Jak sprawdzić używane turbo?

Najprostszym i najszybszym sposobem na przetestowanie samochodu z turbiną przed zakupem będzie po prostu jazda próbna. Dzięki takiej przejażdżce zaobserwujemy, jak pracuje silnik i czy turbosprężarka działa, jak powinna. Komfort jazdy, a także bezpieczeństwo poruszania się samochodem z uszkodzoną turbiną jest znikome. Jeśli podczas tej jazdy testowej usłyszysz niepokojące dźwięki, odczujesz brak mocy silnika lub zobaczysz mocno czarny dym, który wydobywa się z rury wydechowej, to auto w stu procentach wykazuje problem zużycia się turbiny.
Jak sprawdzić turbinę przed zakupem? - Jak sprawdzić turbosprężarkę
Ocena stanu turbiny przed zakupem samochodu nie należy do łatwych. Pierwszymi objawami zużycia tego podzespołu są duże poboru oleju przez silnik oraz spadek mocy. Oglądając auto, nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy olej nie został uzupełniony. Nie znając pojazdu, ciężko będzie sprawdzić, czy moc jest taka, jaka być powinna. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na sprawdzenie poprawności działania turbosprężarki jest pomiar ciśnienia doładowania wykonany w profesjonalnym warsztacie. Jeżeli myślimy nad zakupem samochodu z turbiną, to warto się przynajmniej orientacyjnie zorientować w centach regeneracji tych podzespołów.
1. Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Według specjalistów najbezpieczniejszym i prawie jednocześnie wskazującym na uszkodzenie turbosprężarki objawem jest dym, który unosi się z układu wdechowego. Taki dym oznaczać może, że nasza turbina traci swoją wydajność, ponieważ wtłacza powietrze pod zbyt niskim ciśnieniem, przez co mieszanka paliwowo-powietrzna nie spala się w całości. Kolejnym ważnym symptomem, który zwiastuje problemy z turbosprężarką, jest hałas. Uszkodzone urządzenie turbo może wydawać dziki przypominające wycie karetki pogotowia, które nasila się wraz ze wzrostem prędkości.

2. Turbosprężarka - Co sprawdzić i jak dbać o turbinę w aucie? - Jak sprawdzić czy turbina jest uszkodzona
Kupując używany samochód, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów, które pozwolą na wstępną ocenę stanu technicznego turbiny. Pierwszym sygnałem ostrzegawczym będzie odczuwalny spadek mocy pojazdu podczas jazdy i znacznie większe zużycie oleju. Niepokojące może być także, to gdy obudowa turbiny jest zupełnie czysta, ponieważ może to oznaczać, że właściciel próbował zatrzeć ślady awarii. O złym stanie urządzenia turbo świadczą także intensywne niebieskie spaliny wydobywające się z rury wydechowej podczas dodawania gazu. Jest to jasny sygnał, że silnik spala olej, który najprawdopodobniej pochodzi właśnie z układu smarowania turbiny.
Dodaj komentarz
