Localizations image

Regulacja Turbosprężarki – Innowacje, nowości Melett – Tester Turbo-Pro

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.66

Nowość w Polsce – Regulacja turbosprężarki – Turbo PRO Tester – jedyna gwarancja MELETT prawidłowego ustawienia VNT (sztanga, zawór, elektrozawór, nastawnik, gruszka) w niskiej cenie

Turbosprężarka to bardzo precyzyjne urządzenie, które musi być odpowiednio wyregulowane zarówno pod względem oddawanego ciśnienia, jak i nastawu zmiennej geometrii kierownic turbiny.

Wyregulowana na specjalnej maszynie turbosprężarka
Regulacja turbosprężarki - turbo pro tester


Turbosprężarki - regulacja

Turbosprężarki towarzyszą nam już od wielu lat, najpierw w samochodach ciężarowych, później w sportowych by w końcu trafić do „cywilnych” aut osobowych i stać się najpowszechniej stosowanym układem doładowania spalinowych jednostek napędowych na świecie. Od lat dziewięćdziesiątych są one także bardzo często doposażane w system kierowania spalin znany jako technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny, który znacząco poprawia ich wydajność i charakterystykę pracy silnika, co przekłada się na lepsze osiągi i wyższy komfort podróży.

Warto pamiętać, że w przypadku tuningu czy regeneracji turbosprężarki konieczna do wykonania jest odpowiednia regulacja urządzenia, polegająca przede wszystkim na dopasowaniu nastawu kierownic, niezwykle ważnych dla działania całego układu turbodoładowania. Co może się stać w przypadku rozregulowanej lub niewłaściwie wyregulowanej turbosprężarki? W najlepszym wypadku samochód straci kilka koni mechanicznych, ponieważ turbosprężarka będzie osiągała zbyt niskie ciśnienie sprężanego powietrza, a w komputerze może wystąpić błąd „charge Pressure Control: Positive Deviation”, oznaczający wykrycie nieprawidłowego działania regulacji ciśnienia w układzie. W gorszych przypadkach może dojść do przeładowania jednostki napędowej i jej poważnych uszkodzeń, których naprawa bywa czasami wręcz niemożliwa do wykonania. Dlatego też bardzo ważna jest odpowiednia regulacja zarówno przy zwiększaniu mocy pojazdu, jak i przeprowadzanej regeneracji, szczególnie jeżeli polega ona na wymianie całego rdzenia turbosprężarki, nazywanego CHRA(skrót od Center Housing Rotating Assembly), który może nie mieć poprawnie wyregulowanego nastawu kierownic VNT w turbinie.

Odpowiednio wyregulowana turbosprężarka przed wysyłką do Klienta
Turbosprężarki - regulacja


Prawidłowa regulacja zmiennej geometrii

Tylko tester Turbo Pro w naszym Turboserwisie MELETT daje 100% pewności prawidłowej regulacji, ustawienia zmiennej geometrii łopatek, a co za tym idzie osiągnięcie prawidłowych parametrów turbosprężarki po regeneracji, naprawie i długiego okresu bezawaryjnej eksploatacji.

Czasami może dojść do sytuacji, w której po wymianie rdzenia niedoświadczeni lub nie posiadający odpowiedniego zaplecza narzędziowego pracownicy warsztatu ustawiają mechanizm zmiennej geometrii dokładnie tak samo, jak w przypadku wymienianego rdzenia, w którym zła regulacja mogła być przyczyną awarii. Jest to jeden z głównych powodów, dla których warto zdecydować się na fachową regulację w profesjonalnym zakładzie wyspecjalizowanym w serwisowaniu turbosprężarek, co pozwoli na uniknięcie wszelkich problemów związanych z błędnym wykonaniem tej czynności.

Na czym jednak polega regulacja turbosprężarki ? W turbosprężarkach z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny występują dwie śruby, które należy odpowiednio ustawić, co w końcowym efekcie daje właściwą kalibrację urządzenia pod kątem nastawu kierownic. Są to: śruba regulacyjna aktuatora, często nazywana potocznie „sztangą” oraz śruba regulacyjna zderzaka. Wstępne ustawienie tych śrub może być oparte o ich ustawienia w starym rdzeniu turbosprężarki tylko pod warunkiem ich właściwej kalibracji w wyżej wymienionym, jednakże właściwe ustawienie powinno być wykonywane w oparciu o dane z analizatora VNT i odpowiadać parametrom podanym przez producenta turbosprężarki.

Prawidłowo zregenerowana i wyregulowana turbosprężarka
Prawidłowa regulacja zmiennej geometrii

Komentarze

Kacper 2020-03-05 09:17:55

Sprawdzałem, ile kosztuje nowa turbosprężarka i zdecydowanie wybieram regenerację.

xOrlandox 2019-08-27 10:35:47

Bez odpowiedniej regulacji nie ma dobrej jazdy :)

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Objawy uszkodzonej Turbosprężarki 02 października 2018

Objawy uszkodzonej Turbosprężarki

Objawy uszkodzonej turbosprężarki Bosch Diesel Service, Bosch Car Service i...

Regeneracja turbin Katowice 02 października 2018

Regeneracja turbin Katowice

Naprawa turbosprężarek w Katowicach – warsztaty ASO Melett - gwarancja Katowice...

Cała Prawda i Mity | Turbina o zmiennej geometrii 02 października 2018

Cała Prawda i Mity | Turbina o zmiennej geometrii

Mity i cała prawda o turbosprężarkach samochodowych - Turbina o zmiennej geometrii...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO