Localizations image

Jak powinna chodzić sztanga turbiny?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.83

Zastanawiasz się nad tym, jak powinna chodzić sztanga turbiny? Prawidłowa praca sztangi turbiny powinna odbywać się płynnie. Skoki sztangi turbiny, czy też jej samowolne opadanie zwiastuje awarię zmiennej geometrii łopatek. Nieszczelny siłownik turbiny również będzie powodował skok sztangi turbiny, możemy samodzielnie przeprowadzić test gruszki turbiny sprawdzający jej szczelność lub zlecić to sprawdzonemu serwisowi.

Może również zdarzyć się, że po regeneracji turbo, czy też nawet w przypadku zakupu nowego nastąpi przeładowanie turbiny. Jak naprawić? Pierwsza czynność to zlokalizowanie źródła problemu, jeśli są to zapieczone łopatki VNT, możemy spróbować oczyścić je preparatem penetrującym, jeśli natomiast zanieczyszczenie jest poważne, najlepszym rozwiązaniem jest oddanie turbo do regeneracji. Możemy również zdiagnozować zawór podciśnienia turbiny - jak sprawdzić, czy działa prawidłowo? Najprostszy sposób to podpięcie komputera diagnostycznego do samochodu. Może się okazać, że poluzowały się lub uległy zniszczeniu przewody podłączone pod zawór N75 – je również warto poddać diagnostyce.

 

Jak powinna chodzić sztanga turbiny?
Jak powinna chodzić sztanga turbiny?

 


Regulacja sztangi turbiny

Regulacja sztangi turbiny polega na wydłużaniu, jak i skracaniu cięgna siłownika. Wydłużenie sztangi generuje późniejsze zamknięcie łopatek VNT. Natomiast co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie spowoduje wcześniejsze zamykanie się łopatek zmiennej geometrii, zbyt skrócona sztanga będzie powodowała zbyt wysokie ciśnienie doładowania.

Sztanga turbiny odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii turbiny. Jeśli gruszka turbiny ciężko chodzi, oznaczać to może zatarte łopatki zmiennej geometrii, również przeładowanie turbiny będzie sygnalizować zablokowane kierownice VNT. Brak ruchu cięgna może być również spowodowany przez:
- awarię elektrozaworu,
- uszkodzoną gruszkę turbiny.

Ustawienie sztangi turbiny 1.9 TDI ASV domowym sposobem możemy przeprowadzić metodą prób i błędów. Dokładniejsze wyniki uzyskać można w specjalistycznej maszynie, którą posiadamy w naszym serwisie.

 

Regulacja sztangi turbiny
Regulacja sztangi turbiny

 

Komentarze

Filip 2021-07-08 13:35:27

U mnie doszło do zablokowania zmiennej geometrii przez to sztanga turbina nie pracowała jak trzeba.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Hiszpania (E) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Hiszpanii (España) – cała Europa 15 kwietnia 2019

Hiszpania (E) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Hiszpanii (España) – cała Europa

Najnowocześniejsza w Polsce pracownia regeneracji turbosprężarek i napraw turbin...

Turbosprężarka - tuning 15 stycznia 2021

Turbosprężarka - tuning

Tuning polega na zmianie standardowych parametrów technicznych, jak i wyglądu samochodu...

Co ile wymiana turbiny 11 Grudzień 2020

Co ile wymiana turbiny

Co ile wymiana turbiny jest konieczna, żeby nasze turbo działało, jak należy?...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO