Turbina diesel
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Turbina w silniku diesla | Regeneracja AUDI, SEAT, SKODA, VW, MAZDA 5,6 – NAPRAWA TURBO A6, A2, A3, A4 TDI silniki 1.9, 2.0 2.5 2.4 części MELETT - GARRETT
Obecnie niemal każdy silnik wysokoprężny posiada turbodoładowanie, dzięki czemu jest zdolny do osiągania zdecydowanie większej mocy i momentu obrotowego.
Zaletami wykorzystywanych powszechnie turbosprężarek są niewątpliwie zwiększone osiągi, ale też lepsza charakterystyka pracy jednostki napędowej, mniejsze spalanie i emisja spalin. Turbodoładowanie usprawnia działanie silnika na dużych wysokościach oraz sprawia, że maksymalna moc i moment obrotowy osiągane są przy niższych obrotach. Podstawy konstrukcji turbosprężarki nie różnią się, niezależnie od typu jednostki napędowej, która jest w nią wyposażona: dwa wirniki w oddzielnych korpusach, połączone wałkiem turbosprężarki. Pierwszy z nich umiejscowiony w kadłubie turbiny zostaje wprawiony w ruch dzięki spalinom kierowanym na jego łopatki z kolektora wydechowego, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić do odpowiedniej prędkości obrotowej drugi wirnik, znajdujący się w sprężarce. Ten z kolei spręża powietrze do odpowiedniej wartości po czym wtłacza je do komory spalania jednostki napędowej, poprawiając wydajność jej pracy.
Elementy turbo
Turbosprężarki pojawiające się przy silnikach wysokoprężnych zwykle wyposażone są w jeden z systemów kierowania spalin np. (passat b5,b6,a4,a2,a3,a6, mazda 5,6): zawór upustu spalin, czyli wastegate lub technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, oznaczaną w zależności od producenta jako VNT, VTG lub VGT. Materiały wykorzystywane do produkcji układów turbodoładowania muszą znosić wysokie temperatury, wynoszące nawet 1000 stopni Celsjusza oraz bardzo duże prędkości obrotowe, oscylujące między 100 a 300 tysiącami obrotów na minutę. Dlatego też są one odpowiednio dobierane, dzięki czemu turbosprężarki niezwykle rzadko ulegają wyeksploatowaniu elementów głównych, zazwyczaj wystarczy wymiana pierścieni uszczelniających i łożysk. Turbosprężarki nie są jednak całkiem idealne, ponieważ są one(szczególnie nowsze egzemplarze) bardzo wrażliwe na zanieczyszczenia i złe olejowanie, skutkujące poważnym awariami, nie tylko turbodoładowania ale i silnika.
Najczęstsze objawy dotyczące uszkodzenia turbosprężarki w samochodach z silnikami wysokoprężnymi to potężne kłęby czarnego lub błękitnego dymu oraz okresowe spadki mocy. Błękitny kolor to nic innego jak wynik spalania oleju silnikowego, spowodowanego brakiem szczelności w układzie turbodoładowania lub zniszczeniem panewek w silniku. Czarny dym to z kolei niedopalanie mieszanki paliwa i objaw dotyczący przede wszystkim silników diesla. Przyczyną może być zbyt słaba kompresja, nieszczelność układów powietrznych, awaria pompy wtryskowej lub zużycie wtryskiwaczy. Okresowe spadki mocy to najprawdopodobniej objaw zapiekających się kierownic, dotyczący jedynie turbosprężarek z technologią zmiennej geometrii. Łopatki zapiekają się z powodu zebranego w turbinie nagaru i należy ją w takim przypadku jak najszybciej przeczyścić, aby uniknąć poważnych zniszczeń w silniku, wywołanych przez przeładowanie.
W przypadku jakichkolwiek awarii dieslowskich turbosprężarek najlepszym rozwiązaniem jest oddanie takiego urządzenia do wyspecjalizowanego w regeneracjach warsztatu MELETT BOSCH CAR SERVICE - Pawlik MELETT BOSCH CAR SERVICE - Pawlik, który jest wyposażony w odpowiednie narzędzia i maszyny, a także posiada wykwalifikowanych mechaników, którzy potrafią odpowiednio zająć się wadliwym egzemplarzem. Regeneracja turbosprężarki nie jest mniej efektywna od zakupu nowego urządzenia, będąc jednocześnie wiele bezpieczniejszą alternatywą dla zakupu używanego i niesprawdzonego egzemplarza, który może paść po zaledwie kilkunastu kilometrach od zamontowania w samochodzie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka diesel to rodzaj turbosprężarki, która jest zwykle stosowana w silnikach diesla. Diesle wykorzystują turbosprężarki, aby zwiększyć moc i efektywność silnika poprzez podciśnienie, które zwiększa ilość powietrza dostarczanego do silnika. Turbosprężarka diesel składa się z dwóch części: turbiny i sprężarki. Turbina jest napędzana przez spaliny, które krążą przez nią, co powoduje jej obracanie się. Natomiast sprężarka jest napędzana przez turbinę i dostarcza powietrze do silnika. Regeneracja turbosprężarki diesel polega na naprawie i odnowieniu turbo, usunięciu uszkodzeń i naprawie wszelkich usterek, a także na wymianie uszczelnień i łożysk. Często też przeprowadza się czyszczenie geometrii i balansowanie.
Nie wyobrażam sobie już teraz jazdy bez turbiny w samochodzie. Człowiek przyzwyczaja się do wygody.
Jak kupować diesla to tylko z turbiną :D