Regulacja Turbosprężarki – Innowacje, nowości Melett – Tester Turbo-Pro
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Nowość w Polsce – Regulacja turbosprężarki – Turbo PRO Tester – jedyna gwarancja MELETT prawidłowego ustawienia VNT (sztanga, zawór, elektrozawór, nastawnik, gruszka) w niskiej cenie.
Turbosprężarka to bardzo precyzyjne urządzenie, które musi być odpowiednio wyregulowane zarówno pod względem oddawanego ciśnienia, jak i nastawu zmiennej geometrii kierownic turbiny.

2. Turbosprężarki - regulacja
Turbosprężarki towarzyszą nam już od wielu lat, najpierw w samochodach ciężarowych, później w sportowych by w końcu trafić do „cywilnych” aut osobowych i stać się najpowszechniej stosowanym układem doładowania spalinowych jednostek napędowych na świecie. Od lat dziewięćdziesiątych są one także bardzo często doposażane w system kierowania spalin znany jako technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny, który znacząco poprawia ich wydajność i charakterystykę pracy silnika, co przekłada się na lepsze osiągi i wyższy komfort podróży.
Warto pamiętać, że w przypadku tuningu czy regeneracji turbosprężarki konieczna do wykonania jest odpowiednia regulacja urządzenia, polegająca przede wszystkim na dopasowaniu nastawu kierownic, niezwykle ważnych dla działania całego układu turbodoładowania. Co może się stać w przypadku rozregulowanej lub niewłaściwie wyregulowanej turbosprężarki? W najlepszym wypadku samochód straci kilka koni mechanicznych, ponieważ turbosprężarka będzie osiągała zbyt niskie ciśnienie sprężanego powietrza, a w komputerze może wystąpić błąd „charge Pressure Control: Positive Deviation”, oznaczający wykrycie nieprawidłowego działania regulacji ciśnienia w układzie. W gorszych przypadkach może dojść do przeładowania jednostki napędowej i jej poważnych uszkodzeń, których naprawa bywa czasami wręcz niemożliwa do wykonania. Dlatego też bardzo ważna jest odpowiednia regulacja zarówno przy zwiększaniu mocy pojazdu, jak i przeprowadzanej regeneracji, szczególnie jeżeli polega ona na wymianie całego rdzenia turbosprężarki, nazywanego CHRA(skrót od Center Housing Rotating Assembly), który może nie mieć poprawnie wyregulowanego nastawu kierownic VNT w turbinie.

Prawidłowa regulacja zmiennej geometrii
Tylko tester Turbo Pro w naszym Turboserwisie MELETT daje 100% pewności prawidłowej regulacji, ustawienia zmiennej geometrii łopatek, a co za tym idzie osiągnięcie prawidłowych parametrów turbosprężarki po regeneracji, naprawie i długiego okresu bezawaryjnej eksploatacji.
Czasami może dojść do sytuacji, w której po wymianie rdzenia niedoświadczeni lub nie posiadający odpowiedniego zaplecza narzędziowego pracownicy warsztatu ustawiają mechanizm zmiennej geometrii dokładnie tak samo, jak w przypadku wymienianego rdzenia, w którym zła regulacja mogła być przyczyną awarii. Jest to jeden z głównych powodów, dla których warto zdecydować się na fachową regulację w profesjonalnym zakładzie wyspecjalizowanym w serwisowaniu turbosprężarek, co pozwoli na uniknięcie wszelkich problemów związanych z błędnym wykonaniem tej czynności.
Na czym jednak polega regulacja turbosprężarki ? W turbosprężarkach z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny występują dwie śruby, które należy odpowiednio ustawić, co w końcowym efekcie daje właściwą kalibrację urządzenia pod kątem nastawu kierownic. Są to: śruba regulacyjna aktuatora, często nazywana potocznie „sztangą” oraz śruba regulacyjna zderzaka. Wstępne ustawienie tych śrub może być oparte o ich ustawienia w starym rdzeniu turbosprężarki tylko pod warunkiem ich właściwej kalibracji w wyżej wymienionym, jednakże właściwe ustawienie powinno być wykonywane w oparciu o dane z analizatora VNT i odpowiadać parametrom podanym przez producenta turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regulacja turbosprężarki polega na dostosowaniu jej działania do indywidualnych potrzeb silnika oraz warunków jazdy. Może to być wykonane przez specjalistyczne narzędzia i oprogramowanie, a także przez zmianę mapy dawki paliwa. Celem regulacji jest zwiększenie mocy silnika i poprawa jego elastyczności, a także zwiększenie trwałości turbosprężarki poprzez optymalizację jej pracy.
Sprawdzałem, ile kosztuje nowa turbosprężarka i zdecydowanie wybieram regenerację.
Bez odpowiedniej regulacji nie ma dobrej jazdy :)