
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak sprawdzić używane turbo?

Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Według specjalistów najbezpieczniejszym i prawie jednocześnie wskazującym na uszkodzenie turbosprężarki objawem jest dym, który unosi się z układu wdechowego. Taki dym oznaczać może, że nasza turbina traci swoją wydajność, ponieważ wtłacza powietrze pod zbyt niskim ciśnieniem, przez co mieszanka paliwowo-powietrzna nie spala się w całości. Kolejnym ważnym symptomem, który zwiastuje problemy z turbosprężarką, jest hałas. Uszkodzone urządzenie turbo może wydawać dziki przypominające wycie karetki pogotowia, które nasila się wraz ze wzrostem prędkości.

Kupując używany samochód, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów, które pozwolą na wstępną ocenę stanu technicznego turbiny. Pierwszym sygnałem ostrzegawczym będzie odczuwalny spadek mocy pojazdu podczas jazdy i znacznie większe zużycie oleju. Niepokojące może być także, to gdy obudowa turbiny jest zupełnie czysta, ponieważ może to oznaczać, że właściciel próbował zatrzeć ślady awarii. O złym stanie urządzenia turbo świadczą także intensywne niebieskie spaliny wydobywające się z rury wydechowej podczas dodawania gazu. Jest to jasny sygnał, że silnik spala olej, który najprawdopodobniej pochodzi właśnie z układu smarowania turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze