Jak powinna chodzić sztanga turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zastanawiasz się nad tym, jak powinna chodzić sztanga turbiny? Prawidłowa praca sztangi turbiny powinna odbywać się płynnie. Skoki sztangi turbiny, czy też jej samowolne opadanie zwiastuje awarię zmiennej geometrii łopatek. Nieszczelny siłownik turbiny również będzie powodował skok sztangi turbiny, możemy samodzielnie przeprowadzić test gruszki turbiny sprawdzający jej szczelność lub zlecić to sprawdzonemu serwisowi.
Może również zdarzyć się, że po regeneracji turbo, czy też nawet w przypadku zakupu nowego nastąpi przeładowanie turbiny. Jak naprawić? Pierwsza czynność to zlokalizowanie źródła problemu, jeśli są to zapieczone łopatki VNT, możemy spróbować oczyścić je preparatem penetrującym, jeśli natomiast zanieczyszczenie jest poważne, najlepszym rozwiązaniem jest oddanie turbo do regeneracji. Możemy również zdiagnozować zawór podciśnienia turbiny - jak sprawdzić, czy działa prawidłowo? Najprostszy sposób to podpięcie komputera diagnostycznego do samochodu. Może się okazać, że poluzowały się lub uległy zniszczeniu przewody podłączone pod zawór N75 – je również warto poddać diagnostyce.

Regulacja sztangi turbiny
Regulacja sztangi turbiny polega na wydłużaniu, jak i skracaniu cięgna siłownika. Wydłużenie sztangi generuje późniejsze zamknięcie łopatek VNT. Natomiast co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie spowoduje wcześniejsze zamykanie się łopatek zmiennej geometrii, zbyt skrócona sztanga będzie powodowała zbyt wysokie ciśnienie doładowania.
Sztanga turbiny odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii turbiny. Jeśli gruszka turbiny ciężko chodzi, oznaczać to może zatarte łopatki zmiennej geometrii, również przeładowanie turbiny będzie sygnalizować zablokowane kierownice VNT. Brak ruchu cięgna może być również spowodowany przez:
- awarię elektrozaworu,
- uszkodzoną gruszkę turbiny.
Ustawienie sztangi turbiny 1.9 TDI ASV domowym sposobem możemy przeprowadzić metodą prób i błędów. Dokładniejsze wyniki uzyskać można w specjalistycznej maszynie, którą posiadamy w naszym serwisie.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Sztanga turbiny jest elementem odpowiedzialnym za zmianę geometrii turbosprężarki (VNT) i regulację ciśnienia doładowania. Powinna chodzić płynnie i bez oporów, bez hałasów lub trzasków. Jeśli podczas pracy silnika słychać hałas lub trzaski z turbosprężarki lub jeśli ciśnienie doładowania jest niższe niż zalecane przez producenta, należy skontaktować się z mechanikiem, który oceni stan sztangi i ewentualnie wymieni ją na nową. W przypadku, gdy sztanga jest zablokowana, zabezpieczenie zablokowanej sztangi zapobiega nieprawidłowemu działaniu silnika, jednak jest to oznaką, że coś jest nie tak z układem turbo i powinno być sprawdzone jak najszybciej.
Prawidłowa praca sztangi turbiny jest najwazniejsza i jesli ma sie co do niej jakiekolwiek watpliwosci, to powinnismy udac sie do serwisu na zdiagnozowanie jej stanu.
U mnie doszło do zablokowania zmiennej geometrii przez to sztanga turbina nie pracowała jak trzeba.