Jaki olej do silnika z turbosprężarką?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jaki olej do silnika z turbosprężarką?
Taki, jaki zaleca stosować producent samochodu. Mimo wszystko, jeżeli jest to możliwe, warto wybrać olej syntetyczny, który zapewnia dużo lepszą ochronę wszystkim elementom układu smarowania niż mineralny. Jest przede wszystkim bardziej odporny na działanie wysokich temperatur, co ma olbrzymie znaczenie dla kondycji turbiny, rozgrzewającej się do nawet 900 stopni Celsjusza. Pod wpływem tak ogromnej temperatury słabej jakości olej może ulegać utlenianiu. Co z kolei prowadzi do wytrącania się osadów, które zatykają kanały smarowe turbiny.
Olej do auta z turbodoładowaniem - Jaki olej do silnika z turbo
Właściciele samochodów turbodoładowanych nie powinni pozostawiać przypadkowi kwestii wyboru oleju. Wszelkie zaniedbania, czy szukanie oszczędności bardzo szybko doprowadzają do poważnych problemów ze smarowaniem, czy odprowadzaniem ciepła z elementów znajdujących się w jej wnętrzu. Dlatego dobry olej do turbodoładowanego samochodu nie tylko powinien spełniać standardy i normy wymagane przez konstruktora, ale również pochodzić od renomowanego producenta. Budżetowi producenci często eksponują zalety swoich produktów, eksponując informacje o spełnianych normach, równocześnie nie informując, że nie są to najwyższe i najbardziej wyśrubowane wymagania.

Oleje syntetyczne do nowoczesnych silników z turbo - Jaki olej do turbo
Oleje syntetyczne cechują się wręcz doskonałą odporność na utlenianie w wysokich temperaturach oraz zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najwyższych częściach turbosprężarki i silnika. Tym samym nowoczesne silniki wyposażone w turbinę otrzymują najlepszą ochronę. Wysokiej jakości olej syntetyczny będzie skutecznie odprowadzał ciepło z najważniejszych części silnika, poprawiając jego osiągi oraz niezawodność i trwałość. Bardzo duże temperatury przy łożyskach podzespołu mogą doprowadzić do lokalnego przegrzania oleju mineralnego i wystąpieniu innych problemów, począwszy od szybkiego utlenienia, aż do zwęglenia oleju.

Jaki wpływ ma olej na turbosprężarkę? - Jaki olej do wysilonego silnika
Wybór właściwego oleju silnikowego jest bardzo ważny. W sklepach dostępne są oleje syntetyczne oraz tańsze oleje półsyntetyczne i mineralne. Nie bez powodu wielu producentów rekomenduje stosowanie olejów syntetycznych. Są one bowiem odporne na wysokie temperatury i mają znacznie dłuższą żywotność niż półsyntetyki i oleje mineralne. Zarówno olej mineralny, jak i półsyntetyczny trafia do łożysk turbiny z większym opóźnieniem niż olej syntetyczny, co grozi uszkodzeniem i koniecznością naprawy turbosprężarki. Co więcej, nieprawidłowo dobrany olej wytwarza szkodliwy, biało-zielonożółty osad zwany nagarem. Nagar osadzający się w przewodach olejowych i otworach dopływu skraca żywotność turbiny i przyspiesza potrzebę czyszczenia tego podzespołu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Olej stosowany w silniku z turbosprężarką powinien spełniać określone wymagania dotyczące jakości i właściwości. Przede wszystkim, olej powinien spełniać normy jakościowe określone przez producenta samochodu. W większości przypadków, silniki z turbosprężarką wymagają oleju o wysokiej klasie lepkości, takiego jak SAE 5W-40 lub 10W-40. Oprócz tego, olej powinien posiadać odpowiednie właściwości termiczne i przeciwzużyciowe. Silniki z turbosprężarką są bardziej obciążone niż silniki bez turbosprężarki, dlatego też olej powinien być w stanie zapewnić odpowiednie smarowanie i ochronę przed zużyciem podczas jazdy z dużym obciążeniem. Należy pamiętać, że nieodpowiedni olej może prowadzić do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki. Dlatego też należy zawsze stosować olej spełniający wymagania producenta samochodu i odpowiedni dla rodzaju silnika i warunków jazdy. W razie wątpliwości, należy skonsultować się z mechanikiem lub producentem samochodu.