Localizations image
Strona główna / Aktualności / Regulacja Turbosprężarki – Innowacje, nowości Melett – Tester Turbo-Pro

Regulacja Turbosprężarki – Innowacje, nowości Melett – Tester Turbo-Pro

Nowość w Polsce – Regulacja turbosprężarki – Turbo PRO Tester – jedyna gwarancja MELETT prawidłowego ustawienia VNT (sztanga, zawór, elektrozawór, nastawnik, gruszka) w niskiej cenie

Turbosprężarka to bardzo precyzyjne urządzenie, które musi być odpowiednio wyregulowane zarówno pod względem oddawanego ciśnienia, jak i nastawu zmiennej geometrii kierownic turbiny.

Wyregulowana na specjalnej maszynie turbosprężarka
Regulacja turbosprężarki - turbo pro tester


Turbosprężarki - regulacja

Turbosprężarki towarzyszą nam już od wielu lat, najpierw w samochodach ciężarowych, później w sportowych by w końcu trafić do „cywilnych” aut osobowych i stać się najpowszechniej stosowanym układem doładowania spalinowych jednostek napędowych na świecie. Od lat dziewięćdziesiątych są one także bardzo często doposażane w system kierowania spalin znany jako technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny, który znacząco poprawia ich wydajność i charakterystykę pracy silnika, co przekłada się na lepsze osiągi i wyższy komfort podróży.

Warto pamiętać, że w przypadku tuningu czy regeneracji turbosprężarki konieczna do wykonania jest odpowiednia regulacja urządzenia, polegająca przede wszystkim na dopasowaniu nastawu kierownic, niezwykle ważnych dla działania całego układu turbodoładowania. Co może się stać w przypadku rozregulowanej lub niewłaściwie wyregulowanej turbosprężarki? W najlepszym wypadku samochód straci kilka koni mechanicznych, ponieważ turbosprężarka będzie osiągała zbyt niskie ciśnienie sprężanego powietrza, a w komputerze może wystąpić błąd „charge Pressure Control: Positive Deviation”, oznaczający wykrycie nieprawidłowego działania regulacji ciśnienia w układzie. W gorszych przypadkach może dojść do przeładowania jednostki napędowej i jej poważnych uszkodzeń, których naprawa bywa czasami wręcz niemożliwa do wykonania. Dlatego też bardzo ważna jest odpowiednia regulacja zarówno przy zwiększaniu mocy pojazdu, jak i przeprowadzanej regeneracji, szczególnie jeżeli polega ona na wymianie całego rdzenia turbosprężarki, nazywanego CHRA(skrót od Center Housing Rotating Assembly), który może nie mieć poprawnie wyregulowanego nastawu kierownic VNT w turbinie.

Odpowiednio wyregulowana turbosprężarka przed wysyłką do Klienta
Turbosprężarki - regulacja


Prawidłowa regulacja zmiennej geometrii

Tylko tester Turbo Pro w naszym Turboserwisie MELETT daje 100% pewności prawidłowej regulacji, ustawienia zmiennej geometrii łopatek, a co za tym idzie osiągnięcie prawidłowych parametrów turbosprężarki po regeneracji, naprawie i długiego okresu bezawaryjnej eksploatacji.

Czasami może dojść do sytuacji, w której po wymianie rdzenia niedoświadczeni lub nie posiadający odpowiedniego zaplecza narzędziowego pracownicy warsztatu ustawiają mechanizm zmiennej geometrii dokładnie tak samo, jak w przypadku wymienianego rdzenia, w którym zła regulacja mogła być przyczyną awarii. Jest to jeden z głównych powodów, dla których warto zdecydować się na fachową regulację w profesjonalnym zakładzie wyspecjalizowanym w serwisowaniu turbosprężarek, co pozwoli na uniknięcie wszelkich problemów związanych z błędnym wykonaniem tej czynności.

Na czym jednak polega regulacja turbosprężarki ? W turbosprężarkach z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny występują dwie śruby, które należy odpowiednio ustawić, co w końcowym efekcie daje właściwą kalibrację urządzenia pod kątem nastawu kierownic. Są to: śruba regulacyjna aktuatora, często nazywana potocznie „sztangą” oraz śruba regulacyjna zderzaka. Wstępne ustawienie tych śrub może być oparte o ich ustawienia w starym rdzeniu turbosprężarki tylko pod warunkiem ich właściwej kalibracji w wyżej wymienionym, jednakże właściwe ustawienie powinno być wykonywane w oparciu o dane z analizatora VNT i odpowiadać parametrom podanym przez producenta turbosprężarki.

Prawidłowo zregenerowana i wyregulowana turbosprężarka
Prawidłowa regulacja zmiennej geometrii

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Cała Prawda i Mity | Turbina o zmiennej geometrii 02 października 2018

Cała Prawda i Mity | Turbina o zmiennej geometrii

Mity i cała prawda o turbosprężarkach samochodowych - Turbina o zmiennej geometrii...

Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW 02 października 2018

Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW

VOLKSWAGEN Turbina Passat B6 – Turbosprężarka regeneracja Melett ASO Warsztat...

Olej do silnika gdzie turbosprężarka – turbina w dieslu 02 października 2018

Olej do silnika gdzie turbosprężarka – turbina w dieslu

OLEJE DO SILNIKA TAM GDZIE TURBO SPRĘŻARKA – TURBINA W DIESLU – TURBINA MAZDA...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.