy.

Turbina z silnika diesla
Turbina diesel


Elementy turbo

Turbosprężarki pojawiające się przy silnikach wysokoprężnych zwykle wyposażone są w jeden z systemów kierowania spalin np. (passat b5,b6,a4,a2,a3,a6, mazda 5,6): zawór upustu spalin, czyli wastegate lub technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, oznaczaną w zależności od producenta jako VNT, VTG lub VGT. Materiały wykorzystywane do produkcji układów turbodoładowania muszą znosić wysokie temperatury, wynoszące nawet 1000 stopni Celsjusza oraz bardzo duże prędkości obrotowe, oscylujące między 100 a 300 tysiącami obrotów na minutę. Dlatego też są one odpowiednio dobierane, dzięki czemu turbosprężarki niezwykle rzadko ulegają wyeksploatowaniu elementów głównych, zazwyczaj wystarczy wymiana pierścieni uszczelniających i łożysk. Turbosprężarki nie są jednak całkiem idealne, ponieważ są one(szczególnie nowsze egzemplarze) bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i złe olejowanie, skutkujące poważnym awariami, nie tylko turbodoładowania ale i silnika.

Najczęstsze objawy dotyczące uszkodzenia turbosprężarki w samochodach z silnikami wysokoprężnymi to potężne kłęby czarnego lub błękitnego dymu oraz okresowe spadki mocy. Błękitny kolor to nic innego jak wynik spalania oleju silnikowego, spowodowanego brakiem szczelności w układzie turbodoładowania lub zniszczeniem panewek w silniku. Czarny dym to z kolei niedopalanie mieszanki paliwa i objaw dotyczący przede wszystkim silników diesla. Przyczyną może być zbyt słaba kompresja, nieszczelność układów powietrznych, awaria pompy wtryskowej lub zużycie wtryskiwaczy. Okresowe spadki mocy to najprawdopodobniej objaw zapiekających się kierownic, dotyczący jedynie turbosprężarek z technologią zmiennej geometrii. Łopatki zapiekają się z powodu zebranego w turbinie nagaru i należy ją w takim przypadku jak najszybciej przeczyścić, aby uniknąć poważnych zniszczeń w silniku, wywołanych przez przeładowanie.

Złożona z wielu elementów turbosprężarka na stole w pracowni
Elementy turbo

W przypadku jakichkolwiek awarii dieslowskich turbosprężarek najlepszym rozwiązaniem jest oddanie takiego urządzenia do wyspecjalizowanego w regeneracjach warsztatu MELETT BOSCH CAR SERVICE - Pawlik MELETT BOSCH CAR SERVICE - Pawlik, który jest wyposażony w odpowiednie narzędzia i maszyny, a także posiada wykwalifikowanych mechaników, którzy potrafią odpowiednio zająć się wadliwym egzemplarzem. Regeneracja turbosprężarki nie jest mniej efektywna od zakupu nowego urządzenia, będąc jednocześnie wiele bezpieczniejszą alternatywą dla zakupu używanego i niesprawdzonego egzemplarza, który może paść po zaledwie kilkunastu kilometrach od zamontowania w samochodzie.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Zestaw Naprawczy Turbosprężarki 02 października 2018

Zestaw Naprawczy Turbosprężarki

Skład zestawu naprawczego turbosprężarki By zwiększyć osiągi silnika, bez...

Działanie Turbosprężarki - Porównanie działania turbiny a kompresora 02 października 2018

Działanie Turbosprężarki - Porównanie działania turbiny a kompresora

Proces czyszczenia turbosprężarki w samochodzie oraz charakterystyka procesu Aby...

Regeneracja turbin Lublin – Melett - turboserwisy 02 października 2018

Regeneracja turbin Lublin – Melett - turboserwisy

Regeneracja turbin Lublin Naprawa, regeneracja turbosprężarek samochodowych...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.